Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1747 keer)

Gaia1990

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Even voorstellen
« Gepost op: september 28, 2020, 01:06:50 pm »

Hallo allemaal,

Ik ben Gaia, 29 jaar.
Ik ben hier terecht gekomen, vooral doordat ik antwoorden zoek en hulp bij mijn spirituele 'reis'.

Inmiddels heb ik al het één en ander meegemaakt in mijn leven, waardoor ik mij eigenlijk altijd afgesloten heb van mijn emoties, een muur om mijzelf heen heb gebouwd en een masker voorzette.
Nu is er recentelijk iets voorgevallen waardoor ik besefte dat ik dit niet langer kan volhouden. Ik heb altijd enige interesse gehad voor de spirituele wereld, maar mij hier nooit meer in verdiept dan wat oppervlakkige basiskennis.
Nu ben ik op reis. Ik wil mijzelf openen. Voor mijn gidsen, voor mijn omgeving, maar voornamelijk voor mijzelf. Ik wil weer gelukkig zijn met mijzelf.
Ik merk dat ik de juiste handvatten nog niet heb kunnen vinden.. Dus wellicht kunnen jullie mij hierbij helpen.
Ik zal even een 'beknopte, doch duidelijke samenvatting' doen van hetgeen mij is 'overkomen'.

In mijn jeugd heb ik al meerdere trauma's opgelopen, waaronder gescheiden ouders, een pathologische leugenaar als stiefvader die mij in de schulden heeft gestoken en een zwangerschap op 19-jarige leeftijd waarbij de vader mij in de steek heeft gelaten.
Ik heb sinds de scheiding (ik was 12) eigenlijk nooit met mijn ouders kunnen praten en alle boontjes alleen gedopt. De band met mijn vader is verwaarloosbaar en ook die met mijn moeder is helaas niet heel warm, zeker niet in de puberteit. Dit heb ik nooit begrepen, omdat zij juist heel spiritueel was. Helaas, door haar eigen issues kon zij er niet voor mij zijn.
Maar goed. Tijdens de zwangerschap op mijn 19e leerde ik iemand kennen, waarmee ik 7,5 jaar samen ben geweest. Hij trad op als vaderfiguur voor mijn zoon. Toch ben ik in deze relatie erg ongelukkig geweest, zeg maar gerust depressief. Ik besloot dan ook de relatie te beëindigen.
Anderhalve maand later kwam ik iemand tegen in het vliegtuig. Iemand met wie ik zo'n onwijze connectie had, dat kon ik niet ontkennen. Hoewel ik niet open stond voor een relatie, wilde ik het met deze toen 38-jarige man toch proberen.
Alles leek perfect. Alles was leuk en we matchten werkelijk op alles. Na een klein jaar gingen we samen wonen. Dit was eind 2018.
Eind 2019 besloten wij samen een kindje te nemen. Hij was zo'n goede en leuke vaderfiguur voor mijn zoon, ik gunde hem een eigen kindje. In februari dit jaar ontdekten we tot ons geluk dat ik zwanger was.
Deze zwangerschap mocht ik eindelijk genieten (in tegenstelling tot de zwangerschap op mijn 19e). Ik was dan ook in de wolken.
Helaas hij niet. Hij was gestopt met zijn anti-depressiva en dat was te merken. Iedere dag was hij 'down' en kon ik hem weer opvrolijken. Eind juni is hij in overleg weer met anti-depressiva begonnen. Begin juli (ik was 24 weken zwanger) is hij 'gevlucht'. Hij verbrak de relatie. Hij is naar zijn zus gegaan en heeft daar gezeten tot aan 3 weken geleden, toen is hij verhuist naar een appartement.
Zijn redenen zijn: hij kon het niet meer aan, ervaarde dagelijks spanningen van de relatie en zei zichzelf niet te kunnen zijn.
Dit was als een klap in mijn gezicht.... We hadden gekozen voor een kindje! Hij had het over trouwen gehad en we keken naar een koophuis.
Ik ben inmiddels 37 weken zwanger, nog steeds kapot van verdriet...
Ik begrijp het nog steeds niet en begrijp hem vooral ook niet.

Ik probeer dus nu echt met man en macht het geluk in mijzelf te vinden, positief naar de toekomst te kijken en positief naar de baby te kijken. Ik vind dit ontzettend lastig allemaal, mede door alle hormonen die door mijn lichaam gieren en het feit dat ik er zo ontzettend alleen voor sta voor mijn gevoel.

Ik heb het idee dat ik meerdere blokkades in mijn lichaam heb, met name in de keelchakra. Ik heb geprobeerd die te openen met blauwe kristallen, maar dat lijkt alleen maar te 'verzwaren'.

Ook probeer ik in contact te komen met mijn gidsen, maar het blijft stil.

Het is een ontzettend lang verhaal geworden en dit noem ik dan de beknopte versie, er speelt nog zoveel naast wat het allemaal moeilijk maakt...

Is er iemand die zich er deels in herkent of tips heeft? Of iemand die mij wil helpen? Ik ben een beetje te einde raad..
Ik ben overigens altijd een zeer positief persoon en probeer het altijd op een positieve manier te benaderen. Alles wat mij is overkomen heb ik als levenslessen gezien. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik écht het gevoel heb gehad dat mijn wereld is ingestort. De tranen hebben rijkelijk gevloeid. Vandaar ook dat ik denk dat dit hét moment is voor een transformatie.


Dank alvast voor jullie reacties :)
Gelogd

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2020, 02:09:58 pm »

Hoi Gaia,

Welkom! Fijn dat je er bent en dat je de eerste stap van je spirituele reis hebt gezet 🙂

Ik weet niet op welke manier je geprobeerd hebt contact te zoeken met je gidsen, maar de 1e tip welke ik hier van LPChip kreeg was 'pendelen'.

Ik had ruis (ze zochten contact maar ik begreep ze niet). Dat heeft mij enorm geholpen en kan nu steeds vaker zonder pendel met ze communiceren.

Het is zeker deels herkenbaar, iedereen heeft z'n ups en downs in het leven waardoor het rugzakje zich vult. Als deze te vol wordt is het tijd de overtollige ballast eruit te gooien.

Klinkt inderdaad als een mooi moment voor transformatie. "If nothing ever changed, there would be no butterflies."

Liefs 🦋

Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2020, 02:12:12 pm »

Hoi Gaia,

Ik sta achter wat Vlinder schrijft.

Mocht je verder vanuit jezelf vragen hebben die iets specifieker zijn dan: heeft iemand tips of wil iemand helpen? schroom je niet en stel ze gerust. Dat maakt het ook een stuk makkelijker om op te reageren.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Gaia1990

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2020, 02:52:44 pm »

Allereerst bedankt voor jullie reacties.
Ik snap dat mijn vragen niet specifiek zijn, dus ik zal wat specifieker proberen te zijn.

Allereerst: bedankt voor de tip over het pendelen. Ik begreep dat dit ook met een simpele ketting kan? Ik heb mijn pendel al ingepakt in een doos, niet wetende welke... (Ik zou misschien zelf gaan verhuizen, maar heb dat nu even uitgesteld).

Daarnaast: ik heb inmiddels een aantal readingen en healings ontvangen, maar heb het gevoel alsof het niet voldoende is. Er is zoveel verdriet, boosheid en frustratie wat eruit wil in mijn lichaam.
Is er iemand hier die daar iets mee kan? Ik zou mij zo graag een dag wat lichter voelen.

Ik heb daarnaast ook nog zorgen over mijn baby... Wat krijgt hij hiervan mee en kan ik hierin iets betekenen?

Mijn rugzakje is overigens echt te vol... Ben met spoed in therapie gegaan, mindfulness cursus gestart en probeer dus echt het geluk in mijzelf te vinden. Wil ik nu te veel en te snel? Want het lijkt mij momenteel niet te lukken.. hoewel ik besef dat de wonden erg vers zijn en ik middenin een rouwproces zit...

Liefs
Gelogd

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: september 28, 2020, 05:00:04 pm »

Geen dank.

Een ketting met iets eraan kan voor nu volstaan.

Het heeft z'n tijd nodig om alles te verwerken en een plek te geven. Dat gaat niet van het ene op het andere moment. Soms moet je eerst terug naar de basis en van daaruit verder.

Misschien kun je proberen je focus op 1 ding te leggen, klein beginnen zeg maar.

Mediteer je ook? Dat kan je helpen wat meer balans te krijgen.

Liefs 🦋
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

Gaia1990

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: september 28, 2020, 06:25:18 pm »

Ja klopt,
Ik ben zo'n persoon die alles tegelijk aan wil pakken en te hard van stapel gaat lopen. Zo ook met de verwerking van hetgeen gebeurd is..
Op de één of andere manier heb ik het gevoel dat ik niet zo goed weet welke kant ik opgeleid moet worden. Toen ik las over gidsen, ben ik mij daarin gaan verdiepen, maar óf ik ben er nog niet klaar voor of mijn kanalen staan totaal niet open, want het blijft muisstil haha.
Ik ga het straks, als mijn zoon op bed ligt, met de pendel proberen😊.

Mediteren doe ik iedere avond voor het slapen gaan, wel een geleide meditatie, maar het helpt mij om in slaap te komen. 2 maanden geleden sliep ik maar 2 uur per nacht en inmiddels 7 uur, dus ik boek vooruitgang.

Het is gewoon ontzettend moeilijk met dit liefdesverdriet om te gaan, dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. Het voelt alsof ik mijn soulmate kwijt ben... Zo onverwachts. Het verscheurd mij echt nog steeds van binnen, als ik daaraan denk. Vandaar dat ik ook zo graag de focus op mijzelf probeer te leggen, lukt helaas niet altijd 🙈
Er is zoveel kapot gegaan in mij, soms vraag ik mij af of het nog te herstellen valt...😔


Bedankt dat ik hier een beetje mijn ei kwijt kan...


Liefs🌺
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.123 seconden met 23 queries.