Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Terugdenkend  (gelezen 4242 keer)

Bran Ruz

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Terugdenkend
« Gepost op: september 13, 2020, 06:13:02 pm »

De laatste tijd toch weer met haar bezig, weer wat meer dan eerder. Wie is zij dat ik zo in het publiek over haar schrijf ?

Zij, ik weet haar naam nog steeds niet, is ontmoet in de geest. Zij maakte contact met mij, vijf jaar geleden alweer ongeveer halverwege 2013, in de trein. Alleen voor mij, zag haar niet als één van de medepassagiers, nee, zag haar in mijn geest, slechts driekwart seconde, genoeg om op slag verliefd te worden en drie weken lang eigenlijk alleen maar één woord in gedachten te hebben: onbegrijpelijk!

Heb haar leren kennen in drie episoden.

Het begon allemaal eind 2012. Ik, reeds lang atheïst werd gevraagd door een vriend om te bidden tot God met de vraag zich aan me kenbaar te maken. Ongelovige als ik was bemerkte ik wel een vreemd fenomeen, een lichtpaars schijnsel leek als antwoord vanaf het plafond tot meer op zithoogte neer te dalen. Vond het wel vreemd, maar schudde het van me af, vol ongeloof over wat ik waarnam.
Achteraf dan, terugdenkend eraan als in de zin van het zal wel, ik zal het verschijnsel wel gefantaseerd hebben.

De thematiek van het geloof bleef me wel bezig houden, de daaropvolgende weken, maar besteedde er niet meer extra bijzonder aandacht aan. De aandacht kwam uiteindelijk wel op mijn pad, maanden
later. Dat was dat eerder beschreven moment in de trein. Haar gezicht stond in mijn geest gebrand, zo mooi, als van een mix tussen een engel en een godin, lichtblauwe ogen, met in plaats van pupillen,
oneindigheids tekentjes. Ze had een licht getinte huid, gitzwart, blauw glanzend haar, een onwerkelijke schoonheid, met een glimlachje op haar gezicht, voel nog weer enthousiasme in me
opkomen nu ik aan haar beeld terugdenk.
Veel vreemder werd het later. Een verwarrende periode. Een periode waarin ik steeds meer buiten mezelf raakte, verdwenen in een andere wereld. Visioenen, herinneringen, ervaringen, gevoelens,
muziek, rijm, dans, magische gaven in de zin van de gemoedstoestand van andere levende wezens kunnen aanvoelen, bij liefde en contact gouden en zilveren draden zien, de energieën voelen vanuit
de omgeving, in het bijzonder van stenen van diverse soort, elk hun eigen energie, hun eigen vibratie, hun eigen smaak, hun eigen kleur. En de ongekrenktheid van haar, vervuld van liefde. Alles liep door elkaar en in mijn onbegrip wist ik niet dat zij zich op de dezelfde plek in dit universum was gaan bevinden als waar ik was.
Het was op heel veel manieren ongelooflijk, ze voelde alsof ze nooit afgewezen was, alsof ze nooit gekrenkt was, ondanks haar wijsheid een naïeve jongedame, dat was een heerlijk hemels gevoel om te mogen voelen. En het bereik van haar geest, en de herinneringen aan een andere tijd. Ook al even ongelooflijk. Ken als geschiedenisliefhebber de geschiedenis een beetje, goed genoeg om een idee te hebben hoe gebouwen er in de oudheid uit moeten hebben gezien, maar de stad die ik me herinnerde was anders, aan het water en met een onbegrijpelijke megalithische bouwstijl. Het gebouw waarin ik me bevond, in een groen jurkje, vlassen haarband op mijn hoofd met gitzwart haar en de herinnering in die kamer op een houten bed te gaan liggen. En dan twee mannen met een soort monnikenkappen die me/haar benaderen en me wenken alsof ik moet meekomen, mijn/haar naam/aanspreektitel noemende: Mono Ur (Trouw aan Aarde). Dit is ook de enige naam die ik tot nu toe van haar ken. Na een reis van enkele maanden eindigde mijn gevoel van eenheid met haar en werd ik weer op mezelf teruggeworpen. Kaal en koud en klein, zo voelde de wereld voor mij enkelvoud, wel weer geheel ontnuchterd uit de droom waarin ik me had bevonden.

En zo ging 2013 over in 2014, ik verlangend, smachtend naar haar die ik had ontmoet in de geest. Ik smeekte haar om terug te komen, wat ze ook deed na mijn smeekbede, in de loop van de week
steeds sterker. Dit werd een ontzettend angstige periode, waarin ik projecteerde haar te zijn op deze aarde. Een verschrikkelijk lot, zij met haar lange, lange (misschien wel eeuwige) leven, op een aarde
waarin alles en iedereen om haar heen sterft. De visioenen van voor eeuwig eenzaam op aarde te zijn waren overweldigend extreem en leidde tot ontzettende angsten. Dit heeft zekere enkele weken
geduurd... Tot ik de puzzel een beetje begon te begrijpen. Zij, ik, wie is wie, wie is wanneer en wie is waar... Begon te hopen en te begrijpen dat zo'n gruwelijk lot niet realistisch is en kwam
langzamerhand tot rust, de nachtmerries gleden langzaam uit mij. Met het onderzoekende puzzelgevoel mij achterlatende verdween zij ogenschijnlijk weer uit mijn bestaan, weer werd ik op
mezelf teruggeworpen, met alle vraagtekens en een ontzettende kater van de periode van angst.

Na een tijdje, de schrik was groot, merkte ik dat ik nog steeds aan haar dacht, veel en verwonderd, wie is zij en wat kwam ze doen in mijn leven, waarom heeft ze contact gelegd met mij, waarom deze
weg van bezetenheid kiezende, want een andere naam heb ik er nu niet meer voor. Bezeten? Ja, maar niet door een demon, maar door een onbegrijpelijke jongedame, menselijk, maar tegelijk meer
dan menselijk. Een onaardse schoonheid met onaardse vermogens, gaven, en toch, in de basis menselijk. Zoveel in mij verlangde weer naar haar, naar éénheid met haar. En zij kwam terug,
andermaal, dit keer zonder angstdromen of niet-besef. Ik was me zeer bewust van haar aanwezigheid, voelde haar levensgevoel van liefde en warmte, haar onbegrijpelijk mooie uiterlijk,
haar gaven, en weer zoveel meer. Een manier van kennismaken die van levend mens tot levend mens niet mogelijk is en die ik ook absoluut op geen enkele andere manier ken. Zo veel vervulling
gevende... Achteraf noem ik deze periode de 'zomer van liefde'.

Gelogd

Bran Ruz

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2020, 06:55:59 pm »

Hallo lezer,

Hoopte dat iemand van jullie misschien wat inzichten zou willen delen, zodat ik misschien iets meer begrijp.
Wel wat raar, zet hier zomaar een heel verhaal neer zonder enige vraagstelling.

Nu ja, heb lang op het internet gespeurd en meerdere mensen hierover gesproken. Maar wat blijft, wie is zij en waarom heeft ze mij bezocht en waarom heb ik nog steeds contact in de geest? Iemand enig idee wat me is overkomen?

Dank voor eventuele antwoorden,

Bran
« Laatst bewerkt op: september 15, 2020, 06:57:54 pm door Bran Ruz »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #2 Gepost op: september 15, 2020, 09:27:16 pm »

Hoi Bran,

Deze "geest" wil zich niet kenbaar maken, en je gidsen willen hierin ook niet assisteren. Dit is wel met een reden gebeurd, maar dit is iets tussen jullie wat je ooit nog mag leren wat erachter zit.

Het spijt me dat dit alles is wat ik je kan geven. Dit is haar wens.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Bran Ruz

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #3 Gepost op: september 15, 2020, 09:36:01 pm »

Hoi LPChip,

Dank je voor je antwoord. Klopt wel wat je zegt, tis een heel persoonlijk ontdekkingsavontuur, ze is nl. nog steeds bij me, mag haar alles vragen... Maar begrijp alleen ja/nee antwoorden, kan haar dus niet vragen wie ben je en waarom ben je met mij in contact getreden? Terwijl ik dit schrijf voel ik een warm gevoel van liefde over me heen komen, dus dat lijkt me iets van een antwoord.

Liefs,

Bran
Gelogd

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #4 Gepost op: september 15, 2020, 10:05:06 pm »

Hoi Bran,

Sluit me aan bij het antwoord van LPChip met een kleine toevoeging...

Ik krijg wel sterk het gevoel dat ze zich veilig voelt in jouw energie aangezien ze niet verder kan.

Het is geen negatieve aanwezigheid maar beheerst wel je leven. De reden zal zich kenbaar maken zodra de tijd daar rijp voor is.

Misschien kun je haar de vraag stellen 'Voel je je veilig in mijn energie?'

Liefs 🦋
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

Bran Ruz

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #5 Gepost op: september 15, 2020, 10:30:16 pm »

Hoi Vlinder,

Fijn dat je meedenkt/voelt. Ze is het eens met jou en bevestigd wat je zegt.

Op jouw vraag is het antwoord een duidelijke ja.

Dat was dus een heel goede vraag, zo had ik het nog niet bekeken, dat zij zich juist veilig bij mij zou voelen, ik bedoel, ik voel me fijn bij haar, veilig weet ik niet, daarvoor zijn er zoveel vraagtekens nog steeds, maar een diepe liefde voor haar heb ik en als ik haar vraag of dat wederzijds is is het antwoord ja en dat is ook precies het gevoel wat ze me al jarenlang geeft.

Liefs,

Bran

Ps. Ken een heel stuk van haar leven, is 't wat om dat hier te plaatsen? Krijgen jullie een beter beeld van wie ze was.
Ik vraag het aan haar en zij vindt het oke om te plaatsen.
« Laatst bewerkt op: september 15, 2020, 10:45:32 pm door Bran Ruz »
Gelogd

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2020, 10:45:45 pm »

Geen dank! Fijn dat je iets aan mijn antwoord hebt gehad en je het nu ook vanuit haar perspectief kan bekijken.

Ook fijn dat ze mijn gevoel bevestigd, het kwam ook heel sterk door :)

Liefs 🦋

 
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

Bran Ruz

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2020, 10:50:18 pm »

Heb al in de loop van de afgelopen jaren af en toe wat opgeschreven uit de intense ontmoeting, dit is een beetje wie ze was voor zover ik me heb kunnen 'herinneren'.
Ze vindt het goed dat ik het plaats, vergeten geschiedenis:



Verder over haar leven denkende, datgene wat me met herinneringen/visioenen werd meegegeven:
Een wonderbaarlijke tijd. Voor wat ik begrijp heeft ze veel gezien en geleefd. Heel lang geleden, is ze
op een stoffig zandpad geselecteerd uit een groep naakte meisjes. De meisjes, een paar honderd,
stonden in groepen van vijftig in vierkanten opgesteld. Zij/ik stond daar tussen, aan de kant van de
weg. Op de zandweg zelf werd een kar getrokken door een soort ossen, omringd door soldaten, met
speren en schilden gewapend. Daar werd ze geselecteerd om haar uiterlijk. Sprookjesachtig
meisjesachtig knap, helderblauwe ogen, rode lippen in een licht getint gezicht, gitzwarte wimpers,
wenkbrauwen en haren. Een perfect in harmonie, proportie, verhouding slank, rank lichaam. Een
schoonheid, zeldzaam… Zij/ik werd aangewezen door de heerser, een vreemd wezen, drie draaiende
groene bollen op de plek waar het hoofd had moeten zijn. Zij werd de kar op geleid en de heerser
pakte haar bij de hand. Een peilloze koude en diepte voelde ze. Nog nooit eerder, of later zo gevoeld,
nooit vergetend...
Deze ontmoeting en selectie leidt tot opname in het paleis van de heerser. Binnen de tuinen en de
muren van het paleis wordt ze opgeleid in voor ons magische kunsten. Ze leert haar gaven te
beheersen en controleren. Oneindige liefde vanuit het goddelijke universum continue in haar
vloeiend, het eeuwige leven, een zichtbaar spierwit aura van wel een meter dik. Spreken en luisteren
in de geest werd de norm. Mensen genezen met liefde, zelf liefde zijn. Zo was haar jeugd, niet dat ze
ooit ouder werd dan achttien, eeuwig jong, in de volle gewaarwording van de kosmische
liefdesenergie. Haar stem was als bergkristal in de geest. Zo heeft ze lang geleefd, eenzaam,
afgezonderd in vreemde paleizen, megalithische bouwstijl. Veel meer gaven had ze. Ze voelde onder
andere het levensgevoel van anderen, ook van dieren, ze voelde de energieën van haar omgeving,
zelfs met haar ogen dicht voelde ze haar omgeving, ze voelde de energieën van leven, maar op weer
een andere manier ook van stenen. Elk kristal haar eigen geur, smaak, viscositeit, vibratie. Elke steen
haar eigen energie met haar eigen energetische invloed op het lichaam en de omgeving. En alles was
muziek, zelfs het tikken van haar nagel tegen een muur was als een belletje dat tinkelt.
Ze heeft ook heel lang op aarde rondgezworven, voor niets of niemand meer bang, in volle vrijheid.
Waar zij kwam… wij kennen nog sprookjes als echo’s van een magisch verleden. Zij was magie zelf. Ze
genas mensen met haar gedachte, voor het gebaar met handoplegging, of wanneer de ander kwaad
in de zin had nam ze leven, met haar gedachte, met het nemen van de ander zijn/haar levensenergie.
Zij was de liefde zelf en tegelijk gevaarlijk. Het meisje met de haaientanden als symboliek. Oh zo lief,
je smelt bij haar weg van liefde en bewondering en aanbidding, maar maak haar niet kwaad. Dat was
haar karakter, een heel speels katje. Toch heeft ze ook haar perioden van beschaving gekend. Een
wijze raadgeefster meedenkend in de mysteriën van alles dat is. Dat was wanneer ze in de steden
vertoefde. Maar als ze weer zwierf door de schier oneindige wouden van de toenmalige aarde was ze
als een toverwezen voor de gewone mens. Uit verveling soms bosnimf, samen met vriendinnen
sterfelijke mannen vanaf het bospad het bos inlokken, ze verleiden, wat bepaald niet moeilijk was
gezien haar uiterlijk onwerkelijke onaardse schoonheid, haar huid bijna transparant levend marmer,
alsof er een elektrisch veld rondom haar was… onmenselijk en onbegrijpelijk en haar aanblik maakte
voor eeuwig verliefd, wie haar genoten had wilde niet meer leven, voor altijd gekweld door verlies en
verlangen…
En zoveel meer nog herinnerd. Gezien. Haar eind was wel droevig. Op het laatst was ze heel alleen.
Altijd waakzaam. Haar vermogen was na een ruime dertigduizend jaar zo geworden dat ze bij de
minste schrikreactie van een ander die haar aankeek die ander liet ver-assen. Het schijnt dat ze wel
duizend jaar daar heeft gewacht, in die zaal, op die marmeren troon, haar tijd vertragend, ze wist
domweg niet meer wat ze met het leven moest. Mensen die naar haar durfden te kijken, zagen een
levend standbeeld, 3d, full-colour. Één blik betekende de dood. Maar dat was niet meer zo… voor
haar werden dag en nacht als seconden die voorbij gingen. Een stroboscoop van licht en donker. Wat ik me daarna
herinner is acute ademnood en opnieuw geboren worden.
« Laatst bewerkt op: september 15, 2020, 11:48:10 pm door Bran Ruz »
Gelogd

Bran Ruz

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #8 Gepost op: september 16, 2020, 05:23:45 pm »

Zo, wilde dit even neerleggen voor mensen om te lezen. Wat een verhaal hè? Kan er zelf ook niet over uit en vaak heb ik nog mijn twijfels bij de juiste interpretatie van mij van dit alles. Maar zo levendig is ze dus op mijn plaats in het universum gaan staan, niet alleen haar lichaams/levensgevoel, maar ook 'herinneringen',  gewoon overdag, in een droomachtige waaktoestand. Weet verder ook niet wat ik er nog meer over moet zeggen.

Dus LPChip, wat ik daarvan moet leren? Het is een erg mooi verhaal en een mogelijk verleden. Heb vooral meegekregen/geleerd hoe het is om haar te zijn. Is dat met een bepaalde reden? Weet niet of ik daar in dit leven ooit een antwoord op zal krijgen. Maar misschien wel in de toekomst, zoals je aangaf.

Bran
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #9 Gepost op: september 16, 2020, 06:27:32 pm »

Dit is iets wat met de tijd duidelijk zal worden. Dat is alles dat ik erover mag zeggen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Bran Ruz

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #10 Gepost op: september 16, 2020, 07:05:12 pm »

Ik ben er actief mee aan de slag, dat ik hier op het forum post is daar een onderdeel van.

Dit is iets wat met de tijd duidelijk zal worden. Dat is alles dat ik erover mag zeggen.

Hoop dat er meer te zeggen valt dan alleen dat het me met de tijd duidelijk zal worden :). Maar wie weet wie nog wat zou willen zeggen op het voorgaand geschrevene. Dat mag ook heel wat anders zijn dan de bedoeling waarom ze contact met me heeft.

Liefs,
Bran
Gelogd

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #11 Gepost op: september 16, 2020, 07:28:08 pm »

De reden zal zich kenbaar maken zodra de tijd daar rijp voor is.

Hoi Bran,

Ik citeer bovenstaande uit mijn bericht van gister.

En ja... ze wil duidelijk "gehoord" worden ;)
Meer mag er op dit moment niet aan toegevoegd worden.

Liefs 🦋
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

Bran Ruz

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #12 Gepost op: september 16, 2020, 08:40:16 pm »

Tja Vlinder en LPChip,

De moeilijkheid in dit verhaal is dat ik het meest waarschijnlijke scenario na zeven jaar min of meer wel begrepen denk te hebben. Wat prachtig is overigens. Maar ik blijf een mens en twijfel altijd. Zekerheid over hoe iets precies zit is er niet, voor niemand op deze wereld. Dat is me nu wel duidelijk. Dank voor de ondersteuning. Vermoed dat het topic hiermee wel ophoudt gezien jullie reactie en de niet-reactie van anderen.

Enfin, het leven is een mysterie,
Bran
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #13 Gepost op: september 16, 2020, 09:10:06 pm »

Het is haar wens, maar geloof me, er komt een moment waarop dingen duidelijk worden. Besef je tot die tijd dat jij ook gewoon een leven hebt en dat er meer is dan jou en zij.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Bran Ruz

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Re: Terugdenkend
« Reactie #14 Gepost op: september 16, 2020, 10:27:14 pm »

Hoi LPChip,

Als ik degene met wie ik contact heb vraag: Is het haar wens krijg ik als antwoord: nee.
Hoe kan ik dat antwoord begrijpen, het staat haaks op wat jij zegt?! Misschien begrijp ik de context niet?

Wat ik wel begrijp is dat degene die me de antwoorden geeft zij niet is, maar geeft aan een hoger wezen van het licht te zijn.

Ps. Ik stel zelf de vragen zo dat ik een ja/nee antwoord krijg (net als bij een pendel, ook weleens gedaan, maar dan krijg ik dezelfde antwoorden als de ja/nee in mijn geest). De werkelijke antwoorden hebben veel nuances, en emoties en geven aan of ik de vragen in de goede richting stel. Krijg altijd antwoord, maar kan dus het antwoord op open vragen niet begrijpen, alleen een duidelijke ja/nee. Een reden waarom dit alles mij niet loslaat en ik ook niet zou willen.

Liefs Bran
« Laatst bewerkt op: september 16, 2020, 10:28:45 pm door Bran Ruz »
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.067 seconden met 23 queries.