Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Waarom gebeuren de dingen zoals ze gebeuren?  (gelezen 2132 keer)

FY

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Waarom gebeuren de dingen zoals ze gebeuren?
« Gepost op: augustus 30, 2020, 04:09:24 pm »

Hoi allemaal,

Er is een vraag die me al een tijdje bezig houdt.
Ben al een tijdje hevig aan het suggelen met mijn gezondheid. De ene dag is het leefbaarder dan de andere, maar soms vraag ik me toch wel af waarom dit me overkomt. Ik ben helemaal geen slecht persoon. Niemand iets misdaan of gestolen,... Is er een reden dit ik door een donkere/ongezonde periode moet?
Telkens als het beter gaat, herval ik weer door een of andere reden.
Iemand enig idee? Of die dit herkent?
Dank!
Gelogd

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Re: Waarom gebeuren de dingen zoals ze gebeuren?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2020, 09:35:06 pm »

Hallo, ik herken dat heel erg. Ik vroeg me hetzelfde vroeger ook af. Na allerlei lastige periodes, waardoor ik gegroeid ben, kijk ik er nu anders naar. Ik vraag me niet meer af waarom overkomt mij dit, maar wat wil dit mij vertellen? Ik geloof dat dingen allemaal met een reden gebeuren. Wat op mijn pad komt, helpt me om te zien waar mijn groei zit, wat ik kan oplossen.
Dat maakt het leven heel anders. Ook bij mij is de gezondheid soms moeilijk, maar ik kan er nu mee leven en het omarmen. Dat gun ik jou ook. Sterkte met je zoektocht.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Waarom gebeuren de dingen zoals ze gebeuren?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 31, 2020, 10:50:47 am »

Hoi FY,

In de i-ching wordt uitgelegd dat het leven continu in beweging is, en dat het golven zijn van ups en downs. Zoals het kan regenen, kan ook de zon schijnen. Zo kun je een positieve fase doormaken waarna deze wordt afgewisseld door een negatieve. That's the way of life.

Dat gezegd hebbende, ik las laatst dit artikel wat voor mij heel herkenbaar is. Voor jou mogelijk ook.

https://verkenjegeest.com/stimulatie-van-de-nervus-vagus/

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

FY

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Waarom gebeuren de dingen zoals ze gebeuren?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2020, 04:09:14 pm »

Dag Ninkenike

Ik weet niet of ik het fijn mag vinden dat je dit ook meegemaakt hebt, maar het is toch een geruststelling om te horen ;).
Dingen gebeuren volgens mij ook met een reden. Ook al komen we daar soms pas laat achter he...
Denk je dan aan groei in de vorm van andere paden in het leven bewandelen? Wantja, als je ziek bent, doe je zaken die je anders waarschijnlijk niet zou doen. Of bedoel je mentaal/spiritueel groeien? Om een beter mens te worden bijvoorbeeld.

Groeten
Gelogd

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Re: Waarom gebeuren de dingen zoals ze gebeuren?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 31, 2020, 04:55:02 pm »

Hallo Fy,

Lichaam en geest zijn met elkaar verbonden. Klachten die ik had en heb, kunnen ons op verschillende dingen wijzen: dat iemand te weinig beweegt of dat er te veel stress is. Ook kunnen klachten ons wijzen op de soort oplossing. Ik heb bv Gilles de la Tourette. Die klachten hebben me laten zien dat ik heel veel in het leven herhaalde. Op het moment dat ik andere keuzes maakte, ging het anders. Je kan niet een op een de klachten direct relateren. Zelf ben ik een paar jaar geleden met meditatie begonnen. Dat is goed voor lichaam en geest.
Ik probeer niet te oordelen over wat ik heb maar het te nemen zoals het is.
Groei is voor mij spiritueel, mezelf beter leren begrijpen, meer luisteren naar mijn gevoel en op zoek gaan naar wat ik graag wil. Voor ieder mens is de weg anders. Sinds ik alles neem zoals het is, heb ik veel minder stress en dat heeft ook uitwerking op mij.
En als mijn klachten erger zijn, accepteer ik die, doe ik een stapje terug en weet ik dat er ook goede dagen zullen komen. Ik mag zijn wie ik ben en worden die ik wil zijn. Elke dag zie ik als een avontuur.
Geef ik zo wat antwoord op je vragen?
Gelogd

FY

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Waarom gebeuren de dingen zoals ze gebeuren?
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2020, 04:24:33 pm »

Dag Ninkenike,

Je geeft inderdaad een goed antwoord op de vraag :). Je probeert er lessen uit te halen en situaties anders te bekijken?!
Vind het heel moedig van je! Laat zien dat je wel wat kracht hebt om terug te vechten ;).
Voor mezelf vind ik het soms moeilijk, omdat ik nooit meer weet wat de volgende dag brengt. Toch probeer ik vooral te focussen op de zaken die ik nog kan en naar de positieve aspecten van het leven dat ik nu leid.

Fijn weekend

FY
Gelogd

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Re: Waarom gebeuren de dingen zoals ze gebeuren?
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2020, 06:30:19 pm »

Hallo Fy,

Soms zijn “vervelende” dingen die je meemaakt vervelend. Bij mij heeft het er toe geleid dat ik dingen echt anders doe en zie. Vaak maken we ons een beeld van de toekomst, en leven daardoor niet in het nu. Veel negatieve gevoelens komen hierdoor: we zijn teleurgesteld omdat dingen niet lukken of doorgaan... als je alles neemt zoals het is, is het altijd goed. Je mag ook trots zijn op je zelf, jij zoekt naar verbetering en gebruikt wat je overkomt om te zoeken. Bedenk dat je doet wat je kan en daarom mag je altijd trots zijn op jezelf.
Ik wens je ook een fijn weekend.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.058 seconden met 23 queries.