Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Altijd moe  (gelezen 2031 keer)

Gino

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Altijd moe
« Gepost op: augustus 02, 2020, 10:10:55 pm »

Hallo Allemaal,

Ik heb last van 'altijd moe zijn', zijn er mensen die dit herkennen en mij eventueel tips kunnen geven?

Ik ben zeker al 6 jaar altijd moe en heb zeer zelden het gevoel dat ik uitgerust ben. Ik heb al vaker bloed laten trekken en een slaaponderzoek laten doen. Volgens mijn huisarts is er geen lichamelijke oorzaak van mijn vermoeidheid.

Ik heb periodes gehad waar ik 14 uur aan een stuk kon slapen, soms lag/ lig ik liefst ook heel het weekend in mijn bed om te rusten/ slapen.
Ik moet bijna dagelijks na mijn werk 2 uurtjes slapen, anders hou ik het niet vol tot 's avonds, ik ga dan ook liever slapen ipv een activiteit te doen.
Mijn vader vindt het niet oké dat ik zoveel slaap, hij zegt dat ik mijn leven vergooi door altijd te slapen. Ik kan echter niets doen aan het gevoel dat ik altijd zo moe ben, het voelt dan ook heel goed om te slapen.

Ik ben een gevoelig persoon, heb ik misschien hsp wat mij de vermoeidheid bezorgt? Of misschien het vermoedheidssyndroom?

Zijn er mensen die ook met dit probleem geconfronteerd worden?

Groetjes,
Gino
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Altijd moe
« Reactie #1 Gepost op: augustus 02, 2020, 10:16:27 pm »

Hoi Gino,

Ik heb dat ook. Ik kan periodes hebben dat ik veel moe ben en 's avonds ook extra moet slapen om weer aan te sterken.

Wat voor mij goed helpt is om op tijd naar bed te gaan (en ja, dit is heel lastig als je na het werk even gaat slapen, want dan ben je 's avonds niet moe, en val je later dan je wil in slaap etc...)

Wat ik daarom enorm kan aanbevelen is door 's avonds na je werk een powernap te nemen ipv die 2 uur slapen.

Een powernap werkt als volgt. Je stelt een wekker in op exact 20 minuten, en dan ga je proberen te slapen. Zodra de wekker afgaat, ga je hoe dan ook eruit voor tenminste 10 minuten. Als je daarna nog steeds moe bent kun je het nog een keer proberen, maar je moet niet daarna weer gaan slapen, want dan werkt het niet.

Vaak als je dit doet, merk je dat je na een 5 minuten wakker wordt en weer veel energie hebt. Genoeg om de rest van de avond door te komen en dan wel op een normaal tijdstip naar bed te kunnen gaan.

Kijk maar of dat voor je werkt.

Liefs,
LPChip

Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Altijd moe
« Reactie #2 Gepost op: augustus 02, 2020, 10:42:01 pm »

Ik heb wel last moe zijn, maar ook van niet/niet goed kunnen slapen... Als ik eenmaal het licht uit heb gedaan ben ik klaarwakker of val wel in slaap om een paar uur later weer wakker te worden.

Powernappen gun ik me dan weer geen rust voor of op dat moment ben ik niet moe.

Liefs 🦋
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

Gino

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: Altijd moe
« Reactie #3 Gepost op: augustus 02, 2020, 11:00:57 pm »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga de tips zeker gebruiken!
Volgens mij heeft mijn lichaam ook meer rust nodig omdat ik een gevoelig persoon ben.

Groetjes,
Gino
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Altijd moe
« Reactie #4 Gepost op: augustus 02, 2020, 11:02:39 pm »

Ja dat kan absoluut. :)

@Vlinder: Je hoeft niet moe te zijn om te powernappen. Gewoon oogjes dicht en 20 minuten proberen te slapen zorgt er al voor dat je daarna meer energie hebt. Het doel is om de dag door te komen zonder dat je gaat slapen zodat je 's avonds als je naar bed wil, ook echt moe genoeg bent. :)

En als je dan niet kan slapen, ga dan eens mediteren. Dat helpt voor mij goed om de volgende morgen voldoende energie te hebben zodat het niet een compleet fiasco is. :P

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Altijd moe
« Reactie #5 Gepost op: augustus 02, 2020, 11:18:04 pm »

Citaat
Je hoeft niet moe te zijn om te powernappen. Gewoon oogjes dicht en 20 minuten proberen te slapen zorgt er al voor dat je daarna meer energie hebt. Het doel is om de dag door te komen zonder dat je gaat slapen zodat je 's avonds als je naar bed wil, ook echt moe genoeg bent. :)
Makkelijker gezegd dan gedaan :P Ik denk dat het probleem is dat ik mezelf er geen rust voor gun. Heb nog van alles te doen is dan het excuus.

Citaat
En als je dan niet kan slapen, ga dan eens mediteren. Dat helpt voor mij goed om de volgende morgen voldoende energie te hebben zodat het niet een compleet fiasco is. :P
Ja daar ga ik sowieso mee aan de slag! :)
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

Gino

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: Altijd moe
« Reactie #6 Gepost op: augustus 02, 2020, 11:29:02 pm »

LPChip,

Ken jij toevallig een goed filmpje om te leren mediteren?
Ik heb nog nooit geprobeerd om te mediteren, ik zou het wel eens willen proberen. Zo kan ik ook gemakkelijker contact zoeken met mijn gidsen, want pendelen verloopt soms moeilijk.

Groetjes,
Gino
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Altijd moe
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2020, 08:51:32 am »

Hoi Gino,

Filmpjes om te leren mediteren... Er zijn zat filmpjes met begeleide meditaties, maar mediteren zelf is eigenlijk niets anders dan in rust toestand naar binnenkeren, en via ademhalingsoefeningen tot innerlijke rust komen, waarna je eventueel met visualisaties met energie kan werken.

Ofwel, je gaat rustig zitten of liggen, sluit je ogen, haal 3x diep adem door je neus naar binnen en door je mond weer naar buiten. Daarna probeer je je hoofd leeg te maken, en als dat gelukt is, zit je eigenlijk al in meditatie. Dit hou je vol en eventueel kun je visualisaties doen, er zijn veel opties, waarna je uiteindelijk weer terug op aarde komt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.109 seconden met 23 queries.