Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Vertrouwen  (gelezen 1310 keer)

CharlieD

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Vertrouwen
« Gepost op: juli 31, 2020, 04:59:32 pm »

Hallo

Misschien kan iemand mij helpen. Het is nu al een hele tijd dat ik bij een bepaalde persoon soms heel erg twijfel of ik die kan vertrouwen. Er zijn dagen dat dit totaal niet door mijn hoofd gaat en dan kan het plots uit het niets zomaar opdagen. Houd me wel veel bezig.

Kan iemand helpen?

Groetjes

CharlieD
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vertrouwen
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2020, 06:25:23 pm »

Hoi CharlieD,

Iemand kunnen vertrouwen is een tweeledig proces.

1. Om iemand te kunnen vertrouwen moet jijzelf ook daadwerkelijk kunnen vertrouwen. Dit klinkt gek, maar als jij je onzeker voelt, dan ga je twijfelen. Als je gaat twijfelen, trek je alles in twijfel, zo ook je gevoel en je vermogen om te vertrouwen. Pas als je heel sterke band met iemand hebt kan deze band sterker zijn dan jouw onvermogen om te vertrouwen, maar zolang deze band niet heel sterk is, komt het vertrouwen vanaf jouzelf.

2. Om iemand te kunnen vertrouwen moet deze persoon te vertrouwen zijn. Om te kijken wat dit precies betekend, ga ik uitleggen wat vertrouwen is.
Vertrouwen komt voort uit het woord trouw. Trouw betekend dat je iemands normen en waarden respecteert. Vertrouwen is het gevolg van het respecteren van iemands normen en waarden. Het creëert een band waarin je bewezen krijgt dat dit respect gegrond is en er moet heel veel gebeuren om dit te breken.

Als 2 verschillende personen dezelfde normen en waarden hebben, dan komt vertrouwen veelal vanzelf. Maar als 2 mensen niet dezelfde normen en waarden hebben, dan ontstaat vertrouwen pas nadat je getoetst hebt dat de andere jouw normen en waarden respecteert, ook als deze anders zijn dan de jouwe.

Jij hebt in ieder geval last van de 2e, maar ook een beetje van de eerste.

Als je namelijk met jezelf afspreekt: ik zal deze persoon vanaf nu blindelinks vertrouwen totdat deze mijn vertrouwen schaadt, dan kun je het naast je neer leggen.

Ik hoop dat dit je helpt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.171 seconden met 23 queries.