Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwsgierige en bemoeizuchtige mensen  (gelezen 1712 keer)

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Nieuwsgierige en bemoeizuchtige mensen
« Gepost op: maart 12, 2020, 08:29:05 pm »

De laatste tijd maak ik steeds vaker mee dat mensen waar ik werk (voornamelijk ouderen) erg nieuwsgierig zijn over mijn privéleven. Sommige bemoeien zich te veel met mij en denken dat ze alles maar mogen vragen. Ik wil dit werk blijven doen, maar er is iemand die zo ongeveer iedere keer maar zegt waar ze allemaal personeel nodig hebben, waar ik zou kunnen beginnen. Terwijl ik hier niet op zit te wachten, want als ik op zoek ben naar ander werk ga ik wel solliciteren.

Hoe kan ik voorkomen dat mensen te nieuwsgierig en bemoeizuchtig gaan worden (te ver gaan) zonder dat ik bot en kortaf moet gaan doen? Ik wil iedereen met respect blijven behandelen.
« Laatst bewerkt op: maart 14, 2020, 08:16:02 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwsgierige en bemoeizuchtige mensen
« Reactie #1 Gepost op: maart 12, 2020, 09:09:10 pm »

Hoi B1986,

Ik ben bang dat je je grenzen moet gaan stellen en kort af moet zijn als ze te ver gaan.

Een tactiek wat mogelijk werkt, is zeggen: hmm... misschien. En het dan in het midden laten. Komen ze er later op terug, zeg je: ja weet het nog niet.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.055 seconden met 22 queries.