Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: iemand niet kunnen vergeten  (gelezen 2524 keer)

FY

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
iemand niet kunnen vergeten
« Gepost op: december 24, 2019, 03:47:20 pm »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag die me al lang bezig houdt. Ik ben 25j (man) en al enkele jaren samen met een tof meisje (laten we haar X noemen). We hebben een relatie die ontstaan is uit vriendschap en ze werkt prima. Toch wil ik precies terug wat meer vrijheid. Ik heb het al 1x gedaan gemaakt om het dan na een week weer "aan te maken". We vullen elkaar perfect aan, maar toch mis ik iets precies.
Enkele weken geleden was ik in de yogaklas en deden we oefeningen voor het hartchakra. Ineens kwam een beeld van een vorig meisje in me op. Met dit meisje heb ik regelmatig afgesproken voor ik mijn vriendin had en ook tijdens mijn relatie heb ik haar enkele keren gezien. Ik heb zelfs tussen haar en X getwijfeld. Elke keer wanneer ik haar zie, bloeit er iets bij mij. Ik ben graag bij haar, maar ik besef dat ik haar gekwetst heb en dat doet zelfs een beetje pijn bij mezelf.
Ik kan haar gewoon niet vergeten. Ik betrap me er zelf op dat ik soms s avonds bij haar wil zijn. Voor de spanning, voor het seksuele, voor de connectie,.... Ik weet het niet?
Maar het is alleszinds verwarrend.
Mogelijks heeft iemand hetzelfde meegemaakt of heeft iemand tips?
Ik kan je nog meer info geven als nodig :)
Dank!
« Laatst bewerkt op: december 24, 2019, 09:02:13 pm door FY »
Gelogd

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re: iemand niet kunnen vergeten
« Reactie #1 Gepost op: december 25, 2019, 10:57:00 pm »

 Hallo FY,

Niemand kan je zeggen op welke wijze je van iemand houdt of wat de beste keuze is om mee verder te leven. Ik leef je leven niet, ik kan niet zeggen wat je moet doen. Immers is het aan niemand maar jezelf de keuze te maken waarin je je goed kan voelen. Weet wel dat een relatie altijd ups en downs heeft en dat je tijd en energie mot investeren, vertrouwen op moet bouwen dus eerlijkheid is een goede gave om te gebruiken.

Je hebt twee keuzes,
* Voor X gaan die wellicht niet hetzelfde wil, een romantische relatie
* Voor je vriendin gaan, je relatie; wetende dat je voor haar gekozen hebt omdat je iets ziet in een toekomst samen.. wetende dat je nu even door een wat lastigere fase moet.

Bovenal wees eerlijk, mensen waarderen dat beter dan als ze er zelf achter moeten komen want dan verlies je respect en vertrouwen.

Liefs,
Beamy
Gelogd

FY

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: iemand niet kunnen vergeten
« Reactie #2 Gepost op: december 28, 2019, 09:51:44 am »

Dag Beamy,

Dank voor je reactie!
Zoals ik al ervaren heb, gaan relaties inderdaad met ups en downs. Rest mij enkel nog de vraag of dit het juiste meisje is waar ik mijn tijd verder in moet steken. Vermits ik relaties iets spiritueler en losser zie als haar. Ik zit blijkbaar op een ander niveau qua relaties (zowel voelen als denken). Maarja, zo heb ik nog een beetje denkwerk de komende maanden ;)

Groeten
FY
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: iemand niet kunnen vergeten
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2019, 06:48:57 pm »

Hoi FY,

Je hebt nog gevoelens voor je ex, dat is duidelijk. Zolang jij deze gevoelens hebt zul je niet in staat zijn om je huidige relatie goed te kunnen doorstaan, en dit zal jullie uit elkaar drijven.

Het is aan jou de vraag of het uberhaupt nog mogelijk is om iets met je ex te krijgen, zo niet, dan moet je dat hoofdstuk afsluiten.

Je huidige relatie is er dan ook als herinnering dat je je vorige relatie niet correct hebt afgesloten. Zou je dat wel gedaan hebben, zouden deze gevoelens niet naar boven komen.

Als je echter de vorige relatie niet correct sluit of opnieuw leven kan inblazen, en in plaats daarvan kijkt naar een nieuwe relatie ter vervanging van je huidige, dan zal hetzelfde opnieuw gebeuren.

Je huidige relatie kan nog steeds iets moois worden, maar pas als je het hoofdstuk met je ex volledig sluit en achter je laat.

Het is dus aan jou om daar een keuze in te maken, maar wees wel reëel. Als het een kleine kans tot helemaal geen kans van slagen heeft, weet dan dat je meer stuk kan maken dan je lief is.

Bij deze reflectie helpt het om na te gaan waarom de relatie stuk liep en of jij iets kan veranderen als het een 2e kans krijgt. Als het antwoord hier al nee is, dan is het verspilde moeite en moet je het achter je laten.

Soms is een heel intieme relatie slechts een voorbereiding op een nog intiemere relatie, maar je moet een relatie wel afsluiten voordat een nieuwe passende relatie op jouw pad gezet wordt.

Ik hoop dat dit je verder helpt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

johaneneline

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: iemand niet kunnen vergeten
« Reactie #4 Gepost op: januari 10, 2020, 09:17:34 pm »

Hoi FY,

Wij hebben ooit gehoord: in je leven heb je 1 liefdesrelatie (dus met intimiteit) en vele liefdevolle relaties met derden.

Het komt er, denken wij op aan, een keuze te maken, met wie je een liefdesrelatie wilt aangaan en met wie een liefdevolle relatie.
En als je die keuze hebt gemaakt, die dan ook te gaan leven.

Heel veel succes met je keuze!

met hartegroet, Johan en Eline
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.145 seconden met 23 queries.