Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Voorspellende droom?  (gelezen 7486 keer)

lotuslove

  • Gast
Voorspellende droom?
« Gepost op: januari 25, 2009, 02:57:52 pm »

Ik droomde ongeveer 1,5 maand geleden dat de vriendin van m'n broer was overleden aan een ziekte die ze al lang bij zich droeg. In de droom zag ik dat m'n broer een videoclip aan 't maken was van foto's van haar samen met 't lied 'Heaven' van Do. Ik hoorde dat lied heel duidelijk in de droom. Ik begon te huilen, was erg verdrietig en m'n broer vertelde toen dat ze aan een ziekte was overleden, en dat ze al heel lang ziek was. In de droom begreep ik haar toen beter, in 't echt zie ik namelijk aan haar dat er iets met haar is, een soort verdriet lijkt 't wel, ik zie dat ze afstand houd...zelfs met m'n broer durft ze zich nog niet te binden omdat ze bang is om hem kwijt te raken.

Gister hoorde ik via via dat ze dus inderdaad ziek is, van kinds af aan heeft ze al last van haar nieren.
Nou hoop ik dat 'de dood' in dit geval symbolisch is bedoelt, maar 't spookt wel een beetje door m'n hoofd, wat denken jullie? Het kan zoveel betekenissen hebben maar ik hoop gewoon dat 't geen voorspellende droom is, dat zou echt verschrikkelijk zijn.
Gelogd

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Voorspellende droom?
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2009, 03:06:56 pm »

woooww..!

ik hoop ook dat het symbolisch is bedoeld..
voelde het aan als een normale droom, of anders? ik merk daar altijd het verschil mee.

verder doe ik geen droomuitleggingen
Gelogd

lotuslove

  • Gast
Re: Voorspellende droom?
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2009, 03:18:07 pm »

Het voelde anders aan, dat wel.
Dat liedje droomde ik omdat ik dat eerder rond die periode zat te luisteren, dat weet ik nog wel.
Hopelijk heeft 'de dood' hier iets met transformatie te maken, hopelijk heeft 't symbolisch betrekking op mezelf. Ik dacht, ik moet 't ergens kwijt, heb m'n broer er niet over verteld natuurlijk.
Gelogd

Akasha

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • La Leonessa
    • Bekijk profiel
    • Oude Egypte Handwerk Forum
Re: Voorspellende droom?
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2009, 04:49:54 pm »

Goed dat je het hier op het forum kwijt kan. Ik zou het in ieder geval niet aan je broer vertellen. Stel nu dat het een voorspellende droom is, wie weet hoe ongerust en bang je broer dan wordt.
Laten we met z'n allen hopen dat 'de dood' symbolisch bedoeld is.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Voorspellende droom?
« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2009, 04:58:31 pm »

Ik ben toch bang dat deze droom dichter bij de waarheid zit dan je dat zelf zou willen.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

carola

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Voorspellende droom?
« Reactie #5 Gepost op: januari 27, 2009, 07:14:45 pm »

Ik heb  ook gedroomt van de dood van mijn vader dit alles voelde niet als een droom aan en  dit droomde ik toen ik 6 weken zwanger was en met 6 maanden kwam deze droom uit .Maar hoop dat het symbolisch bedoeld is.

liefs carola
Gelogd

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Voorspellende droom?
« Reactie #6 Gepost op: januari 28, 2009, 10:14:40 am »

Ik weet niet of het een voorspellende droom was, maar ik heb zoiets soortgelijks meegemaakt en dat is wel werkelijkheid geworden.
Gelogd

lotuslove

  • Gast
Re: Voorspellende droom?
« Reactie #7 Gepost op: januari 28, 2009, 01:24:24 pm »

Bedankt voor jullie inzichten ;)
Ik denk dat 't beste is voor mij om er verder maar geen aandacht aan te besteden.
Gelogd

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Voorspellende droom?
« Reactie #8 Gepost op: januari 28, 2009, 02:59:03 pm »

Nee inderdaad, als jij dat gevoel hebt om er geen aandacht meer aan te besteden dan is dat gewoon okee, ik bedoel, een droom is soms ook maar een droom, ook al wil je bepaalde dingen helder hebben.
Gelogd

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Voorspellende droom?
« Reactie #9 Gepost op: februari 12, 2009, 12:01:02 pm »

Dood
Als je droomt over de dood van een geliefde, suggereert dit dat je een bepaalde eigenschap mist die de geliefde met zich meedroeg. Vraag jezelf eens af wat deze persoon zo speciaal maakt en wat je zo in hem/haar waardeert. Wellicht is het precies datgene dat je mist in jezelf of in je relatie.

Als je droomt over je eigen dood, duidt dit op een overgangsfase in je leven. Je wordt spiritueler en wijzer. Een alternatieve uitleg daarentegen is dat je wanhopig probeert te ontkomen aan de verplichtingen van het dagelijske leven.

http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Dood
Gelogd

lotuslove

  • Gast
Re: Voorspellende droom?
« Reactie #10 Gepost op: februari 12, 2009, 07:17:54 pm »

Heey dankjewel wouw!
Ik ga hier even over nadenken :)
Gelogd

ro

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Re: Voorspellende droom?
« Reactie #11 Gepost op: februari 12, 2009, 07:35:25 pm »

hey sayang..!!

Sorry dat ik wat later reageer.

Ik ga hier geen uitspraak over doen, spijt me.

Maar wat ik wel kan zeggen, kan jij je dromen onderscheiden, ik zelf want ik kan me voorspellende en symbolische dromen goed onderscheiden..

Heel veel sterkte voor jou,vriendin en haar broer.
Ik zou het ook zeker niet vertellen om eerlijk te zijn.

Heel veel liefs.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.158 seconden met 22 queries.