Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Vorige levens  (gelezen 8121 keer)

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Vorige levens
« Gepost op: januari 25, 2009, 09:05:05 am »

Reïncarnatie

Het is mijn opgevallen dat mensen hier heel verschillend over denken..
Sommigen willen het niet eens weten, want ze denken 'het is toch al geweest en ik leef nu'.
Andere hebben weer het gevoel dat ze het belangrijk vinden om te weten wat er gebeurd is in hun vorige levens..
Zodat ze weten wat hun levenslessen zijn, ze krijgen meer rust in zichzelf, of ze willen weten of ze de persoon in dit huidige leven ookal eens ontmoet hebben in een van hun vorige levens.. en waarom?

İk ben benieuwd hoe jullie hier over denken..
Voor diegene die weet wat ze waren in hun vorige levens, hoe ben je erachter gekomen?? En wat heb je ervan geleerd?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vorige levens
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2009, 10:48:54 am »

Interessant onderwerp Wouw. :)

Ik denk dat het ook te maken heeft of je nodig hebt. Als je namelijk in een vorig leven een trauma hebt opgelopen waar je in dit leven last van hebt, dan zul je onbewust de neiging hebben om op zoek te gaan wat er in een vorig leven gebeurd is.

Ik weet bijvoorbeeld dat ik voor deze keer op aarde niet hoef te weten wat er in een vorig leven gebeurd is, en daarom heb ik die behoefte ook niet. Het is niet zo dat ik er tegen ben, want je kan veel leren uit het verleden. Het verleden is voor mij niet interessant. Zo heb ik ook weinig met geschiedenis. Toekomst vind ik dan ook veel leuker omdat we een mooie toekomst gaan krijgen.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Vorige levens
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2009, 11:01:51 am »

Ik vind het erg interessant over vorige levens.
Ik weet niet met zekerheid te zeggen wat ik was in me vorige levens. Wel denk ik dat de voorkeuren die je nu in dit leven hebt voor bepaalde dingen zoals landen, gewoontes, intresses in onderwerpen, misschien wel eens te maken kunnen hebben met een vorige leven.
Met personen denk ik dat ook. Als je iemand voor het eerst ontmoet en uren lang kan praten over van alles en nog wat net of het lijkt dat je die persoon al heel lang kent. Ook het voelen van een hele sterke band tussen elkaar. Ik denk dat dit wel eens met vorige levens te maken kan hebben dat je elkaar eigelijk al kent.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Vorige levens
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2009, 11:12:13 am »

Dat denk ik ook whiteangel.. maar ik wil erbij aantoevoegen dat het niet altijd interesses hoeven te zijn.
Stel dat je in de 2de wereldoorlog bent omgekomen.. dan kan het onderwerp 'WOII' in je volgende leven ook afschrikken, en hoef je er geen voorkeur voor te hebben.

Ooit heb ik een visioen over 2 van mijn vorige levens gehad..
1tje in Mexico, hierbij denk ik ook aan indianen en wilde dieren,
en een latere leven in Frankrijk.. Mijn ouders waren heel rijk, en ik leefde in een groot huis.. ik was een soort prinsesje
İk mocht niet buiten het huis komen, dus ik had ook geen vrienden en scholing leerde ik thuis. Het leven beviel mij niet.. en heb mijzelf toen in het bos (wat bij ons huis/kasteel hoorde) op gehangen.

Toen ik klein was deed ik uitspraken zoals: 'ik was een prinsesje en ben weggelopen van huis, en toen ben ik hier gekomen'.

Ook heb ik ooit iemands vorige leven proberen te beschrijven (hij wist zelf al over zijn vorige leven), het bleek goed te zijn. Verder heb ik het niet meer geprobeerd, want vind het altijd moeilijk omdat het meestal niet gecontroleerd kan worden..
Gelogd

Akasha

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • La Leonessa
    • Bekijk profiel
    • Oude Egypte Handwerk Forum
Re: Vorige levens
« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2009, 11:24:30 am »

Jeetje, dat is heftig, Wouw!  :o
Je voelde je zo verstikt dat je geen andere uitweg meer zag..

Ik weet dat een aantal keer in Egypte heb geleefd en de meeste levens liepen niet best af.
Ik kan me herinneren dat er alle papyrussen uit de tempel gehaald moesten worden en dat ik met een stel andere priesters de deuren dichthielden en er voor stonden. We hebben het niet overleefd. Dit was in de tijd dat de bibliotheek van Alexandrië werd geopend/opgericht.
Zo kan ik me ook herinneren dat ik voor mijn geloof vermoord werd, en ik weet dat het in de tijd van Akhnaton was. Nu nog lopen de rillingen over mijn rug als ik een afbeelding van hem zien. Griezel!!
Een half jaar terug heb ik kontact met hem gehad en hebben we het uitgepraat, maar nog kan ik de rillingen niet onderdrukken. Hij vertelde me zelfs dat dit wel de tijd was om met mijn geloof naar buiten te komen, en ja, nu durf ik niet.
Ik kan me ook herinneren dat ik een verboden relatie had met een Nubiër en dat we in de woestijn werden opgepakt.
En een tijd terug zag ik een afbeelding van een farao en ik werd overspoeld met warme gevoelens, alsof ik mijn beste vriend terug zag. Toen keek ik bij de tekst en toen bleek het Thoetmosis de Derde te zijn. Zo apart.
Verder heb ik mezelf een paar seconden gezien als Indiaans meisje met een wolf.

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Vorige levens
« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2009, 03:14:47 pm »

@ wouw, wat apart zeg :) ook die uitspraken van toen je klein was.

@ Akasha, Hoe weet je dit allemaal? ben je naar regressietherapie geweest of wist je de beelden zomaar? :D
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Akasha

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • La Leonessa
    • Bekijk profiel
    • Oude Egypte Handwerk Forum
Re: Vorige levens
« Reactie #6 Gepost op: januari 26, 2009, 09:12:42 am »

Die beelden kwamen spontaan. Ik zag het als een filmpje voorbij komen en ik werd bij eentje getriggerd door een stukje over het oude Egypte op Discovery.

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Vorige levens
« Reactie #7 Gepost op: januari 26, 2009, 10:40:00 am »

Oke :) wat mooi zeg.
Ik heb soms ook wel van die gedachtens en dingen dat ik ineens voor me zie, maar durf dan niet zo te zeggen dat is van een vorig leven.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Vorige levens
« Reactie #8 Gepost op: januari 26, 2009, 10:53:29 am »

Leuk, een topic over vorige levens. Ik denk dat ik een jongen was uit Amerika en ik denk dat een van mijn dochters een hondje is geweest.

Mijn dochter is zo superbang voor honden, dat is echt heftig. Alle honden, waar dan ook, of ze aan de overkant van de straat lopen, ze blaffen altijd naar haar en altijd snuffelen, ook al lopen er 4 andere mensen.
Ze heeft ook een extreem gevoelige neus.
Gelogd

lotuslove

  • Gast
Re: Vorige levens
« Reactie #9 Gepost op: januari 26, 2009, 11:02:51 am »

Ik weet niks van m'n vorige levens, soms denk ik ook dat 't er gewoon niet toedoet (maar ben toch nieuwsgierig...regressietherapie? :) ) Ik weet wel bijna zeker dat ik iets met schilderen of tekenen heb gedaan in 1 van m'n vorige levens. Dat is echt iets waar ik helemaal in op kan gaan en waar ik echt een passie voor heb.
Gelogd

Akasha

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • La Leonessa
    • Bekijk profiel
    • Oude Egypte Handwerk Forum
Re: Vorige levens
« Reactie #10 Gepost op: januari 26, 2009, 11:50:32 am »

ik denk dat een van mijn dochters een hondje is geweest.

Dat is heel goed mogelijk. Als ze zich nog steeds hond voelt of nog andere dingen heeft die nogal hondachtig aan doen dan is ze een otherkin. Otherkin zijn mensen die nog heel dicht bij hun vorig leven staan,maar dat vorige leven was niet menselijk.  ;)
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.192 seconden met 22 queries.