Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Elke keer gekwetst voelen  (gelezen 6933 keer)

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Elke keer gekwetst voelen
« Gepost op: januari 22, 2009, 11:07:25 am »

Keer op keer wordt ik gekwetst door 1  en de zelfde persoon, ik voel me zo ongelukkig, probeer het naast me neer te leggen dat deze persoon ook niet uit mijn leven kan. Het raakt me telkens weer zo diep en elke keer wordt mijn muur hoger.
Hoe kan ik proberen me niet zo rot te voelen, of is dit gewoon blijvend tot deze persoon verdwenen is?
Praten met de persoon in kwestie lukt niet, ze ziet niet in dat ze iedereen in haar leven wegjaagd en dat ze van niks een groot probleem maakt. Nu probeert ze tussen mij en mijn partner in te komen en daar ligt bij mij de grens. Ik kan niet meer, ik ben op, mentaal redelijk uitgeput, het kost me zoveel energie, terwijl ik juist nu wil genieten van mijn gezin en mijn leven en daar is nu zoweinig van over, omdat ik me elke keer weer laat kwetsen.
Ik laat me kwetsen dat weet ik, maar wat dan?? Ik kan niet zomaar mijn moeder blocken in mijn leven, niet nu, niet nu ze ook nog eens lichamelijk ziek is.

Liefs Maris
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Elke keer gekwetst voelen
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2009, 11:18:36 am »

Hej Lieve Maris,

Wat vervelend voor je zeg. Het is ook erg moeilijk zeker nu.
Ik weet natuurlijk niet hoe ze jou elke keer kwetst, maar misschien kan je jezelf er niet zo ver in mee laten gaan ook al is dat moeilijk.
Dat jezelf je eiigen grenzen aangeeft in jezelf toe maar ook naar buiten toe zodat je moeder je niet meer zo erg kan kwetsen. Misschien heb je daar wat aan?

Liefs aNNe
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Elke keer gekwetst voelen
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2009, 11:33:28 am »

Hey lief vrouwtje van me  :D

Tja hoe ze me kwetst, heb je even? Ik kan er ondertussen wel een boek van vol schrijven. Ze heeft zelf een psychisch verleden, vaak opgenomen geweest, ik ken haar niet anders, ik vermoed en ik zie ook borderlinetrekjes bij haar, tis alles of niks, of ze vind je te gek, om je vervolgens weer de meest idiote persoon op aarde te vinden. Ze heeft ook eigenlijk geen vrienden, die heeft ze weggejaagd, omdat ze niet goed genoeg zijn. Met haar buren heeft ze ruzie, familie is altijd wel wat, doktoren heeft ze conflikten mee, aan iedereen heeft ze wat aan te merken, is ontzettend pessimistisch en negatief in gesteld, weinig vertrouwen in de mens.

Onze laatste knalpartij was gister aan de telefoon, ze vertelde dat Remco tijdens ziekenhuisbezoekjes niet meer mee naar bnnen mag, omdat hij verwarrend werkt voor haar, maar hij mag wel taxi spelen. Dit schoot mij in mijn verkeerde keelgat. Rem deed het "weinig to niks", maar mij des te meer, hoe kunnen we ooit dan normaal met elkaar omgaan als zij mij zo wegduwt door zo over hem te praten. En als het nou ergens over ging.....nee van niks een grote oorlog.

Ik ben echt een beetje radeloos en denk...mijn moeder is ziek, ze kan er niks aan doen, maar dit zijn dingen die mijn hele leven al spelen en ik wordt zelf ook wantrouwend en onzeker naar mensen toe, omdat ik dit zo van mijn moeder heb overgenomen.

Ik wil dit stoppen, maar hoe? Wat ik ook doe, ik doe het nooit goed. Soms denk ik weleens om voorlopig geen contact te zoeken, want er is altijd wel iets, of iemand die ze haat. Ik kan hier niet mee omgaan. Maar ja, mijn moeder heeft waarschijnlijk niet zo lang meer, maar ik heb mijn grenzen en die heb ik in ieder geval gister duidelijk aangegeven. Remco niet welkom, dan kom ik ook niet meer. Het deed me wel pijn, maar ik wil mijn leven fijn leven en niet in pijn.

Liefs Maris

p.s. Wat een leuk forum is dit, ik kom niet uitgelezen.
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Elke keer gekwetst voelen
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2009, 11:50:26 am »

Maris, erg vervelend allemaal voor je.
Ook omdat je moeder ziek is maar ook nog zo eens reageert. Dan word het extra moeilijk om te bekijken wat je wil doen.
Ik hoop dat ze toch nog leuk met je kan zijn de aankomende tijd.
Ik weet ook niet wat je moet doen maris het is zo dubbel

Liefs aNNe
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Elke keer gekwetst voelen
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2009, 03:21:56 pm »

Ik heb hier wel wat ervaring mee, dus ik kan je misschien wel helpen.

Het is erg dubbel inderdaad. Aan de ene kant zou ik zeggen, scheld haar huid vol zodat ze doorheeft dat ze dit niet kan maken, maar aan de andere kant, spiritueel gezien helpt dat niet.

Ik heb zelf een soort gelijke situatie met een collega meegemaakt. Ze was ook niet echt vriendelijk naar iedereen toe, en haast niemand mocht haar. Degene met wie ze samenwerkte, die deden een beetje alsof hun neus bloedde. Het is mij gelukt om haar te veranderen, en sterker nog, we zijn goede vrienden geworden.

Wat ik eigenlijk deed was niets meer dan beleefd zijn, een beetje bescheiden en bovenal liefde uitstralen. Dit zorgde ervoor dat ze me wilde gaan immiteren (soort van) waardoor ze ook vriendelijker en toegankelijker werd. Tuurlijk, ze bleef haar trekjes wel houden, maar veel minder waardoor het normaal werd en ik me er niet meer door gekwetst voelde.

Hopelijk helpt dit ook voor jou.

En als je moeite hebt om liefde uit te stralen en beleefd te blijven, bedenk je dan dat ze er niks aan kan doen, en ga er gewoon boven staan. Heb geen last meer van haar.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Elke keer gekwetst voelen
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2009, 05:11:23 pm »

Dat imiteren daar was ik mee bezig, maar kostte me ook enorm veel moeite. Ik bleef positief, ik bleef vriendelijk, legde uit hoe fijn het is om positief in het leven te staan, mijn ervaringen deelde ik met haar, zonder belerend te zijn. Maar ook dat kostte me dat zoveel energie dat ik liever afstand neem en dat voelt zij dan weer, want ze is ook erg gevoelig, een beetje te gevoelig, ze voelt dingen die er niet zijn, ze vult dingen in voor een ander die dan een eigen leven gaan leiden, zonder eerst bij de persoon na te gaan of dat wel zo kan zijn.

Ik kreeg nul respons, of een overdreven neppe positieve reactie.
Daarbij heeft ze psychologie gestudeert en denkt alles te weten over het menselijk brein en denkt zij eigenlijk dat zij het beter weet en dat vind ik zo jammer, af en toe voelt het alsof ik haar moeder ben en haar dingen leert en dat zij de eigenwijze puber is die overal tegenin gaat.

Het kan zo leuk zijn een moeder-dochter relatie, en af en toe gaat het
"goed", maar dan ineens veranderd het weer als een blad aan de boom en dat maakt me in de war en af en toe ook verknipt in mijn hoofd. Zoals vandaag kan ik alleen maar aan haar denken en voel ik me ook negatief.

Maar dan kijk ik weer naar mijn overvolle huisje, er spelen nu 6 kindjes hier, supergezellig en dan voel ik me ook weer goed, maar toch altijd heb ik mijn mams in mijn achterhoofd.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Elke keer gekwetst voelen
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2009, 06:03:41 pm »

Ik denk dat je in zo'n geval moet proberen om het contact oppervlakkig te houden. Oudere mensen ga je inderdaad niets meer leren. Zeker niet als ze zo koppig zijn. Het beste wat je dan kan doen is er in ieder geval voor zorgen dat het jou geen energie meer kost.

Praat met haar over dingen die gewoon belangrijk zijn dat ze besproken worden (want dat is er altijd wel) en houd het daarna gewoon oppervlakkig. Je hoeft niet perse te praten als daar geen aanleiding voor is, en je kan met respect terug antwoorden op dingen die ze moet zeggen. Hoe graag ik iedereen zou willen veranderen, ook mij lukt dat niet. En wanneer het niet kan, dan is het alternatief een andere houding waardoor je er in ieder geval geen last van hebt. En als ze heel bemoeizuchtig wordt, dan kun je altijd aangeven dat je oud genoeg bent om je eigen leven te leiden.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.045 seconden met 23 queries.