Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Verlatingsangst  (gelezen 3573 keer)

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Verlatingsangst
« Gepost op: juni 09, 2019, 10:16:37 pm »

Al heel veel jaren van mijn leven, heb ik last van verlatingsangst. Dit uit zich bv in bang zijn dat mensen mij in de steek laten, en vaak het gevoel dat ik er niet bij hoor.  Het is een thema dat in dit leven steeds bovenkomt, maar als een trigger van een eerder leven. Na veel andere angsten en thema’s te hebben opgeruimd, is dit thema nu aan bod. Ik voel dat het tijd is om hier naar te kijken en het te mogen loslaten. Om dat te kunnen doen, heb ik een afspraak met een reincarnatietherapeut. Die is over een maand. Graag zou ik als het kan en mag al eerder met het thema bezig. Mijn vraag is daarom: kan ik voor de tijd zelf iets doen met dit thema? Zo ja, wat.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Verlatingsangst
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2019, 11:27:19 pm »

Hoi Ninkenike,

Een regressietherapeut (of reincarnatietherapeut zoals jij het noemt) is de beste manier om met een trauma over weg te gaan. Andere middelen hebben weinig tot geen effect en een regressietherapeut is juist heel doeltreffend.

Ik kan je dan ook niets aan raden om nu al te doen anders dan te kijken of je de afspraak naar voren kan halen. Zie het daarom eerder als een vakantie. Weet dat het thema over een maand opgepakt en opgelost ga worden, leg het voor nu naast je neer en geniet van het leven voor zover mogelijk.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Re: Verlatingsangst
« Reactie #2 Gepost op: juni 10, 2019, 08:22:35 am »

Dank je wel voor je duidelijke en snelle reactie. Ik laat het even liggen. De afspraak naar voren halen, is niet aan mij, er zijn maandenlange wachtlijsten. Ik heb al eerder sessies gedaan bij anderen, die waren blijkbaar nodig om bij de nieuwe therapeut dit op te gaan lossen. Dat hoop ik, want ik weet dat als ik dit zal oplossen dat er veel ruimte zal komen in mij😊
Mooi zoals dat werkt, dat je telkens een stukje mag oppakken en oplossen. Vroeger kon ik me niet voorstellen dat ik kon veranderen en nu is er al zoveel veranderd...
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Verlatingsangst
« Reactie #3 Gepost op: juni 10, 2019, 12:46:09 pm »

Ja, en Het leven is als een rivier. Blokkeer je de stroom, dan droogt hij op en gaat alles wat er leeft dood. Maar als het stroomt, dan stroomt het zo hard als dat nodig is, en is er weinig wat je kan doen om dit tempo aan te passen. Het stroomt zo hard als nodig is.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.065 seconden met 23 queries.