Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: Vraag over ervaring nieuwe baan  (gelezen 28071 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #15 Gepost op: augustus 22, 2019, 06:42:51 pm »

Good girl! :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #16 Gepost op: augustus 27, 2019, 11:58:45 pm »

Hallo B1986,

Klinkt wel wat bijzonder om je zo aan te spreken, maar dan weet je dat ik jou iets wil zeggen.
Ik volg jouw vragen en ontwikkeling en de gesprekken op het forum. Graag wil ik tegen je zeggen dat ik trots op je ben en op je groei. Je staat open voor opmerkingen, probeert te leren en dat vind ik mooi om te zien.
Je bent open in wat je meemaakt en dat helpt ook andere mensen weer.
Liefs Ninkenike
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #17 Gepost op: augustus 28, 2019, 03:23:00 pm »

Hoi Ninkenike,

Wat een mooie en lieve reactie! Heel erg bedankt :D

Groetjes B1986
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #18 Gepost op: augustus 28, 2019, 05:46:33 pm »

Sinds een paar weten werk ik bij een mevrouw van 88 jaar oud en zij gaat lichamelijk erg hard achteruit, ze loopt erg moeilijk en langzaam, en kan bijna niet meer zelfstandig wonen, ze krijgt veel hulp van de thuiszorg. Er wordt gesproken over verzorgingshuis / bejaardenhuis, maar ze ziet er erg tegenop als ze daar naar toe moet.
Maar het gaat ook geestelijk erg slecht met haar en ik vind het moeilijk om hier mee om te gaan, want ik zou willen dat ze iets beter in haar vel zit en niet met de gedachten leeft van 'laat me maar gaan'.

Ik vind haar erg aardig :), maar dit is ook erg zielig en maak me zorgen om haar. Het raakt me gewoon ontzettend. Hoe kan ik dit proberen los te laten? En is het genoeg/goed om naar haar 'verhaal' te luisteren, dat ze even over haar situatie kan praten?

LPChip, alvast bedankt voor je reactie terug  :).
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2019, 08:42:03 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #19 Gepost op: augustus 28, 2019, 08:52:53 pm »

Hoi B1986,

Ik herken je situatie. Soms zijn mensen zo dat ze niet geholpen willen worden of door angsten bepaalde keuzes maken. Zeker wanneer mensen ouder zijn raken ze vastgeroest in hun keuzes en willen ze gewoon niet meer veranderen.

Weet dat dit prima is. Ouderdom komt met gebreken zeggen ze, en een van deze gebreken is de wil, energie en moed om te veranderen. Accepteer dat er mensen zijn die niet meer willen of kunnen veranderen.

Weet dat een luisterend oor bieden altijd helpt, ook al lijkt het soms niet te helpen. Zeker de oudere generatie heeft geleerd om veel van zich af te praten. Ze zullen niet beseffen dat dit ruimte geeft, vooral ook omdat ze het genoeg doen en er dus niet heel veel ruimte te maken is.

Maar als het luisteren voor jou als een vervelende ervaring binnenkomt, dan kun je wellicht kijken wat je kan doen om de situatie minder onprettig te maken. Is het iets van jou of de ander?

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #20 Gepost op: oktober 22, 2019, 08:43:18 pm »

Inmiddels ben ik een tijdje verder en vind het fijn voor haar dat ze haar verhaal bij me kwijt kan en iemand heeft die naar haar luistert. Alleen is het en blijft het moeilijk voor me, want ik kom er steeds meer achter dat ze echt achteruit gaat en haar lichaam haar in de steek laat. Dat vind ze eng omdat ze niet weet wat er gebeurd en waar het vandaag komt. Kan ik me heel goed voorstellen.
Ik heb inmiddels melding gedaan bij mijn manager over haar situatie (ze ligt iedere dag veel te lang in bed) en hij gaat regelen dat zij eerder verzorgd wordt. Ben ook echt aan het vragen naar boven of ze hierbij willen helpen.

Misschien een hele stomme vraag, maar ik zou haar op willen vrolijken en een bloemetje willen brengen, er staat een lege vaas in de woonkamer, maar zou ik dat als thuishulp kunnen doen? Of gewoon niet nadenken maar doen? XD
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #21 Gepost op: oktober 22, 2019, 09:30:56 pm »

Je hebt 2 keuzes.

1. Je weet het nu niet, dus doe wat je je ingeeft en zie maar wat eruit komt. Als het niet mag dan zeg je, oh, dat wist ik niet. Ik zal het niet weer doen.
2. Je gaat het navragen. Wellicht mag het en kun je het doen, maar misschien zeggen ze: doe maar niet, en dan hou je er een negatief gevoel aan over omdat je het echt graag wilt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #22 Gepost op: oktober 23, 2019, 05:52:17 pm »

Dankjewel voor dit in/overzicht, heeft me geholpen. Keuze 1 spreekt me het meeste aan en daar ga ik voor  :).
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #23 Gepost op: oktober 23, 2019, 06:14:02 pm »

:) Dat dacht ik al. :)

Graag gedaan. Met liefde. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #24 Gepost op: oktober 31, 2019, 08:31:42 pm »

Het bloemetje is er (nog) niet van gekomen. Ik zie haar echt heel erg achteruit gaan en ik heb haar de laatste keer dat ik haar zag even laten merken dat ik met haar meeleef, meen ik ook echt, door haar even aan te raken. Ik denk ook dat ze het wel weet en voelt dat ik het een moeilijke situatie vind, want zoals ik al eerder zei is het niet makkelijk. We kennen elkaar niet zo goed en toch praat ze over haar gedachten en gevoelens.

Geen idee waar het vandaan komt, maar ik heb zo ontzettend het gevoel dat het niet lang meer gaat duren voordat ze gaat overlijden. Ben echt verdrietig en onrustig, alsof ik vandaag te horen heb gekregen dat ze is overleden :'(.
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2019, 08:36:12 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #25 Gepost op: oktober 31, 2019, 09:18:53 pm »

Waarschijnlijk is dat ook zo. Dat is een van de lastige dingen van het leven en van je werk.

Vervelender is dat het niet zal wennen.

Sterkte!

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #26 Gepost op: november 01, 2019, 06:13:58 am »

Dankjewel.
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #27 Gepost op: november 26, 2019, 05:57:18 pm »

Het heeft even geduurd maar ik heb mevrouw S. vandaag een bosje bloemen gegeven. In de kleuren die ik haar graag wilde geven, samen met een bloemist samengesteld.
Voor mijn gevoel is dit ook op het juiste moment en ik heb er een goed gevoel over. Dit is iets wat ik heel graag wilde geven aan haar  :).
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #28 Gepost op: november 26, 2019, 11:20:12 pm »

Goed gedaan. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #29 Gepost op: februari 25, 2020, 08:19:26 pm »

Vandaag heb ik van haar te horen gekregen dat ze deze week gaat verhuizen naar een verzorgingshuis en krijgt daar een eigen appartement. Komt ze op, een voor haar, goede plek terecht en zal ze er kunnen wennen?
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.156 seconden met 23 queries.