Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Vraag over ervaring nieuwe baan  (gelezen 28073 keer)

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Vraag over ervaring nieuwe baan
« Gepost op: juni 06, 2019, 03:15:19 pm »

Ik heb sinds vorige week een nieuwe baan gevonden als thuishulp. De derde werkdag kwam ik bij een mevrouw en het leek op een herhaling van wat ik eerder heb meegemaakt: die mevrouw bemoeide zich met hoe en wat ik allemaal deed, commandeerde, deed respectloos, kon niets goed doen in haar ogen en praatte (schreeuwde) tegen me op een toon alsof ik een misdadiger was. Ik heb bij deze persoon voor het eerst van me afgebeten en heb ook mijn werk gebeld en een melding gedaan hiervan en ze hebben me uitgeplant bij haar. Ik vond het nodig om (eindelijk) eens voor mezelf op te komen en durfde het deze keer ook.
Vorig jaar ben ik dus twee van type mensen tegen gekomen en ik weet dat ik echt nog wel vaker van deze types tegen zal komen, maar waarom werd ik nu alweer en zo snel geconfronteerd met weer zo'n vervelend persoon?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2019, 04:31:49 pm »

Hoi B1986,

Welkom bij het leven en de levenslessen.

We leren elke dag, en het is daarbij belangrijk dat we geen situaties hebben die ons uit balans brengen. Is dat wel het geval, dan zit hier vaak een les aan gekoppeld. Zo ook in jouw geval.

Het leren van levenslessen begint als eerst bij zelf-reflectie. Je ervaart iets dat je uit balans brengt en je vindt het vervelend, maar that's it. Vervolgens komt hetzelfde probleem opnieuw terug, en dan gaat het opvallen dat je uit balans geraakt wordt door deze ervaring. De zelf-reflectie zorgt ervoor dat je er nog beter over gaat nadenken en gaat kijken naar wat het met je doet en hoe je ervan kan leren.

Je krijgt herhaaldelijk dit soort situaties tot je geleerd hebt wat je moet doen om niet meer uit balans te raken. Uiteraard is weglopen een van de oplossingen, en als je je leven vergenoeg aanpast dat dit niet meer voorkomt, dan bereik je uiteindelijk wel dat je erdoor niet meer uit balans wordt gebracht. Maar de onderliggende oorzaak blijft daarmee bestaan, en in een volgend leven komt deze les opnieuw terug.

In plaats daarvan heb je nu van je af gebeten en dat is daadwerkelijk de juiste manier. Deze keer was het nog vervelend, maar een volgende keer zal je sneller in staat zijn om zo'n persoon te stoppen zodat je uiteindelijk leert hoe je zo'n persoon voorkomt om jou uit balans te brengen.

Nadat je dit bereikt hebt, zal de situatie nauwelijks nog voorkomen, en mocht het dan nog voorkomen, je hebt geleerd hoe je ermee om moet gaan dus het is niet meer zo'n probleem.

Waarom zo snel? Omdat je het aankan. Jouw gidsen begeleiden je en vonden het belangrijk dat je nu deze confrontatie nodig had.

Ik hoop dat je wat aan dit inzicht hebt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #2 Gepost op: juni 08, 2019, 05:57:15 pm »

Heel erg bedankt voor dit inzicht :D. Vind het fijn en aardig dat je dit voor me hebt gedaan!

Heb nog even een vraag, heeft niets met dit topic te maken maar maak liever niet nog een apart topic aan. Ik vraag me het volgende af. Ik voel me schuldig tegenover iemand die veel voor mij heeft gedaan. Doordat ik op een bepaald moment in paniek was en angstig was heb ik dingen gezegd die ik op een andere manier had moeten zeggen, heb die persoon hierna nog maar een keer gezien. Ik wil eigenlijk via een kaartje oid mijn excuses aanbieden (voel me echt schuldig en het laat me niet los) en zeggen dat ik veel aan zijn hulp heb gehad (en meer maar de rest houd ik voor mezelf), maar hoe kan ik voor mezelf de beslissing nemen om dit uiteindelijk wel of niet te doen? Besef heel goed dat dit mijn eigen schuld is, maar het houd me nog steeds erg bezig en had dit zo niet gewild. Goede en lieve mensen moet je eigenlijk zuinig op zijn :). Het ging in die periode erg slecht met me en heb een tijdje geleden iemand gevonden waar ik (een ander soort) hulp van krijg en het gaat langzaamaan weer wat beter met soms wat terugvallen.
Hoe zou jij zo'n keuze maken, beslissing nemen?
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2019, 06:04:34 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #3 Gepost op: juni 08, 2019, 06:50:44 pm »

Jij bent een vrouw en ik een man.

Dit klinkt gek, maar voor jou zit er een veel grotere emotionele lading aanvast dan dat voor mij het geval zou zijn. Een man in het algemeen zou deze gevoelens niet hebben omdat deze via een rationele beslissing het probleem aanpakt. Ik zou dan bij mezelf denken, ik heb een fout gemaakt, maar dat was toen. Ik ben veranderd, de situatie is anders dus ik heb een reden om het naast me neer te leggen. Heb ik de ander gekwetst, dan is een kaartje het minste wat ik kan doen.

Jij als vrouw hebt dan ook nog een emotionele lading. Om deze beter te verwerken kan het helpen om van je af te schrijven. Een kaartje om je excuses aan te bieden heeft dan ook therapeutische waarden.

Ga je de situatie vanaf de andere kant bekijken, dan ga je je afvragen of de ander daadwerkelijk last heeft gehad van wat je hebt gezegd en of deze op dat moment (of later) zou kunnen hebben begrepen dat jij jezelf niet was. De kans is aannemelijk dat deze persoon het wel doorhad en in zo'n geval is het kaartje niet noodzakelijk.

Als je het spiritueel gezien wil bekijken, dan zou ik de pendel pakken en mijn gidsen vragen of het kaartje noodzakelijk is en of het verstandig is dat ik deze stuur voor mijn eigen herstel.

Je gidsen zullen dan zeggen: Het kaartje is niet perse nodig, maar het zal jouzelf helpen. Als je de moeite ervoor wil nemen, dan schaadt het niet om dat kaartje te sturen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2019, 08:34:14 pm »

Heel erg bedankt voor je reactie/inzicht.

Heb nog een vraag, deze heeft weer met de nieuwe baan te maken. Een paar dagen geleden ben ik bij een echtpaar geweest, worden mijn eerste vaste cliënten, en deze mensen hebben een hondje en ik ben een hele grote dierenvriend. Dit hondje heeft toch wel een super goede indruk gemaakt, is heel erg lief. Ik ben nogal gestrest als ik (vooral) voor de eerste keer bij mensen thuis kom en kennismaak en de omgang met mensen loopt nogal stroef, ben wat terughoudend en voorzichtig.
Toen ik dit hondje aaide werd ik rustig en kreeg er een fijn, blij en warm gevoel van, ondanks dat ik dit hondje nog niet ken. Hij wilde onder het werk met mij spelen en voordat ik naar huis ging aaide ik hem nog eens en toen ging hij ontspannen op z'n rug liggen.
Ik kijk er erg naar uit om hem weer te zien haha ;D.

Wat zegt je gevoel hierover? Zou dit gestuurd zijn om mij te helpen?
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2019, 05:27:07 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2019, 11:24:26 pm »

Alles wat er in je leven gebeurd is gestuurd.

Maar het belangrijkste is dat het goed voelt. Je hebt mijn hulp hier niet bij nodig. Vertrouw op je gevoel. Deze geeft al aan dat het goed zit, dus vertrouw dat het ook zo is.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #6 Gepost op: juni 10, 2019, 08:30:07 pm »

Je hebt helemaal gelijk en dat ga ik ook doen. 
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2019, 06:12:33 pm »

Zoals je weet heb ik inmiddels een tijdje een nieuwe baan, waardoor ik veel (vooral oudere) mensen zie en spreek. Sommige een of een paar keer, anderen voor langere tijd.
Maar met dit werk werk ik alleen (bewust voor gekozen) en in mijn privéleven heb ik geen sociale contacten. Via het werk leer ik ook geen mensen kennen, want mijn collega's zie ik maar een paar keer per jaar. Dan is het maar even, oppervlakkig en werk gericht.
Vraag me af wanneer het 'tijd' is voor nieuwe sociale contacten en uiteindelijk vriendschappen? Wanneer komen ze op mijn pad, of hoe kan ik ervoor zorgen dat er mensen en de juiste (leuke) mensen op mijn pad komen?

Dan heb ik nog een vraag over een cliënt, ik werk daar een tijdje totdat een collega hersteld is van een gebroken been (open botbreuk).
Dit is een echtpaar, meneer trekt zich terug als ik er ben, geen idee waarom en mevrouw vind het gezellig om te kletsen. Ik heb het gevoel dat ik een klik met deze mevrouw heb, anders / meer dan met de andere cliënten (waar ik over het algemeen toch ook best goed mee overweg kan). Ze is heel aardig en heb het gevoel dat dit een persoon is die zichzelf is. Dus 'echt' en niet 'gemaakt'. En wij kunnen erg goed overleggen over wat en hoe er iets gedaan wordt in huis, samenwerken (ze werkt een beetje mee) en respecteren elkaar. Het lijkt net of deze persoon op een bepaalde manier dingen aanvoelt en alsof ik dingen van mezelf herken in haar. Haar karakter en manier van doen en denken.
Wat zegt je gevoel hierover?

Alvast bedankt voor je reactie!  :)
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2019, 08:20:32 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #8 Gepost op: augustus 01, 2019, 10:55:00 pm »

Zoals je weet heb ik inmiddels een tijdje een nieuwe baan, waardoor ik veel (vooral oudere) mensen zie en spreek. Sommige een of een paar keer, anderen voor langere tijd.
Maar met dit werk werk ik alleen (bewust voor gekozen) en in mijn privéleven heb ik geen sociale contacten. Via het werk leer ik ook geen mensen kennen, want mijn collega's zie ik maar een paar keer per jaar. Dan is het maar even, oppervlakkig en werk gericht.
Vraag me af wanneer het 'tijd' is voor nieuwe sociale contacten en uiteindelijk vriendschappen? Wanneer komen ze op mijn pad, of hoe kan ik ervoor zorgen dat er mensen en de juiste (leuke) mensen op mijn pad komen?
Het is tijd wanneer jij ervoor open wil staan. Je hebt nu een situatie gecreëerd waarin deze contacten niet snel zullen komen. Dit heb je nodig gehad zodat je je kon focussen op het hier en nu. Je wil nu een stapje verder. Dat kan. Om sociale contacten op te doen zul je ook daadwerkelijk stappen moeten ondernemen. Deze kun je doen in je vrije tijd, maar daarvoor zul je dus ergens naartoe moeten gaan waar mensen zijn. Hoe socialer de plek, des te groter de kans dat je met mensen in contact komt. Een sport is sociaal, een teamsport des ter meer. Je snapt wel wat ik bedoel denk ik. Het zal niet vanzelf op je pad komen anders dan een enkele keer, en dan zijn die contacten gewoon te weinig om iets te laten groeien. Je zal echt ergens naartoe moeten gaan om deze contacten op te bouwen.

Dan heb ik nog een vraag over een cliënt, ik werk daar een tijdje totdat een collega hersteld is van een gebroken been (open botbreuk).
Dit is een echtpaar, meneer trekt zich terug als ik er ben, geen idee waarom en mevrouw vind het gezellig om te kletsen.
Niet iedereen is sociaal. Deze meneer trekt zich terug omdat hij simpel weg geen behoefte heeft aan contact en enigszins mensenschuw is. Van hem hoeft het niet zo. Daarom is hij ook bij haar. Om de balans in het leven te hebben.

Ik heb het gevoel dat ik een klik met deze mevrouw heb, anders / meer dan met de andere cliënten (waar ik over het algemeen toch ook best goed mee overweg kan). Ze is heel aardig en heb het gevoel dat dit een persoon is die zichzelf is. Dus 'echt' en niet 'gemaakt'. En wij kunnen erg goed overleggen over wat en hoe er iets gedaan wordt in huis, samenwerken (ze werkt een beetje mee) en respecteren elkaar. Het lijkt net of deze persoon op een bepaalde manier dingen aanvoelt en alsof ik dingen van mezelf herken in haar. Haar karakter en manier van doen en denken.
Wat zegt je gevoel hierover?

Alvast bedankt voor je reactie!  :)


Dat komt omdat dat ook zo is. Deze mevrouw heeft veel eigenschappen die jij ook hebt, je herkent jezelf in haar, en zij in jou, en dat heeft een band gevormd.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #9 Gepost op: augustus 02, 2019, 05:07:28 pm »

Citaat
Het is tijd wanneer jij ervoor open wil staan. Je hebt nu een situatie gecreëerd waarin deze contacten niet snel zullen komen. Dit heb je nodig gehad zodat je je kon focussen op het hier en nu. Je wil nu een stapje verder. Dat kan. Om sociale contacten op te doen zul je ook daadwerkelijk stappen moeten ondernemen. Deze kun je doen in je vrije tijd, maar daarvoor zul je dus ergens naartoe moeten gaan waar mensen zijn. Hoe socialer de plek, des te groter de kans dat je met mensen in contact komt. Een sport is sociaal, een teamsport des ter meer. Je snapt wel wat ik bedoel denk ik. Het zal niet vanzelf op je pad komen anders dan een enkele keer, en dan zijn die contacten gewoon te weinig om iets te laten groeien. Je zal echt ergens naartoe moeten gaan om deze contacten op te bouwen.

Dankjewel voor dit inzicht, ik weet ook wel dat mensen niet vanzelf op mijn pad komen, maar alles stapje voor stapje.

Citaat
Dat komt omdat dat ook zo is. Deze mevrouw heeft veel eigenschappen die jij ook hebt, je herkent jezelf in haar, en zij in jou, en dat heeft een band gevormd.

Dit vind ik echt heel mooi en positief en mijn gevoel is weer goed :D
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #10 Gepost op: augustus 21, 2019, 03:31:13 pm »

Deze mensen hebben om een andere hulp gevraagd en hoef er niet meer naar toe. Is dat omdat ze niet tevreden zijn over het werk wat ik verricht of heeft het andere reden (en welke)?
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2019, 03:32:53 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #11 Gepost op: augustus 21, 2019, 04:51:42 pm »

Twijfel je aan jezelf?

Waarom is het belangrijk om te weten waarom hun dit gevraagd hebben?

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #12 Gepost op: augustus 21, 2019, 08:32:36 pm »

Ik twijfel inderdaad aan mezelf en vraag me af wat de reden is. Ik had dit niet verwacht en niet aan zien komen.
Waarom het belangrijk voor me is om te weten is omdat ik hier onzeker van word en me de hele tijd maar afvraag waarom zij niets tegen mij heeft gezegd en dit zo heeft gedaan.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #13 Gepost op: augustus 21, 2019, 08:43:13 pm »

Als jij weet dat jij jouw werk goed gedaan hebt, dan is alles goed. Dat is het enige wat belangrijk voor je is. De rest niet. Als je moet veranderen, dan hoor je dat vanzelf wel.

Leg het naast je neer. Laat het je geen onnodige energie kosten. Dat is alleen maar verspilling.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Vraag over ervaring nieuwe baan
« Reactie #14 Gepost op: augustus 22, 2019, 05:52:41 pm »

Ik heb mijn best gedaan, meer kan ik niet doen. Heb me er inmiddels bij neergelegd en het zal wel zo moeten zijn  :)
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.04 seconden met 23 queries.