Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Omgaan met chronische vermoeidheid  (gelezen 3215 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Omgaan met chronische vermoeidheid
« Gepost op: maart 18, 2019, 09:45:14 am »

In een vraag van iemand kwam het topic Chronische Vermoeidheid naar voren. Omdat dit waardevolle kennis is, deel ik hierbij wat ik gecommuniceerd heb. :)

Chronische vermoeidheid is een lastig onderwerp.
Het kan lichamelijk zijn, het kan geestelijk zijn, en zelfs komen vanuit de ziel.

Lichamelijke vermoeidheid kan een medische oorzaak hebben, zoals astma, hart klachten, etc. Dit kun je testen door te sporten. Als je niet in staat bent om enigszins te sporten is het duidelijk lichamelijke vermoeidheid. Als je wel kan sporten en je hebt daarna meer energie, dan is het zeer waarschijnlijk geestelijke vermoeidheid. Fysieke inspanning zorgt er namelijk voor dat de geest zich op iets anders gaat concentreren en even de problemen vergeet.

Geestelijke vermoeidheid kan komen uit een depressie. Er gaat veel mis en er lijkt geen eind aan te komen. Afleiding is hier belangrijk. Even de geest op iets anders focussen zodat deze weer kan opladen. Denk aan sporten, een dagje uit naar een pretpark, vakantie, etc. Een wandeling in de natuur zal hier ook helpen.

Spirituele vermoeidheid kan komen door het inhouden van creativiteit. Als je creatief bent, maar deze gaven niet gebruikt, dan wordt de ziel hier moe van. Het moet keer op keer de energie die het in zich heeft bedwingen. Iets creatiefs doen is de manier om dit te testen. Let wel op dat de creatie daarna niet weggestopt wordt of vernietigd wordt, maar dat deze bewonderd wordt. Dit is voeding voor de ziel.

Maak je muziek, luister het nummer dat je gemaakt hebt herhaaldelijk. Schilder je, hang het op en kijk erna, etc.

Pas als je weet welke vorm van vermoeidheid het is kun je het oplossen. Het is mogelijk dat het een combinatie is van meerdere typen vermoeidheid overigens, maar er zal er één overheersen. Los deze eerst op en evalueer dan opnieuw.

Ik hoop dat het je kan helpen. Laat gerust een reactie achter hier. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Silly111

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Omgaan met chronische vermoeidheid
« Reactie #1 Gepost op: maart 24, 2023, 07:11:25 am »

Helder, waar ik tegen aan loop is als ik heel moe ben, mijn creatieve uitingen moeizaam op gang komen, deels werkt het ook tegen, het kost mij dan ook energie om mij er wel mee verder te gaan. Als het mij dan wel lukt, geeft het mij wel voldoening en energie. Herkent iemand dit.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Omgaan met chronische vermoeidheid
« Reactie #2 Gepost op: maart 24, 2023, 09:31:29 am »

Oh ja, dat herken ik zeker. Ik kan ook moeite hebben om te starten als ik vermoeid ben, maar vaak ben ik dan én geestelijk vermoeid, én lichamelijk vermoeid, en niet zozeer spiritueel vermoeid, al is dat op de achtergrond ook wel aanwezig.

Ik ga dan vaak ontspannen om meer energie te krijgen, en dan ga ik nadenken over wat ik aan creativiteit zou willen doen. Soms is het nadenken genoeg dat ik er zin in krijg, en dan krijg ik daar energie van.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.28 seconden met 22 queries.