Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Patroon in overlijdens  (gelezen 3060 keer)

Anya99

  • Nieuw lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Patroon in overlijdens
« Gepost op: februari 17, 2019, 11:22:21 am »

Ik heb een brandende vraag. Gisteravond vertelde mijn moeder mij iets waarover ik best geschokt was. Het verhaal ging over de overlijdens van mannen uit onze familie. Het is namelijk zo dat mijn oma’s opa, mijn moeders opa en op mijn plaats weer mijn opa allemaal halverwege de 50 zijn overleden. Waar het verhaal echter vreemd wordt, is dat deze mannen allen getrouwd waren met de oudste dochters.

Nu vraag ik mij af: Is dit gewoon toeval, of is hier echt wat aan de hand? In dat geval zal namelijk zowel mijn vader als mijn toekomstige man vroeg komen te overleden, gezien het feit dat mijn moeder en ik beiden de oudste dochter zijn.

Ik laat mijn leven hier natuurlijk niet door leiden, maar ik ben erg benieuwd of er meer achter zit.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Patroon in overlijdens
« Reactie #1 Gepost op: februari 17, 2019, 11:59:12 am »

Dit is een lastige vraag.

Aan de ene kant is dit natuurlijk toeval, maar in spiritualiteit bestaat toeval niet, en gebeurd alles met een reden.

Als je dan verder gaat kijken, dan kunnen er een aantal dingen ten grondslag liggen.

Er kan iets karmisch zijn waardoor dit gebeurd, maar het kan ook zo zijn dat er in jullie familie een soort van geloof is ontstaan waarin er sterk de gedachten is dat dit gaat gebeuren.

Het is volgens de wet van de aantrekkingskracht zo, dat als jij ergens sterk in gelooft, dat dit dan ook uitkomt. Als meerdere mensen dit geloof delen, dan heeft het nog meer kracht en is de kans dat het uitkomt daardoor groter. Wij scheppen namelijk onze eigen realiteit.

Als jullie in de familie veel denken dat dit gebeurd en daarom ook dat verwachtingspatroon scheppen, dan gebeurd dat ook.

Betekend dat dat je gedoomd bent? Nee, maar je moet dat patroon doorbreken voordat je eruit kan stappen.

Je kan bijvoorbeeld een relatie aangaan maar ervoor kiezen niet te trouwen, of later te trouwen. Als mensen in je familie dan zeggen, hij gaat dood, kun jij zeggen, nee, want we gaan niet trouwen. Dit zorgt ervoor dat hun niet meer sterk geloven in dit patroon, waardoor je de verwachting doorbreekt, en niet met z'n allen deze realiteit creëert. Als er echter mensen in je familie zijn die stellig beweren dat het niet uit maakt, dan is hun geloof hierin zo sterk dat hun deze realiteit als nog maken, en dan heb je een andere tactiek nodig. Je kan dan bijvoorbeeld nog stelliger beweren dat het niet gebuerd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.05 seconden met 23 queries.