Nederlands > Kaartleggingen

Wil iemand een kaart voor mij leggen?

<< < (2/2)

Poeh:
Enneh.... mocht je de ingeving hebben nog een kaartje te trekken, dan houd ik mij aanbevolen  :). Maar het hoeft niet. Alleen als de ingeving zegt van wel. Ik vind het wel leuk. ;)

Doordat ik nu weet wat er in mijn rug aan de hand is en ook hoe de convexiteit is, kan ik nu ook met succes mezelf helpen, door bijvoorbeeld mijn eigen SI gewricht met een paar eenvoudige oefeningen doeltreffend terug in balans te brengen. Maar daarvoor moet je wel exact weten welke bocht waar zit en naar welke kant, want anders vererger je het juist.

LPChip:
Ik ben vroeger ook bij de orthomanipulator geweest. Hij kon het altijd goed verhelpen maar kwam ook bij mij weer snel terug. Het is inderdaad waar, ze zijn probleem oplossers maar geen genezers. Je blijft dus terugkomen, en hoe meer je het doet, des te sneller het weer terug gaat.

Mijn behandelaar ging weg uit de woonplaats waar ik woon en als ik bij hem terug zou willen zou ik en enorm eind moeten reizen. Ik besloot daarom om te stoppen met deze vorm van genezing. Ik ging wel opzoek naar een vervanging die dezelfde manier deed, maar vond deze niet.

Langzaam werden de problemen in mijn rug erger, maar het voordeel is dat ikzelf hypermobiel ben en daar meestal mijn problemen mee de baas kan. Alleen soms gaan mijn spieren ook vast zitten, dan lukt het niet, en dat zijn cycli die dan spelen waarna het vaak met een week of anderhalf weer los komt. Het vervelende is wel dat hier bij mij ook migraine uit komt.

Enfin, laatst toch weer besloten dat ik echt naar een behandelaar moest, en omdat een orthomanipulator nog steeds niet in mijn buurt zit, en ik daarom richting fysio neigde kwam ik uit bij manuele therapie. Mijn behandelaar is jong maar wel enorm goed. Ze wist me goed te helpen en gaf me ook oefeningen mee om de onderliggende oorzaak op te lossen, en dat is dat mijn rugspieren gewoon niet meegegroeid zijn. Ik heb altijd een redelijk rechte houding gehad, waardoor ik mijn spieren niet heb ontwikkeld en niet train. Als ik dan ga ontspannen, dan kan het zo zijn dat ik ook daar te veel ontspan en dus de verkeerde houding aanneem met als gevolg dat mijn gewrichten iets verschuiven. Doe dat 100x en je hebt last van je rug.

Door de manuele therapie kwamen mijn gewrichten goed los en dankzij de oefeningen kan ik ze beter trainen.

Daarnaast heb ik nu een backstretcher aangeschaft die hetgeen doet wat mijn manuele therapeut ook doet zodat ik daar niet meer naar toe hoef, wat veel geld scheelt. Af en toe ga ik nog eens heen als ik merk dat ik een probleem heb dat de backstretcher niet op kan lossen, maar veelal is het een kwestie van de stretcher en de oefeningen en dan heb ik het zo weer los.

Wellicht is een backstretcher voor jou ook een optie.

Ik lig er 2x per dag op. Ik heb ook een vest gekocht die mijn bovenlichaam traint zodat mijn spieren beter opbouwen. Naast dat het mij enorm helpt om bij een ontspannen houding niet te ver in de verkeerde houding te schieten, zorgt het er ook voor dat ik nu gewoon meer spiermassa heb.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

En bedankt voor je terugkoppeling.

Liefs,
LPChip

Poeh:

--- Citaat van: LPChip op november 04, 2018, 07:22:26 pm ---Ik ben vroeger ook bij de orthomanipulator geweest. Hij kon het altijd goed verhelpen maar kwam ook bij mij weer snel terug. Het is inderdaad waar, ze zijn probleem oplossers maar geen genezers. Je blijft dus terugkomen, en hoe meer je het doet, des te sneller het weer terug gaat.
--- Einde van citaat ---

Mee eens. Ik ben overigens toch weer teruggegaan naar hem en dit keer is het redelijk goed gebleven.


--- Citaat ---Mijn behandelaar ging weg uit de woonplaats waar ik woon en als ik bij hem terug zou willen zou ik en enorm eind moeten reizen. Ik besloot daarom om te stoppen met deze vorm van genezing. Ik ging wel opzoek naar een vervanging die dezelfde manier deed, maar vond deze niet.

Langzaam werden de problemen in mijn rug erger, maar het voordeel is dat ikzelf hypermobiel ben en daar meestal mijn problemen mee de baas kan. Alleen soms gaan mijn spieren ook vast zitten, dan lukt het niet, en dat zijn cycli die dan spelen waarna het vaak met een week of anderhalf weer los komt. Het vervelende is wel dat hier bij mij ook migraine uit komt.
--- Einde van citaat ---

Vervelend zeg! Ik heb inmiddels geleerd hoe ik mijn eigen heiligbeen kan manipuleren en mijn rug kan helpen.  Via https://www.rugpijnweg.nl    Ik bedoel het niet als reclame, want ik vind dat hier veel te veel geld voor wordt gevraagd en dat vind ik niet eerlijk. Maar ik ben er wel blij mee,want dit helpt mij in elk geval ook. Het is niet of/of maar en/en voor mij.


--- Citaat ---Enfin, laatst toch weer besloten dat ik echt naar een behandelaar moest, en omdat een orthomanipulator nog steeds niet in mijn buurt zit, en ik daarom richting fysio neigde kwam ik uit bij manuele therapie. Mijn behandelaar is jong maar wel enorm goed. Ze wist me goed te helpen en gaf me ook oefeningen mee om de onderliggende oorzaak op te lossen, en dat is dat mijn rugspieren gewoon niet meegegroeid zijn. Ik heb altijd een redelijk rechte houding gehad, waardoor ik mijn spieren niet heb ontwikkeld en niet train. Als ik dan ga ontspannen, dan kan het zo zijn dat ik ook daar te veel ontspan en dus de verkeerde houding aanneem met als gevolg dat mijn gewrichten iets verschuiven. Doe dat 100x en je hebt last van je rug.
--- Einde van citaat ---

Ai, vervelend is dat he. Maar zeker als je hypermobiep bent, zoals jij.


--- Citaat ---Door de manuele therapie kwamen mijn gewrichten goed los en dankzij de oefeningen kan ik ze beter trainen.

Daarnaast heb ik nu een backstretcher aangeschaft die hetgeen doet wat mijn manuele therapeut ook doet zodat ik daar niet meer naar toe hoef, wat veel geld scheelt. Af en toe ga ik nog eens heen als ik merk dat ik een probleem heb dat de backstretcher niet op kan lossen, maar veelal is het een kwestie van de stretcher en de oefeningen en dan heb ik het zo weer los.

Wellicht is een backstretcher voor jou ook een optie.

Ik lig er 2x per dag op. Ik heb ook een vest gekocht die mijn bovenlichaam traint zodat mijn spieren beter opbouwen. Naast dat het mij enorm helpt om bij een ontspannen houding niet te ver in de verkeerde houding te schieten, zorgt het er ook voor dat ik nu gewoon meer spiermassa heb.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)
--- Einde van citaat ---

Dankewel voor de tip.

Liefs,
Poeh

LPChip:
Hoi Poeh,

Ik heb je een privebericht gestuurd. :)

Liefs,
LPChip

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie