Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Bekeken door honden  (gelezen 3488 keer)

Ruathavril

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Bekeken door honden
« Gepost op: augustus 20, 2018, 08:53:37 pm »

Hallo allemaal,

Ik heb iets dat voor mij nieuw is in relatie tot bijzondere fenomenen. Mijn vraag aan jullie is wat er loos kan zijn.

Wij wandelen veel en op onze wandelingen komen we veel dieren tegen. Hierbij is ons opgevallen dat honden al van grote afstand, tot op 100 meter, stoppen met lopen en ondanks aansporen van hun eigenaar, uitgebreid naar mijn vrouw gaan staan kijken. Als we dichtbij passeren dan wijken de meeste honden af om mijn vrouw te begroeten. Van een hond was de eigenaresse stomverbaasd omdat haar hond niets van vreemden moet hebben. Dit verschijnsel heeft zich altijd wel in enige mate voorgedaan, maar sinds een paar jaar is het extreem aan het worden, niet meer aan toeval of normaal hondengedrag toe te wijzen. De meeste baasjes zie je dan verbaasd naar hun dier kijken, niet wetende waarom het niet door wil lopen. Op een keer na: een kind dat naast haar hond door de knieën zakte, keek waar het naar keek en ons ook een paar tellen bekeek.

Heeft iemand hier ooit van gehoord of het misschien zelf meegemaakt? Wat kan dit betekenen?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bekeken door honden
« Reactie #1 Gepost op: augustus 21, 2018, 01:51:23 pm »

Er is niets loos.

Allereerst is het goed om het vanuit het standpunt van een hond te bekijken.

Hoewel de meeste mensen zeggen dat honden slim zijn, zijn honden niet intelligent. Honden reageren altijd vanuit instinct. Doe je een hond pijn, dan is hij even bang voor je, maar zal dat even later weer vergeten zijn en als jouw bedoelingen dan goed zijn, zal hij bij je willen zijn.

Honden herkennen gezag. Iemand die gezag toont zal een hond meer respect doen tonen.

Het is dit fenomeen waarom elke hond naar haar kijkt. Ze snappen het niet, maar zij straalt zo veel gezag en vrede uit, dat ze het niet snappen, maar wel enorm respecteren.

Als zij op zo'n moment tegen een hond zou zeggen: "kom", en ze doet dat op een duidelijke en vriendelijke toon, zal deze ook daadwerkelijk komen, zelfs als het baasje net daarvoor zou hebben gezegd, "blijf".

Als het baasje dit dan overruled, zal de hond nog meer de kluts kwijt raken.

De kans is vrij groot dat als je haar vraagt: snap jij een hond, dat ze ja zal zeggen. En dit snappen zal verder gaan dan de meeste mensen doen, al heeft ze dat zelf misschien niet eens in de gaten. Want het is zo normaal voor haar.

Het is iets uit een vorig leven, en het gaat daarom volledig automatisch.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Ruathavril

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re:Bekeken door honden
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2018, 08:30:00 pm »

Dank je wel voor je antwoord, LPChip

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het op punten niet helemaal met je eens ben. Toch denk ik dat het grotendeels wel klopt. Ik denk echter dat het iets anders is dan gezag. Ik denk dat het liefde is. Dat is iets dat mijn vrouw echt uitstraalt, in mijn ogen zelfs is.

Ik ben afgestudeerd bioloog en kan het niet rijmen dat wij mensen, wiens hersens anatomisch en fysiologisch zo lijken op die van dieren, de enige diersoort zouden zijn met een bewustzijn, met intelligentie. Wel dat sommige dieren meer vanuit instinct handelen dan andere maar dat op een geleidende schaal. Volgens mij, maar dat is persoonlijke mening, is de intelligentie van honden te vergelijken met die van peuters.

Vriendelijk gegroet,
Eddy
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bekeken door honden
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2018, 09:13:46 pm »

Intellegentie van peuters is niet ontwikkeld. Ofwel, een peuter heeft nog geen intelligentie en reageert vanuit instinct en aangeleerd gedrag. Het is rond de leeftijd van kleuter dat deze daadwerkelijk intelligentie ontwikkeld.

De honden zien zeker de liefde in haar ogen. Daar heb ik geen twijfels over. Maar ze straalt ook een vorm van gezag uit.

Dit is wat jouw (of haar) gidsen tegen mijn gidsen zeggen.

Ik krijg een gevoel van de honden door en daar zit gezag/respect voor 70% in.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.083 seconden met 22 queries.