Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Druk maken om alles  (gelezen 6430 keer)

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Druk maken om alles
« Gepost op: januari 23, 2009, 07:00:25 am »

Hey ten eerste weet nie of ik het nu in het goede forumonderdeel doe, anders moetje het maar verplaatsen';-)


Ik merk dat ik me vaak druk maak over allerlei dingen, waar andere van vinden dat dat niet nodig is.

Nu hebben ze op mn werk eigenlijk gezegd dat ik de eerste week van feb. 3 dagen naar Breda moet om te helpen (ik werk er zowiezo pas een half jaar, dus vind dat ik juist nog vanalles aan het leren ben) maar goed ik moet daar gaan helpen.
Als ik dan vraag waarvoor en wat ik moet doen krijg ik zo'n vaag antwoord ja gewoon VM (visual merchandising) en heeft ze het er al met mijn filiaalleider over gehad dat ik dat moet doen (mijn leidinggevende weet nog van niks, dus zal het hem vandaag zeggen).

Nu zit ik me daar gisteren en zelfs op dit vroege tijdstip al druk over te maken, en gaan er allerlei vragen door mijn hoofd: wat moet ik daar doen, is het zwaar werk, wie werken daar hoe zijn die mensen, werk ik daar 3 dagen alleen of met vm of met verkoop? Hoe moet het met vervoer enz. enz.
Ik weet ook niet zeker of ik dit wel wil, maar het lijkt al te zijn beslist voor mij :S

Hebben jullie dit ook heel erg dat je je zo druk maakt om iets? En wat doen jullie eraan? Om je zelf wat meer rust te geven en minder gespannen te zijn hierdoor..
Ik weet van mezelf als ik me zo druk maak dat ik dan vatbaarder ben voor mijn migraine, daardoor doe ik dit soort dingen liever niet (als naar dat filiaal gaan 3 dagen)

Ik ga het sowiezo bespreken met mijn leidinggevende vandaag, maar die vrouw die dat heeft beslist (hoofd VM van de regio) is er vandaag ook, dus hoop dat ik een kansje zie om hem even alleen te spreken.

Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Druk maken om alles
« Reactie #1 Gepost op: januari 23, 2009, 09:00:07 am »

Hey ten eerste weet nie of ik het nu in het goede forumonderdeel doe, anders moetje het maar verplaatsen';-)
Dit is de goede plek. :)

Ik merk dat ik me vaak druk maak over allerlei dingen, waar andere van vinden dat dat niet nodig is.

...

Hebben jullie dit ook heel erg dat je je zo druk maakt om iets? En wat doen jullie eraan? Om je zelf wat meer rust te geven en minder gespannen te zijn hierdoor..
Ik weet van mezelf als ik me zo druk maak dat ik dan vatbaarder ben voor mijn migraine, daardoor doe ik dit soort dingen liever niet (als naar dat filiaal gaan 3 dagen)

Ik ken de ervaring. :) Zeker als er een verandering doorgevoerd wordt waar je geen idee van hebt, met name als je van je vertrouwde plek wordt afgestuurd, ja dan ga ik me ook druk maken. Dit ervaar ikzelf omdat ik graag weet waar ik aantoe ben. Ik heb het nu minder dan vroeger, maar nog steeds heb ik er wel last van. Het is dan ook zo, dat hoe meer informatie ik heb, des te meer ik ook gerust ben over de situatie. Daarnaast, helpt het goed om te accepteren dat deze verandering er is, en proberen zo positief mogelijk de situatie te benaderen. (Ja ik weet het, dat is niet makkelijk.)

Bedenk maar dat je anderen ermee helpt, en dat je nieuwe mensen mag ontmoeten. Als je een moment rust hebt (bijv. thuis) dan helpt het vaak om even muziek te luisteren en je gedachten de ruimte te geven om alles tot in de puntjes te bedenken en voor te stellen. Je neemt dan als het ware de situatie door en dan zie je vaak dat het wel mee valt.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Druk maken om alles
« Reactie #2 Gepost op: januari 23, 2009, 09:58:37 am »

Hej Eni,

Ik herken het ook wel, vroeger had ik er meer last van dan tegenwoordig. Vroeger maakte ik me zo druk en al die vragen in me hoofd over hoe en wat dat ik er ook hoofdpijnen van kreeg.
Nu denk ik meer van ik zie wel wat er gebeurt en hoe alles loopt. :)

Is het zo dat in je contract staat dat je ook naar andere vestigingen kan worden gestuurd?
Persoonlijk vind ik het ook moeilijk als andere mensen ineens dingen voor mij gaan beslissen.

Liefs aNNe
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Druk maken om alles
« Reactie #3 Gepost op: januari 23, 2009, 06:03:15 pm »


Hey volgens mij staat er niks over in mijn contract.

Heb het er met mijn leidinggevende over gehad en die vond de manier waarop ook niet goed, maar blijkbaar is dat DE manier van doen van degene die dat voor mij heeft beslist! Hij zou het er nog wel over hebben met haar, en dan dat we iig met zn 2-en daarheen gaan en ik niet helemaal alleen hoef, dat is iig al een opluchting, heb ik tenminste nog iemand om die ervaring daar mee te delen :P

En het is idd zo dat als ik er meer over weet het wel wat minder wordt, al maak ik me dan nog wel druk om dingen. Vooral omdat het niet mijn eigen keuze is.

Ben niet de enige dus die daar last van heeft ;-) want heb soms het idee dat andere dan vinden dat ik me aanstel ofzo.





Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Druk maken om alles
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2009, 06:27:20 pm »

Ja vaak doen bedrijfen heel rommelig en willen ze je overal heen sturen.
Of dat normaal is. Maar je mag gerust zeggen wat je ervan vind hoor.
Als je het niet zo leuk vind kan je dat altijd aan ze melden.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Druk maken om alles
« Reactie #5 Gepost op: januari 23, 2009, 07:25:05 pm »

Ik zeg altijd maar: Hoe groter het bedrijf is, des te minder je te zeggen hebt. Ik heb bij kleine bedrijven gewerkt en dan wordt alles netjes met je overlegd, en ik heb bij grote bedrijven gewerkt, en dan wordt het je gewoon medegedeeld. Sommige zijn nog wel zo netjes om het je persoonlijk te vertellen en uit te leggen dat de beslissing van hoger hand komt.

Zo ben ik zelf ook verkoper geweest bij BCC en moest een week assisteren bij een andere vestiging dat heel ver weg was. Die vestiging was net geopend en had daarom moeite om de drukte aan te kunnen. Het werdt mij opgedrongen om daar heen te gaan, en ik kon er ook weinig tegen doen. Ik heb daar dan ook meer tegenaan gekeken als "het breekt de sleur"
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.155 seconden met 23 queries.