Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Bezoek van overleden dierbaren  (gelezen 12653 keer)

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #15 Gepost op: mei 28, 2018, 03:26:39 pm »

Citaat
Ik hoor graag hoe je ervaringen zijn. Ik heb enorm veel aan die oefening. Ik heb hem niet meer veel nodig, maar af en toe dan ben ik blij dat ik hem toch nog even kan toepassen. Lachebek

Heb dit een keer geprobeerd, maar durf niet goed ofzo en stopte te snel. Doe het een keer op een moment dat ik denk dat het juiste moment is. Moet je zeggen dat ik al lange tijd geen last meer heb gehad van negatieve entiteiten, dat is heel fijn  :)

Maar ik vraag me nog iets af, het heeft met iets over dit topic te maken. Ik heb namelijk lang geleden regelmatig een hand op mijn schouder gevoelt als ik in bed lag in een periode dat het slecht met me ging. Ik vraag me af hoe het kan als iemand is overleden, uit zijn of haar lichaam weg is, dat in dit geval een vrouw langskomt en mij aanraakt en dat ik een hand voel? Want het lichaam is toch weg, hoe kan het dat ik dan een hand voel?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #16 Gepost op: mei 28, 2018, 08:21:13 pm »

Neem je tijd. De oefening is puur een hulpmiddel.

Een entiteit legt niet echt zijn of haar hand op je schouder, maar geeft jou het gevoel telepatisch. Daarnaast kunnen ze concentreren op jouw lichaam waardoor hun energie en de jouwe daar kruist. Dit kun je voelen.

Als iemand bijvoorbeeld een hand vlak naast jouw arm houdt, dan voel je dit ook zonder dat de hand jou aanraakt. En nee, het zijn ook niet je haren of de warmte wat je voelt, maar de verandering in het magnetische veld / aura. En dat kan een entiteit ook.

Daarom kun je dat voelen, en de intentie om het te laten voelen kun je oppikken waardoor je weet dat het een hand is en misschien zelfs wie het is.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #17 Gepost op: mei 30, 2018, 08:27:30 pm »

Ik heb me eigenlijk nooit bezig gehouden met dit soort (spirituele en paranormale) dingen, maar vind het fijn om zo wat meer te weten te komen. Want ik twijfel soms aan mezelf wanneer ik wel echt iets of iemand voel of dat het tussen mijn oren zit. Maar nu je dit uit hebt gelegd denk ik dat de dingen die ik mee heb gemaakt toch wel degelijk echt zijn.
Ook dat ze soms boven mij 'zweven' als ik in bed lig en 1x heeft iemand een keer een hand boven mijn pijnlijke lage rug gehouden. Het blijkt dat hun dus voelen ofzo dat ik daar pijn heb.

In het huis waar ik opgegroeid ben was volgens mij ook soms iemand aanwezig, daar had ik toen ik nog best jong was vaak last van. Want ik kon niet plaatsen wat ik voelde. Op de zolder voelde ik wel eens iemand en als ik op de trap naar boven liep leek het net alsof ik door iemand heen ging, alsof ik tegen iemand aan liep.

Wat ik me nog afvraag is dat ik soms een onverklaarbare onrust in me krijg of misselijk word, wat zo ineens op kan komen zetten zonder dat er op dat moment een reden voor is. In zo'n geval gebeurd er vaak op korte termijn iets (negatiefs helaas). Is zoiets toeval of zou het kunnen dat ik op de een of andere manier iets van te voren aan kan voelen? Ik weet dat jij dat ook niet met zekerheid kunt zeggen, maar ik ben gewoon benieuwd  ;)
« Laatst bewerkt op: mei 30, 2018, 08:38:41 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #18 Gepost op: mei 30, 2018, 09:59:38 pm »

Voelen, zien...

Er zijn veel manieren hoe pijn te identificeren is. Een pijnlijke plek zorgt voor een ophoping in je aura/magnetisch veld. Iemand die aura's kan lezen zal, als jij ergens pijn hebt, kleuren zien op die pijnlijke plek.

Entiteiten zien dat ook.

Je gidsen geven je die informatie, dan heb je zoiets van: jakkes. En dat keert zich uit als dit negatieve gevoel.

Het van te voren weten dat dit gebeurd, geeft jou nog een enorm negatief gevoel. Als je wat beter naar jezelf kan luisteren en meer weten wanneer je gidsen je iets doorgeven dan dat het iets van jouzelf is, dan zul je minder last hebben van dit negatieve gevoel, en het meer als een gevoel van iemand anders kunnen waarnemen. Dan wordt je er ook niet meer ziek van.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #19 Gepost op: juni 04, 2018, 06:11:12 pm »

Citaat
Je gidsen geven je die informatie, dan heb je zoiets van: jakkes. En dat keert zich uit als dit negatieve gevoel.

Het van te voren weten dat dit gebeurd, geeft jou nog een enorm negatief gevoel. Als je wat beter naar jezelf kan luisteren en meer weten wanneer je gidsen je iets doorgeven dan dat het iets van jouzelf is, dan zul je minder last hebben van dit negatieve gevoel, en het meer als een gevoel van iemand anders kunnen waarnemen. Dan wordt je er ook niet meer ziek van.

Als ik onrustig of ziek word komt het zo onverwachts, niet geleidelijk aan maar ineens, ik weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan. Want ik zie, hoor of voel niets aankomen, het is er ineens. En het kan lang duren voor ik me weer de oude voel, dit vind ik niet fijn. Ik zou wel graag willen dat ik hier beter mee om kan gaan, weet jij misschien een manier om dit te veranderen? Je begon over beter naar jezelf luisteren, zou je daar nog even verder op in willen gaan?

Moet heel even iets tussendoor vertellen, beetje offtopic, het gaat over die vriendin van mij. Ik heb wel eens dat als ze me berichten stuurt dat ik er ziek van word of onrustig. Vooral als ze het over negatieve dingen heeft, wat nogal vaak gebeurd.
Kan ik misschien haar gevoel/energie overnemen? Ze heeft me verteld en merk ook dat ze last van angsten, paniek, herbelevingen van verschrikkelijke dingen die ze heeft meegemaakt, pijn, ziek, vermoeidheid en spanningen heeft...
« Laatst bewerkt op: juni 04, 2018, 06:15:48 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #20 Gepost op: juni 04, 2018, 06:48:37 pm »

Als dit gebeurd, en je doet de visualisatie, dan stopt het direct. Je blokkeert werkelijk alles, en je zal merken dat je ook ineens niet meer ziek voelt.

Als je merkt dat iets niet lekker in jezelf zit, dan kun je naar jezelf luisteren. Ga voelen, waar heb je allemaal problemen, wat voelt out-of-place? Als je dat weet, ga uitzoeken wat dat betekend en wat je kan doen om dat gevoel weg te krijgen. Pijn in elk lichaamsdeel heeft een spirituele betekenis, en als je die weet, dan kom je er vaak achter waarom die pijn nu elke keer daar terugkomt. Pijn in je onderrug komt niet omdat je steeds een slechte houding hebt, maar staat voor geldzorgen. Als je niet kan accepteren dat je minder geld hebt dan je zou willen, en je je dus zorgen maakt, dan gaat dit zich manifesteren in je onderrug.

Enfin, op je laatste paragraaf, ja, jij voelt de intentie van haar bericht en dus haar negativiteit, en daar heb je last van. Het duwt jou naar beneden, en daarom is dat niet fijn.

Als zo iemand dat blijft doen zou ik me in eerste instantie afvragen of het niet verstandig is om haar uit je leven te laten gaan. Gewoon, steeds minder reageren tot het stopt. Dan zal ze geen last meer tot je zijn, en dat is beter voor jou. Want vergeet niet, iedereen moet zijn eigen problemen oplossen, jij niet die van haar. En als ze haar negatieve emoties bij je loost, tja, dat is handig voor haar, maar het kost jou gewoon te veel energie, en dat gaat weer in jouw lijf zitten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #21 Gepost op: juni 04, 2018, 07:01:22 pm »

Maar hoe zit het dan bijvoorbeeld?
Ik heb het af en toe wel eens in mijn onderrug, maar heb nooit problemen met geld , ik heb genoeg.
Kan het dan zijn dat een ander geldzorgen heeft en ik.dat voel? En heeft die persoon het dan ook in onderrug of kan het zo zijn dat de geldzorgen bij de persoon zelf nog niet in het lijf zitten? Of zal een geldzorg van de ander zich sneller in je gedachte manifesteren, dat als je je oneens zorgen om geld maakt in je hoofd uit het niets en je bent bij de ander, je denkt aan zorgen over geld..
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #22 Gepost op: juni 04, 2018, 07:06:39 pm »

Je kan het van een ander overnemen, maar je kan natuurlijk ook gewoon last hebben van je onderrug.

Je krijgt last van je onderrug door het aannemen van een verkeerde houding. Wanneer je geldzorgen hebt, dan uit dit zich doordat je wat gebogen door het leven beweegt, wat dus een verkeerde houding is.

Omdat het meestal zo is dat mensen met last van hun onderrug geldzorgen hebben, is dat vaak wat het betekend. Maar uitzondering bevestigd de regel. En... je kan heel rijk zijn, als er ineens een dure rekening op de mat valt die je toch liever niet betaald, dan zijn dat ook zorgen mbt tot geld, ofwel... geldzorgen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #23 Gepost op: juni 06, 2018, 03:39:01 pm »

Citaat
Als dit gebeurd, en je doet de visualisatie, dan stopt het direct. Je blokkeert werkelijk alles, en je zal merken dat je ook ineens niet meer ziek voelt.

Nu heb ik eigenlijk pas echt door wanneer ik die visualisatie goed toe zou kunnen passen, dus als er nog negatieve berichten van haar komen en ik voel me ziek worden ga ik dit gelijk doen. Niet proberen maar doen  ;).

Citaat
Als je merkt dat iets niet lekker in jezelf zit, dan kun je naar jezelf luisteren. Ga voelen, waar heb je allemaal problemen, wat voelt out-of-place? Als je dat weet, ga uitzoeken wat dat betekend en wat je kan doen om dat gevoel weg te krijgen. Pijn in elk lichaamsdeel heeft een spirituele betekenis, en als je die weet, dan kom je er vaak achter waarom die pijn nu elke keer daar terugkomt. Pijn in je onderrug komt niet omdat je steeds een slechte houding hebt, maar staat voor geldzorgen. Als je niet kan accepteren dat je minder geld hebt dan je zou willen, en je je dus zorgen maakt, dan gaat dit zich manifesteren in je onderrug.


Ik heb niet zo'n goede houding, in dit geval kan dat wel meespelen, maar ik maak me ook ontzettend zorgen over geld (vooral in de toekomst) en ik ben iemand die zich druk maakt over dingen die er nog niet zijn. Ik heb moeite dat ik geen controle heb over dingen/gebeurtenissen die er zijn en nog moeten komen. Het zou voor mij ideaal zijn als ik in de toekomst zou kunnen kijken, zodat ik me voor kan bereiden op wat er komen en gebeuren gaat en me nergens meer druk over hoef te maken. Was het maar zo simpel he  ;)

Citaat
Enfin, op je laatste paragraaf, ja, jij voelt de intentie van haar bericht en dus haar negativiteit, en daar heb je last van. Het duwt jou naar beneden, en daarom is dat niet fijn.

Als zo iemand dat blijft doen zou ik me in eerste instantie afvragen of het niet verstandig is om haar uit je leven te laten gaan. Gewoon, steeds minder reageren tot het stopt. Dan zal ze geen last meer tot je zijn, en dat is beter voor jou. Want vergeet niet, iedereen moet zijn eigen problemen oplossen, jij niet die van haar. En als ze haar negatieve emoties bij je loost, tja, dat is handig voor haar, maar het kost jou gewoon te veel energie, en dat gaat weer in jouw lijf zitten.

Het is fijn dat je dat even bevestigd hebt, zo vertrouw ik weer wat meer op mezelf.

Die vriendin en ik zijn al bevriend sinds onze mbo opleiding en hebben een goede/leuke tijd gehad samen, ze is hierna met verkeerde mensen in contact gekomen, ook doordat ze vanuit de ggz een soort dagbesteding heeft (gehad) en mensen met psychische problemen en ex-gedetineerden om zich heen heeft (gehad). Waarom dit zo is gegaan weet ik niet, waarom ze niet heeft geprobeerd na de opleiding te gaan werken in de richting van haar opleiding of ander werk. Ze probeert haar pest- en seksueel misbruikverleden te verwerken, maar dit wel met het voortdurend afkraken van zowel mannen (hoe die vrouwen alleen maar misbruiken, mannen kunnen in haar ogen niets goed doen) als vrouwen.
Ik ben van plan voor mezelf op te gaan komen (lukt me steeds beter) zodat ze me met rust gaat laten. Dat heb ik zelfs al gedaan en hoop dat ze me serieus neemt. Ik kan er niet meer tegen dat ze werkelijk iedereen afkraakt, er zijn genoeg mensen die wel lief zijn en goede bedoelingen hebben  :) Maar dat ziet zij anders. Sorry voor het verhaal, maar ik moest dit even kwijt.
En ik heb een hele sterke, hechte band met haar, toen het beter met haar ging hadden we ook veel lol samen. Ik ken haar door en door, ze is eigenlijk heel lief naar mij toe, zo iemand ga ik niet loslaten tenzij zij er voor kiest. Ik hoop alleen dat zij weer de oude word, in ieder geval een stuk positiever word en gaat denken.
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #24 Gepost op: juni 06, 2018, 03:40:31 pm »

Citaat
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Jazeker  :D
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #25 Gepost op: juni 06, 2018, 04:06:03 pm »

Nu heb ik eigenlijk pas echt door wanneer ik die visualisatie goed toe zou kunnen passen, dus als er nog negatieve berichten van haar komen en ik voel me ziek worden ga ik dit gelijk doen. Niet proberen maar doen  ;).
Precies. :) Het gaat je lukken. :)

Ik heb niet zo'n goede houding, in dit geval kan dat wel meespelen, maar ik maak me ook ontzettend zorgen over geld (vooral in de toekomst) en ik ben iemand die zich druk maakt over dingen die er nog niet zijn. Ik heb moeite dat ik geen controle heb over dingen/gebeurtenissen die er zijn en nog moeten komen. Het zou voor mij ideaal zijn als ik in de toekomst zou kunnen kijken, zodat ik me voor kan bereiden op wat er komen en gebeuren gaat en me nergens meer druk over hoef te maken. Was het maar zo simpel he  ;)
Veel mensen hebben dat niet. Ikzelf inbegrepen. Ik heb daarom een backstretcher gekocht, gewoon een goedkopere, en dit heeft mij echt enorm geholpen. Misschien ook wat voor jou?

Kijk, en daar gaat het mis. Je moet niet pijnzen over de toekomst, maar je moet begrijpen dat jij jouw toekomst creëert. Dat doet het universum voor je. Alles wat je nodig hebt krijg je op je pad. En ja, als je negatieve dingen op je pad krijgt, dan heb je die (vaak onbewust) ook aangetrokken.

Als je stopt met je zorgen te maken, en weet dat het universum je nooit te veel geeft, en dat je het altijd kan handelen, dan kost het je geen energie meer. Dit betekend niet dat je nu ineens al je geld over de balk kan gaan smijten, maar als je gewoon fatsoenlijk spaart zodat je wat klappen op kan vangen, en voor de rest een normaal leefpatroon hebt, dan zul je merken dat al die zorgen voor niets geweest zijn, en dat alles precies goed verloopt. Zo kun je merken dat je ineens die dure rekening krijgt die niemand wil, maar een paar dagen later komt jantje van 10 jaar geleden ineens weer in je leven die je dat geld wat hij ooit geleend had weer terug geeft. Het universoum zorgt voor je. Tenminste... Als je het universum toestaat dat te doen. En dat kan pas, als je zelf niet meer continu aan de touwtjes zit. Dus niet 100% aan de touwtjes zitten, maar bijvoorbeeld 70%. Vertrouw dat het universum die andere 30% invult. En hoe duidelijker jij bent naar het universum zoals jij het wil hebben, des te beter zij dat kunnen doen.

Het is fijn dat je dat even bevestigd hebt, zo vertrouw ik weer wat meer op mezelf.

Die vriendin en ik zijn al bevriend sinds onze mbo opleiding en hebben een goede/leuke tijd gehad samen, ze is hierna met verkeerde mensen in contact gekomen, ook doordat ze vanuit de ggz een soort dagbesteding heeft (gehad) en mensen met psychische problemen en ex-gedetineerden om zich heen heeft (gehad). Waarom dit zo is gegaan weet ik niet, waarom ze niet heeft geprobeerd na de opleiding te gaan werken in de richting van haar opleiding of ander werk. Ze probeert haar pest- en seksueel misbruikverleden te verwerken, maar dit wel met het voortdurend afkraken van zowel mannen (hoe die vrouwen alleen maar misbruiken, mannen kunnen in haar ogen niets goed doen) als vrouwen.
Ik ben van plan voor mezelf op te gaan komen (lukt me steeds beter) zodat ze me met rust gaat laten. Dat heb ik zelfs al gedaan en hoop dat ze me serieus neemt. Ik kan er niet meer tegen dat ze werkelijk iedereen afkraakt, er zijn genoeg mensen die wel lief zijn en goede bedoelingen hebben  :) Maar dat ziet zij anders. Sorry voor het verhaal, maar ik moest dit even kwijt.
En ik heb een hele sterke, hechte band met haar, toen het beter met haar ging hadden we ook veel lol samen. Ik ken haar door en door, ze is eigenlijk heel lief naar mij toe, zo iemand ga ik niet loslaten tenzij zij er voor kiest. Ik hoop alleen dat zij weer de oude word, in ieder geval een stuk positiever word en gaat denken.

Het is en blijft jouw keuze, maar zij is een persoon net als jij en ik. Ze heeft haar eigen normen en waarden, en wanneer jouw normen en waarden in dezelfde range liggen als die van iemand anders, dan trek je elkaar aan. Daarom trokken jullie elkaar aan op de MBO. Haar normen en waarden zijn veranderd, en de jouwe ook. Ze liggen niet langer bij elkaar in de buurt.

Omdat jullie het leuk hebben, dat is niet een gegronde reden om vrienden te zijn. Het kan wel, maar besef je wel dat dit slechts oppervlakkige vriendschap is. Jij wil iets wat er al een tijd lang niet meer is, en dat zal ook niet terugkomen. Ook al zou zij veranderen en meer richting haar oude normen en waarden gaan, dan ben jij nog steeds ook veranderd en moet jij ook weer terug naar jouw oudere normen en waarden. Dat is achteruitgang voor jullie allerbij. Dat wil je niet, en sterker nog, dan kun je ook niet, want dan moet je gaan vergeten wat je intussen allemaal bijgeleerd hebt.

De puzzel past gewoon niet meer in elkaar nu.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #26 Gepost op: juni 07, 2018, 08:48:14 pm »

Citaat
Veel mensen hebben dat niet. Ikzelf inbegrepen. Ik heb daarom een backstretcher gekocht, gewoon een goedkopere, en dit heeft mij echt enorm geholpen. Misschien ook wat voor jou?

Kijk, en daar gaat het mis. Je moet niet pijnzen over de toekomst, maar je moet begrijpen dat jij jouw toekomst creëert. Dat doet het universum voor je. Alles wat je nodig hebt krijg je op je pad. En ja, als je negatieve dingen op je pad krijgt, dan heb je die (vaak onbewust) ook aangetrokken.

Als je stopt met je zorgen te maken, en weet dat het universum je nooit te veel geeft, en dat je het altijd kan handelen, dan kost het je geen energie meer. Dit betekend niet dat je nu ineens al je geld over de balk kan gaan smijten, maar als je gewoon fatsoenlijk spaart zodat je wat klappen op kan vangen, en voor de rest een normaal leefpatroon hebt, dan zul je merken dat al die zorgen voor niets geweest zijn, en dat alles precies goed verloopt. Zo kun je merken dat je ineens die dure rekening krijgt die niemand wil, maar een paar dagen later komt jantje van 10 jaar geleden ineens weer in je leven die je dat geld wat hij ooit geleend had weer terug geeft. Het universoum zorgt voor je. Tenminste... Als je het universum toestaat dat te doen. En dat kan pas, als je zelf niet meer continu aan de touwtjes zit. Dus niet 100% aan de touwtjes zitten, maar bijvoorbeeld 70%. Vertrouw dat het universum die andere 30% invult. En hoe duidelijker jij bent naar het universum zoals jij het wil hebben, des te beter zij dat kunnen doen.

Ik vind het best bijzonder dat je over een backstretcher begint, want ik denk wel eens dat ik een massageapparaat nodig heb om van de pijn af te komen. Ik zal dit advies in mijn achterhoofd houden  :)

Dit is moeilijk voor mij, maak me altijd over alles en iedereen zorgen en kan dingen niet aan iets of iemand anders over laten. Maar ik begrijp helemaal wat je bedoeld en ik ga proberen op het universum te vertrouwen. Kan ik er vanuit gaan dat hun, degene die mij begeleiden (ofzo), het goed met me voor hebben, dat ze op een goede manier voor me (willen) zorgen?

Citaat
Het is en blijft jouw keuze, maar zij is een persoon net als jij en ik. Ze heeft haar eigen normen en waarden, en wanneer jouw normen en waarden in dezelfde range liggen als die van iemand anders, dan trek je elkaar aan. Daarom trokken jullie elkaar aan op de MBO. Haar normen en waarden zijn veranderd, en de jouwe ook. Ze liggen niet langer bij elkaar in de buurt.

Omdat jullie het leuk hebben, dat is niet een gegronde reden om vrienden te zijn. Het kan wel, maar besef je wel dat dit slechts oppervlakkige vriendschap is. Jij wil iets wat er al een tijd lang niet meer is, en dat zal ook niet terugkomen. Ook al zou zij veranderen en meer richting haar oude normen en waarden gaan, dan ben jij nog steeds ook veranderd en moet jij ook weer terug naar jouw oudere normen en waarden. Dat is achteruitgang voor jullie allerbij. Dat wil je niet, en sterker nog, dan kun je ook niet, want dan moet je gaan vergeten wat je intussen allemaal bijgeleerd hebt.

De puzzel past gewoon niet meer in elkaar nu.

Wij hebben geen oppervlakkige vriendschap, we delen zowat alles met elkaar en zij is ook een van de weinige mensen die ik vertrouw en kan vertrouwen en dat is wederzijds. Als zij de juiste therapie krijgt kan zij misschien ook groeien en veranderen, want ik kan me niet voorstellen dat zij zo negatief blijft. Ook al ben ik veranderd, ik geef nog steeds veel om haar ondanks haar negatieve gedachten en gevoelens. Zie dat ik het een beetje verkeerd heb gezegd met dat ik hoop dat ze weer de oude word, bedoel ermee dat ik hoop dat het weer beter met haar gaat, goed in haar vel komt te zitten. Ik zie wel hoe de vriendschap gaat verlopen en begrijp jou reactie goed, maar het is inderdaad mijn keuze.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #27 Gepost op: juni 07, 2018, 09:04:43 pm »

Ik vind het best bijzonder dat je over een backstretcher begint, want ik denk wel eens dat ik een massageapparaat nodig heb om van de pijn af te komen. Ik zal dit advies in mijn achterhoofd houden  :)
Dit is degene die ik heb: https://www.fysiowebwinkel.nl/rugstretcher-backmagic.html Ik heb deze al aan meerdere vrienden en familieleden aangeraden, allemaal heeft het ze geholpen. Ik lig echt elke dag 2x 5 minuten op dat ding en het heeft mij zo enorm veel geholpen met mijn rugklachten. Gewoon op standje 1 beginnen en langzaam opbouwen naar 2 dan naar 3.

Dit is moeilijk voor mij, maak me altijd over alles en iedereen zorgen en kan dingen niet aan iets of iemand anders over laten. Maar ik begrijp helemaal wat je bedoeld en ik ga proberen op het universum te vertrouwen. Kan ik er vanuit gaan dat hun, degene die mij begeleiden (ofzo), het goed met me voor hebben, dat ze op een goede manier voor me (willen) zorgen?
Ja. Je gidsen begeleiden je en het universum, via de wet van de aantrekkingskracht, geeft je precies wat je nodig hebt. En als jij je zorgen maakt om andere mensen of wat ze (niet) doen, dan zorgt de wet van de aantrekkingskracht er ook voor dat dat uitkomt.

Als jij dus denkt, ik ga dit in de gaten houden, want dit gaat vast niet goed, dan denkt het universum: Ah, B1986 wil graag dat het niet goed gaat, dus laat ik haar plezieren en het inderdaad niet goed laten verlopen, dan wordt ze blij, want ze had het goed gezien.

Dit is echt letterlijk hoe het universum werkt. Heb je geen vooroordelen dan zal het universum de normale route volgen, en dan ligt het slagen bij wat de andere persoon denkt. Als jij daarentegen denkt: ik vertrouw erop dat deze persoon het goed uitvoert, dan pas gaat het universum jouw vraag goed begrijpen en komt het zeker goed.

Wij hebben geen oppervlakkige vriendschap, we delen zowat alles met elkaar en zij is ook een van de weinige mensen die ik vertrouw en kan vertrouwen en dat is wederzijds. Als zij de juiste therapie krijgt kan zij misschien ook groeien en veranderen, want ik kan me niet voorstellen dat zij zo negatief blijft. Ook al ben ik veranderd, ik geef nog steeds veel om haar ondanks haar negatieve gedachten en gevoelens. Zie dat ik het een beetje verkeerd heb gezegd met dat ik hoop dat ze weer de oude word, bedoel ermee dat ik hoop dat het weer beter met haar gaat, goed in haar vel komt te zitten. Ik zie wel hoe de vriendschap gaat verlopen en begrijp jou reactie goed, maar het is inderdaad mijn keuze.
Besef je wel dat dit is zoals jij het ziet, maar dat dit niet zo hoeft te zijn zoals zij dat ziet. Dit is namelijk wat mijn gidsen blijven zeggen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.145 seconden met 23 queries.