Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Bezoek van overleden dierbaren  (gelezen 12654 keer)

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Bezoek van overleden dierbaren
« Gepost op: april 29, 2018, 08:17:48 pm »

Het gebeurd al jaren dat ik bezoek van overledenen krijg als ik alleen ben, in bed lig. Van iemand die paranormaal begaafd is weet ik wie dat zijn. Het zijn 2 overleden familieleden.
Ik vraag me af waarom ze vaak langskomen als het op dat moment niet zo goed met me gaat. De aanwezigheid van hun geeft me een angstig gevoel en hartkloppingen, ondanks dat ik weet wie het zijn. Waarom komen overleden dierbaren vooral op momenten langs als het wat minder goed gaat en ik al genoeg aan mezelf heb (ze mogen wel komen hoor  ;))?
En als ik bijvoorbeeld ergens naar toe moet voor iets, dan zit ik in de wachtkamer meestal met meerdere mensen en dan komen ze mij soms ook bezoeken, waarom doen ze dit? Want ik zit dan vaak al gespannen/onrustig te wachten en ik kan dan bijvoorbeeld ook niet vragen of ze weg willen gaan, omdat ik in gezelschap van anderen ben.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2018, 08:23:19 pm »

Ik vraag me af in hoeverre dit steeds je overleden familieleden zijn, of dat het misschien andere overleden entiteiten zijn.

Entiteiten die overleden zijn maar niet los willen/kunnen komen hebben ook energie nodig om te overleven. Ze voeden zich met angst gevoelens van anderen, dit trekt ze aan. Jij bent daar gevoelig voor, en daardoor kunnen ze van jouw angst gebruik maken.

Het komt vaker voor dat overledenen in plekken als ziekenhuizen enzo zijn. Ik verwacht niet dat dat jouw familieleden zijn.

Degene die 's avonds bij jou komen als je je minder voelt, die wel. Zij willen je op dat moment steunen. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2018, 08:40:30 pm »

Wat bizar zeg, ik wist niet dat dat andere overleden entiteiten konden zijn.
Zou ik hier iets tegen kunnen doen, me afsluiten ofzo zodat die vreemde entiteiten me niet lastig vallen? Of is het gewoon zo, ik denk ook maar even zo logisch mogelijk na, dat als ik zelf minder angstig ben dat ik hun dan niet meer aantrek?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2018, 09:26:20 pm »

Ja, je kan je afsluiten. Ze zullen er dan nog wel zijn, maar je merkt ze niet meer op en ze kunnen je toch niets doen.

Wat je kan doen daarvoor is je voorstellen dat er een witte zuil van licht voor je staat. Deze zuil is even lang als dat jij bent.

Deze zuil staat ong. 0,5 meter tot 1 meter voor je (wat je zelf prettig vindt).

Deze laat je vervolgens om je heen draaien. Eerst langzaam om hem op gang te laten komen, daarna steeds sneller.

Hij gaat zo snel draaien dat je niet meer ziet dat het een zuil is, maar dat het een grote witte muur wordt die om je heen staat.

Deze witte muur is een energiebarrière. Hij houd energie tegen, zowel inkomend als uitgaand. Deze muur maakt geen onderscheid in goed en slecht, alles wordt geblokkeerd. Je kan binnen deze muur ook niets meer van anderen voelen, en zij jou ook niet. De perfecte manier om even tot jezelf te komen en alles wat paranormaal is, te blokkeren.

Wil je een beetje voelen, dan kun je de zuil langzamer laten draaien. De zuil zal vanzelf ook langzamer gaan draaien, dus je hoeft deze niet zelf te stoppen.

Ik hoop dat je daar wat aan hebt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2018, 09:49:44 pm »

Ik ga ervan uit dat het juist prettig voelt als overleden dierbaren erzijn om je te helpen in angstige momenten. Ze kennen je en voelen aan wat je helpt. Als het niet prettigvoelt en meer als nu even niet denk ik ook dat het entiteiten zijn die zich voeden met angst.
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #5 Gepost op: april 30, 2018, 08:15:23 pm »

LPChip: De uitleg is duidelijk, maar ik vraag me af of dat bij mij zou kunnen werken. Want ik heb alleen de gave om entiteiten te kunnen voelen, maar ben verder niet paranormaal begaafd.
Als ik dit een keer uitprobeer, werkt het dan zolang ik de zuil laat draaien? Als dit niet zo is, hoe kan ik dan wel weer voelen? Ik weet hier heel weinig vanaf zoals je merkt  :P
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #6 Gepost op: april 30, 2018, 08:23:38 pm »

Pilar: Ik moet je zeggen dat overleden dierbaren, sinds ik weet wie het zijn, wel anders voelen dan een vreemde entiteit. Hun blijven ook wat meer op afstand, ze dringen zich niet op, laten alleen merken dat ze er zijn. Daar kan ik steeds beter mee omgaan. Vreemde entiteiten kunnen soms zo dichtbij komen dat ik ontzettend angstig word, voor mijn gevoel zweven ze hoog achter mij, komen ze gedeeltelijk mijn lichaam binnen of tegen me aan. En dat geeft hartkloppingen, ik weet niet wie het is of zijn.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #7 Gepost op: april 30, 2018, 10:00:23 pm »

Geloof me, die visualisatie werkt goed. Hij stopt vanzelf maar je kan visualiseren dat de zuil langzamer gaat draaien en hem dan op gegeven moment stoppen. Dus je hebt zelf de mogelijkheid om hem te besturen.

En je hoeft de zuil niet bewust te laten draaien. Je visualiseert dat hij snel draait en dat het een schild wordt, en dan kun je je aandacht op iets anders richten. Je zal blijven voelen dat je beschermd bent en dat gevoel ebt langzaam weg omdat de zuil steeds langzamer gaat draaien. Zo'n schild kun je makkelijk een paar uur laten draaien zonder dat het je aandacht nodig heeft, en op elk moment kun je de zuil weer een zetje geven en op maximale snelheid laten draaien.

Het werkt instant, dus je weet gelijk dat het werkt, en het werkt overal. Ook op bijvoorbeeld een hele drukke plek met veel mensen (mocht je daar last van hebben)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #8 Gepost op: april 30, 2018, 10:34:33 pm »

Ik heb hier ook nog wel een vraag over, als het in een ander topic moet mag het verplaatst worden..

Maar ik vraag me af hoe het soms zit met entiteiten.
In het huis waar ik nu woon voel ik ook geregeld wat. Nu hoorde ik laatst dat de vorige bewoners daarom verhuisd zijn. De vrouw van het gezin was bang in de nacht en omdat haar man veel van huis was voor zijn werk, sliep zij dan niet omdat ze van alles hoorde.
Dit hoorde ik laatst pas anders hadden we het huis misschien niet gekocht :) Ik voel ook van alles, en heb ook wel het idee dat er iemand rondhangt, speeldoosjes gaan soms zomaar spelen in de nacht, ik voel soms dat er iemand op mijn bed gaat zitten, ik voel heel sterk een aanwezigheid en soms een aanraking. En zo zijn er meer kenmerken. Het geeft me alleen totaal geen onprettig gevoel. Ik heb niet het idee dat het een vervelende energie is, en zelfs als ik het idee heb dat er iemand op mijn bed gaat zitten slaap ik net zo makkelijk weer verder.

Wat maakt nu dat de ene persoon hier angst voor voelt, en de ander zoals ik in dit geval niet. Zegt dit iets over jezelf?Of iets over de entiteit? En is een entiteit altijd iemand die op een bepaalde plek blijft hangen?
Overleden dierbaren komen misschien zo nu en dan eens kijken om je te steunen. Maar kan zo een entiteit ook prima rust hebben gevonden en toch om de een of andere reden even komen kijken?


En wat maakt dat angst vervlogen lijkt? Ik bedoel als je me nu zou vertellen, je gaat straks naar bed en opeens voel je heel sterk een aanwezigheid, of zie je iemand staan, in het donker, dan denk ik dat ik een gil geef, en meteen de lamp aandruk, maar het is dus al een aantal keer voorgevallen, dat ik dus gewoon relaxed in het donker blijf liggen en me er totaal niet bewust van ben dat angstig zijn in zo een situatie normaal zou zijn..
Begeef je je op zo een moment in een andere energie? Andere laag? Waardoor het je gewoon normaal is?
« Laatst bewerkt op: april 30, 2018, 10:45:55 pm door Pilar »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #9 Gepost op: april 30, 2018, 11:21:38 pm »

Ik heb hier ook nog wel een vraag over, als het in een ander topic moet mag het verplaatst worden..
Ik vind dat dit prima in het topic kan, maar dan wel als side-topic. Als dit het topic gaat overnemen, dan splits ik het wel naar een nieuw topic.
Wat maakt nu dat de ene persoon hier angst voor voelt, en de ander zoals ik in dit geval niet. Zegt dit iets over jezelf?Of iets over de entiteit? En is een entiteit altijd iemand die op een bepaalde plek blijft hangen?
In jouw geval is er inderdaad een entiteit die vast is blijven zitten in het huis. Deze entiteit is niet kwaadaardig en dat voel je. Jij bent meer op je gemak omdat je het wat beter snapt. Dus ja, angst is met name iets wat bij de persoon hoort, en niet zo zeer bij de entiteit.

Overleden dierbaren komen misschien zo nu en dan eens kijken om je te steunen. Maar kan zo een entiteit ook prima rust hebben gevonden en toch om de een of andere reden even komen kijken?
Entiteiten zijn zielen die vast zitten in de 4e dimensie. Vaak zitten deze vast aan een object of plaats. Ze hebben geen rust gevonden en daarom dolen ze nog rond. Wanneer een entiteit daadwerkelijk zijn dood verwerkt en de plek los laat, gaat deze naar de 5e dimensie door. Vanaf dat moment kom je ze niet meer tegen.

Familieleden kunnen na de dood te hebben verwerkt nog bij je langs komen. Deze komen naar jou, en niet naar de plaats.


En wat maakt dat angst vervlogen lijkt? Ik bedoel als je me nu zou vertellen, je gaat straks naar bed en opeens voel je heel sterk een aanwezigheid, of zie je iemand staan, in het donker, dan denk ik dat ik een gil geef, en meteen de lamp aandruk, maar het is dus al een aantal keer voorgevallen, dat ik dus gewoon relaxed in het donker blijf liggen en me er totaal niet bewust van ben dat angstig zijn in zo een situatie normaal zou zijn..
Begeef je je op zo een moment in een andere energie? Andere laag? Waardoor het je gewoon normaal is?
Angst is een aparte emotie. Dit is een fight/flight response welke vaak onderdeel is van paniek. Wanneer je op bed gaat liggen ben je ontspannen. Als je ontspannen bent wordt je niet meer angstig, tenzij je ergens van in paniek raakt. Een plotseling geluid waar je van schrikt kan je even een paniek reactie geven waaruit angst kan komen.

Maar als je ontspannen genoeg bent en je bent niet schrikkerig, dan zal je ook niet in paniek raken als er plotseling iets gebeurd.

Je kan dit bij jezelf nagaan... Als je in bed ligt en je hoort dat er egens in huis iets is omgevallen, schrik je dan, of denk je, ach... er is iets gevallen. Ik kijk morgen wel wat dat was.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #10 Gepost op: april 30, 2018, 11:32:18 pm »

Als er beneden iets om zou vallen zou ik wel opschrikken en gaan kijken of t geen inbrekers waren, bang zijn.  :)
Oke maar kan het dan ook zijn dat zo een entiteit niet elke keer aanwezig is? Soms lijkt het weken weg...
Of is het missch geen entiteit maar mogelijk ook een duerbare die ik nu niet kan duiden. Ik geloof er ook wel on dat er zielen zijn, die we nu niet kennen maar aan gene zijde wel bekenden van eerder blijken te zijn. Mogelijk ziet de persoon van dit huis ons wel als dierbaren terwijl het voor ons nog onbekend is? De persoon die hier overleden is was wel van mijn geboortejaar. Missch hebben we elkaar aan gene zijde even gekend? En is er een link naast hetzelfde huus bewonen?
« Laatst bewerkt op: april 30, 2018, 11:34:29 pm door Pilar »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #11 Gepost op: mei 01, 2018, 10:28:57 am »

Ja, het kan zijn dat de entiteit niet continu aanwezig is, en het kan ook zo zijn dat ze er wel zijn, maar dat je ze gewoon niet merkt.

Vergeet niet, tijd is relatief.

Deze entiteit zal jou niet als dierbare zien. Deze is echt puur en alleen gebonden aan het huis. Het zal jouw energie wel voelen, maar zal deze niet kunnen koppelen met jouw fysieke ik.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #12 Gepost op: mei 01, 2018, 11:39:24 am »

Ik ben erachter gekomen wie de overledene was en zie de link nu wel.
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #13 Gepost op: mei 01, 2018, 05:26:04 pm »

Sinds ik weet wie er soms langs komen ben ik wel minder angstig ervoor geworden. Ik kan er tegenwoordig wat beter mee omgaan dan vroeger. Het is een geruststelling dat ik te weten ben gekomen wie het zijn, dan kan ik makkelijker wat rustiger worden of blijven. Soms flikkeren de lampen thuis, dan kijk ik meestal even naar boven om ze te laten weten dat ik weet dat hun er ook zijn en soms zeg ik ook wat tegen ze.

Vreemde entiteiten voelen heel anders, een hele andere energie en dan kan ik met geen mogelijk rustig worden, behalve als ik opsta en wegloop. Dan zakt de angst pas weg.

Ik geloof je LPChip, ga het binnenkort eens proberen. Het lijkt me fijn om me even af te kunnen sluiten  :) Zal laten weten hoe het is gegaan, of het gelukt is en hoe het voelde.

Ik kom hier toch best veel te weten en dat is fijn.
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2018, 08:20:35 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Bezoek van overleden dierbaren
« Reactie #14 Gepost op: mei 01, 2018, 10:15:41 pm »

Ik hoor graag hoe je ervaringen zijn. Ik heb enorm veel aan die oefening. Ik heb hem niet meer veel nodig, maar af en toe dan ben ik blij dat ik hem toch nog even kan toepassen. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1] 2   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.139 seconden met 23 queries.