Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Uit lichaam of droom?  (gelezen 3860 keer)

Franchipani

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Uit lichaam of droom?
« Gepost op: april 25, 2018, 01:06:05 pm »

Vraag me iets af, een tijdje geleden tijdje geleden 'droomde' ik en tijdens die droom was ik daar bewust van of was wakker en had het gevoel dat het echt was.

Bevond mij in mijn tuin op dat moment en mijn huis was gewoon zoals het was.
Vond het raar dat ik in de tuin stond midden in de nacht en was wat bang want ik lag toch boven te slapen...
Ging gauw naar het trappenhuis in en zweefde met een snelheid naar mijn slaapkamer terug naar mijn lichaam.

Graag het fijne hiervan?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Uit lichaam of droom?
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2018, 01:18:54 pm »

Er zijn 2 mogelijke dingen hier.

1. Uittreding
2. Lucide droom.

Allereerst wil ik uitleggen dat deze heel dichtbij elkaar liggen. Beide vinden namelijk plaats in de 4e dimensie, want daar is je ziel.

Als je gaat slapen, dan verlaat je als het ware het bewustzijn van de 3e dimensie, en ga je het bewustzijn van je ziel ervaren in de 4e dimensie. Hier dromen we ook, en hier vinden ook de uittredingen plaats.

De 4e dimensie is een energetische plek net als de 5e dimensie, maar alles wat je daar ziet creëer je ter plekke om je heen.

Onze ziel maakt vaak een omgeving die er compleet anders uitziet als in het echt, maar toch weten we dat dit die plek is. Dit is een herkenning om te weten of je in een (lucide) droom zit of in een uittreding. De 3e dimensie is weliswaar ook een creatie, maar dan een collectieve creatie. Hierdoor wijkt deze af van hoe jij de wereld zou maken als jij deze alleen zou maken. Dit is de reden waarom in onze droom ons huis er net even iets anders uit ziet, dan in het echt.

Voorbeeld, ik heb weleens gedroomd over mijn huidige appartement. Deze is in het centrum van de stad waar ik woon. In mijn droom ging ik naar het balkon en keek naar beneden naar de drukke stad. In het echt is deze stad niet super druk en ik heb niet eens een balkon!

Anyway, Lucide dromen zijn dromen waarin je je bewust wordt dat je droomt en de controle overneemt. Daarvoor ervaar je de droom meer als dat je een film kijkt, maar zodra je de controle krijgt, dan kun je veel meer. Vanuit een lucide droom kun je ook terug naar de 3D aarde en dan veranderd de droom in een uittreding omdat je dan naar die plek teleporteert en niet meer in de in je droomwereld bent.

Ik denk daarom dat je vanuit een lucide droom naar een uittreding gegaan bent, maar het kan ook een lucide droom geweest zijn. Om dat zeker te weten moet je je afvragen, de tuin... zag die er exact zo uit als nu, of waren er toch kleine details anders? Als er details anders waren, dan was het gewoon een lucide droom.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Franchipani

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Uit lichaam of droom?
« Reactie #2 Gepost op: april 25, 2018, 02:21:19 pm »

Dank voor je antwoord.

Mijn huis en tuin zagen er hetzelfde uit zoals het is.
Het was weliswaar nacht maar het was hetzelfde.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Uit lichaam of droom?
« Reactie #3 Gepost op: april 25, 2018, 02:44:09 pm »

Dan heb je dus je antwoord, dit was een uittreding. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Franchipani

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Uit lichaam of droom?
« Reactie #4 Gepost op: april 25, 2018, 03:36:27 pm »

Ben best spiritueel echter in ups en downs hoewel het geloof in vele zaken hierin blijft.

Van uittredingen heb ik nooit veel willen weten bv, vond dit maar luguber zeg maar, echter wel een paar aparte ervaringen meegemaakt of gehoord van anderen, wel lucide dromen denk ik en ook slaap verlamming meegemaakt.
 
Weet ook niet overal vanaf zeg maar en zoek soms bevestiging of kennis wat dit nou weer was:-)

Dankje wederom!
« Laatst bewerkt op: april 25, 2018, 03:38:39 pm door Franchipani »
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.201 seconden met 22 queries.