Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag

Auteur Topic: Kaartlegging  (gelezen 24481 keer)

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #30 Gepost op: mei 09, 2018, 03:17:54 pm »

Heb eigenlijk nog een vraag, deze keer weer over mezelf.
Het zit zo, heb inmiddels 10 jaar geleden een mbo opleiding afgerond en ook vlak daarna een baan gehad in die richting. Dit werk ligt me niet en werk al heel lang als huishoudelijke/schoonmaak hulp. Ik wil meer uren en ander werk, lichamelijk is dit zwaar en het geeft totaal geen voldoening.
Ben inmiddels een half jaar aan het solliciteren als winkelmedewerker, om in ieder geval bij deze werkgever weg te kunnen, diverse gesprekken gehad maar het wil maar niet lukken. De laatste tijd krijg ik zelfs alleen maar afwijzingen.
Wat is de reden dat het mij niet lukt? In welke richting zou ik kunnen zoeken (liefst zonder omscholing)?
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2018, 03:26:45 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #31 Gepost op: mei 09, 2018, 06:11:34 pm »

Je had me geen beter advies kunnen geven, dankjewel  :)
Graag gedaan. :)

Heb eigenlijk nog een vraag, deze keer weer over mezelf.
Het zit zo, heb inmiddels 10 jaar geleden een mbo opleiding afgerond en ook vlak daarna een baan gehad in die richting. Dit werk ligt me niet en werk al heel lang als huishoudelijke/schoonmaak hulp. Ik wil meer uren en ander werk, lichamelijk is dit zwaar en het geeft totaal geen voldoening.
Ben inmiddels een half jaar aan het solliciteren als winkelmedewerker, om in ieder geval bij deze werkgever weg te kunnen, diverse gesprekken gehad maar het wil maar niet lukken. De laatste tijd krijg ik zelfs alleen maar afwijzingen.
Wat is de reden dat het mij niet lukt? In welke richting zou ik kunnen zoeken (liefst zonder omscholing)?

Voordat je verder kan moet je bij jezelf nagaan wat je echt wil. Het universum wil je graag weten, maar hun weten nog minder goed wat jij wil dan dat jij dat zelf wil. Voordat je verder kan moet jij dus eerst besluiten wat je wil. Okee, je wil iets anders, prima. Maar wat dan? Gewoon solliciteren om weg te gaan bij waar je nu zit is niet genoeg. Je moet ook daadwerkelijk besluiten dat je bepaald ander werk wil gaan doen.

Ga dus bij jezelf na, wat vind ik leuk om te doen? Wat kan ik? En ga op basis daarvan een stappenplan trekken om daar werk in te vinden.

Ga eens op een vacature site kijken, en kijk dan niet naar de vacatures waar je steeds op gesolliciteerd hebt, maar ga kijken in de categorieen, en kijk dan wat je echt graag wil doen.

Als dat de vacatures zijn waar je al reeds op aan het solliciteren bent, dan houdt iets anders je tegen. Wil je echt weg bij je huidige werk? Voelt het als verraad? Het universum kan alleen helpen als je echt 100% ervoor wil gaan.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #32 Gepost op: mei 14, 2018, 05:41:33 pm »

Ik heb er eens goed over na gedacht, mijn doel is op dit moment een andere baan vinden zodat ik bij mijn huidige werkgever weg kan. Als het lukt om in een winkel aangenomen te worden en ik verder wil solliciteren (als het niet bevalt of niet genoeg uren mogelijk zijn) staat dit veel beter op mijn cv dan dat mijn laatste werkgever een schoonmaakbedrijf is.
De reden dat ik voor een winkel kies is omdat het lichamelijk niet heel zwaar is, want ik heb de laatste jaren zoveel lichamelijke pijn en vermoeidheidsklachten gekregen en ik hoop dat dit een goede keus zal zijn.
Want ik heb overwogen een omscholing te gaan doen in de zorg (begeleiden/verzorgen van gehandicapten of ouderen), maar heb besloten dat niet te gaan doen. Ik ben bang dat het me niet gaat lukken, dat het me te zwaar word (werken, leren/huiswerk, 1 dag in de week school). Vandaar deze keuze.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #33 Gepost op: mei 14, 2018, 05:51:09 pm »

En sta je ook 100% achter deze keuze?

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #34 Gepost op: mei 15, 2018, 05:34:14 pm »

Nee, ik kan moeilijk keuzes maken en in dit geval ook niet. Vandaar dat ik tijdelijk ander werk wil gaan doen en vanuit daar verder ga nadenken en beslissen wat ik wil. Het is voor mij al een hele stap om bij mijn huidige werkgever, vooral werkplek weg te gaan.
Ik heb al die jaren gezien hoe het is om voor gehandicapten te zorgen en te begeleiden, want ik maak hun woningen schoon. Maar toch lukt het me niet om definitief een keuze te maken, ik weet niet hoe.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #35 Gepost op: mei 15, 2018, 06:20:43 pm »

En zolang je niet achter een keuze kan staan, zal je vast blijven zitten in je huidige sleur.

Ook al is een keuze tijdelijk, dan kun je nog achter die keuze staan.

Maar je moet het echt willen, want alleen dan zal het universum zijn ding voor je doen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #36 Gepost op: mei 15, 2018, 08:34:47 pm »

Je zegt precies zoals het is, ik zit ook in een sleur. Al jaren. En het is frustrerend dat er geen vooruitgang/verandering komt, maar ik begrijp inmiddels ook wel hoe dat komt  ;).
Ik heb even (een paar dagen) tijd nodig om hier nog eens over na te denken. Maar het is fijn om te weten dat een tijdelijke keuze ook een optie is als ik er helemaal achter sta.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #37 Gepost op: mei 15, 2018, 08:58:39 pm »

Ik ga je een anekdote geven.

Je wil een verjaardagscadeau geven aan je neefje of nichtje, maar je weet niet hij/zij wil hebben, dus je vraagt het.

Je neefje of nichtje weet het niet. Je zegt: denk eens goed na, wat wil je nu echt hebben?

Weer weet je neefje of nichtje het niet.

Jij zegt: Als ik je een speelgoed treintje geef, wordt je daar dan blij van?

Hij/zij zegt: nee, die heb ik al.

Jij zegt noemt nog een paar dingen op, maar of hij/zij heeft het al, of vindt het gewoon niet leuk.

Na een aantal keer zeg je, okee, denk er goed overna, ik vraag het morgen weer.

De volgende dag vraag je het weer, maar nog steeds weet hij/zij het niet.

Je wil niet zo maar iets geven, want je weet dat hij/zij dat niet leuk gaat vinden. Je vraagt nog een keer, weet je echt niets?

Hij/zij zegt: misschien een voetbal?

Jij zegt, ja? Wil je een voetbal?
Hij/zij kijkt twijfelend en zegt, ik weet het niet... Misschien toch iets anders?

Moraal van het verhaal, tot hij/zij weet wat hij/zij wil, kun je hem niet tevreden krijgen met dat wat je wil geven. Het universum heeft ditzelfde dilemma met jou en wacht daarom geduldig tot je wel weet wat je wil.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #38 Gepost op: mei 16, 2018, 08:37:39 pm »

In die situatie zit ik inderdaad, zoals jij het gesprek hier neerzet. Ik blijf solliciteren in winkels en ondertussen kijk ik ook of er andere leuke(re) vacatures zijn.

Het allergrootste probleem is waardoor ik het moeilijk vind om weg te gaan is dat op mijn werk een cliënt een konijntje heeft, een andere cliënt die inmiddels is verhuisd (had het niveau van een 3-jarig kind) heeft in totaal 3 cavia's gehad in de jaren dat ik er werkte. Het is zo dat de vaste leiding er nauwelijks naar omkeek en die 3 cavia's zijn allemaal op een dag overleden toen ik niet werkte. Als ik ze geen eten gaf (vooral de een na laatste, die stond buiten, werd slecht/nauwelijks voor gezorgd), ik heb een aantal keer zelf voer gekocht, dan deed niemand dat.
Deze cliënt heeft wel het niveau om zelf voor het konijntje te kunnen zorgen, maar als hij dat vergeet ofzo dan word er niets van gezegd. Op dit moment werkt er iemand, een leerling, die er ook voor zorgt maar ik maak me zorgen (als zij een keer weggaat) om dat beestje. Omdat ik weet hoe ze daar zijn, ik heb het met 1 cavia ook erg moeilijk gehad, want ik heb lang voor hem gezorgd en ben voor dat diertje opgekomen, had iemand van de leiding aangesproken, maar het heeft niets geholpen.
Ik weet niet of jij een dierenvriend bent, maar ik kan slecht tegen dit soort dingen. Hoe kan ik op een goede/normale manier weggaan, zonder schuldgevoel en zonder dat ik me zorgen ga maken? Het voelt alsof ik zo'n diertje in de steek ga laten als ik daar weg ga...  :-[
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #39 Gepost op: mei 16, 2018, 08:41:51 pm »

Allereerst moet je je beseffen dat jij niet de eigenaar bent van dit beestje. Hoe crue het ook is dat er slecht voor hen gezorgd wordt, het is en blijft de verantwoordelijkheid van de eigenaar, daarna van jouw werkgever, en pas daarna die van jou.

Je moet zeker niet daar blijven voor deze dieren, want jij wordt er enorm ongelukkig van. Maar het blijkt wel dat dit een grote reden is waarom jij nog steeds tegen alles en iedereen (lees het universum) zegt dat je wil blijven.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #40 Gepost op: mei 17, 2018, 02:45:16 pm »

Ik zal het hoe dan ook een keer los moeten laten, het voelt alleen (nu nog) heel slecht. Aan de andere kant ben ik er vaak mee bezig, maak me vaak zorgen om het diertje, dat is helemaal niet fijn. Word er onrustig van en ergens ook wel ongelukkig ja. Verder zijn er eigenlijk geen redenen om daar te willen blijven, dat weet ik nu zeker, want ik heb het er niet naar m'n zin.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #41 Gepost op: mei 17, 2018, 04:55:30 pm »

Je hebt nu in ieder geval genoeg informatie.

Je zal een keer de knoop moeten doorhakken en de beslissing definitief moeten maken. Pas daarna zal het universum je helpen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #42 Gepost op: mei 17, 2018, 08:26:53 pm »

Ik zit in hetzelfde soort werkveld, bij ons wordt het afgeraden bij de meeste clienten om dieren te nemen als er niet goed voor gezorgd wordt. Begeleiders kunnen immers ondersteunen maar de volgende keer neemt er iemand een motor die onderhouden moet worden. Een dier nemen betekent ervoor kunnen zorgen. Zo niet wordt bij ons gewoon de dierenbescherming gebeld. Dat zou jij ook kunnen doen. Het welzijn van een dier is belangrijk, als het niet te eten krijgt of verzorgt wordt en er wordt geen actie op ondernomen en je zit ermee. Kun je dat doen. Ik heb wel meegemaakt dat de dierenbescherming dan controle uitoefent en dieren voedt. Als er geen verbetering komt worden ze meegenomen.
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #43 Gepost op: mei 17, 2018, 08:35:23 pm »

Dankzij jou berichten en vragen heb ik duidelijkheid en inzicht gekregen  :)
Ik ga voordat ik de knoop door ga hakken er even met iemand thuis over hebben, denk dat het voor mij dan iets makkelijker word om daar weg te gaan.
Als het eindelijk zover is dan laat ik het je weten.

Moet je zeggen dat ik best lang op een forum heb gezeten (kijk er soms nog op) waar mensen komen die verstand hebben van psychologie en/of psychische problemen hebben, maar daar ben ik niet erg veel mee opgeschoten, hier is het en voelt het veel beter  :D
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #44 Gepost op: mei 17, 2018, 09:38:25 pm »

Dankjewel. :)

Succes, en ik ben benieuwd naar de afloop. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.232 seconden met 23 queries.