Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Kaartlegging  (gelezen 24477 keer)

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #15 Gepost op: april 09, 2018, 10:16:34 pm »

Zou het kunnen helpen een edelsteen bij me te dragen om negatieve energie zoveel mogelijk weg te houden? En 's nachts ook een vlakbij me neer te leggen?
Ik heb al ongeveer 5 jaar last van vermoeidheid en heb dagen dat ik niet vooruit te branden ben. Ik sta 's morgens bijna nooit uitgerust op ondanks dat ik wel voldoende slaap. Negatieve gedachten zijn aanwezig en onrust en gespannenheid ook. Ik eet gezond en sport en wandel regelmatig.
Dat je zegt dat ik uit balans ben verbaast me niets.

Over dat trauma heb ik nagedacht, het komt niet door mijn ex, dat weet ik zeker. Hij is niet over mijn grenzen heengegaan.
Als kind had ik al een soort van moeite, weet niet zo goed hoe ik dit moet verwoorden, met sommige mannelijke familieleden. En ik heb nooit geweten en gesnapt hoe dat kon, vind het fijn dat ik nu weet dat dat door het trauma uit een vorig leven komt.



Om een voorbeeldje te geven. Er staan veel vervelende dingen in dit schrijven, maar de dingen die me juist opvallen in woordgebruik en zinsgebruik, ook al hebben we allemaal ander taalgebruik of woordgebruik. Toch springen ze er voor mij uit, en denk ik dat het wat zegt.
Je schrijft over de edelsteen, een vlakbij me neer te leggen. Deze zin valt me op. En dat je schrijft als kind had ik al een soort van moeite. Dit vind ik ook een opmerkelijke bewoording. Niet dat hij niet normaal is, maar wel eruit springend als zijnde daar is iets mee.

Door die woorden eruit te pikken die in het geheel een opmerkelijk gevoel geven. Ontstaat er soms iets heel anders dan wat we denken dat er zal komen. Een ander stuk helderheid.
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #16 Gepost op: april 10, 2018, 05:32:30 pm »

LPChip: Dankje voor de tip van regressietherapeut, ik zal eens googelen wat er nog meer zou kunnen helpen.

Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #17 Gepost op: april 10, 2018, 08:23:09 pm »

Dan zal ik er denk ik mee moeten leren leven en als ik mijn leven wat meer op orde krijg hoop ik wel dat de vermoeidheid iets minder word.

Ik ben best wel een negatief denkend persoon, maar heb in mijn leven ook al veel meegemaakt. Ik kan soms moeilijk mijn gevoel en emoties uiten en de juiste woorden vinden. Daarom staat er wel eens iets wat zoals je zegt opmerkelijk is. Omdat ik het dan op dat moment niet anders kan verwoorden.
Ik heb altijd zoveel mogelijk mijn gevoel en emoties onderdrukt, probeer dat tegenwoordig niet meer te doen, maar het gaat automatisch. Ik heb me dit aangeleerd om mezelf te beschermen. En ook om geen verdriet te hoeven voelen, ik mis sommige overleden familieleden best wel erg. Als ik wel een gevoel heb is dat meestal negatief, zoals angst en onrust. Daarom zet ik meestal mijn gevoel uit. Is ook weer een rare zin, maar ik noem dit echt zo.

Citaat
Als je voor jezelf al een vraag op papier zet, waarin je zet hoe voel ik me in deze situatie en waar zit ik mee, en denk ik dat dit verband kan houden met een vorig leven, en hoe zou het dan eventueel kunnen zitten.
En je schrijft volgens je gevoel het antwoord op deze vraag, dan zul je uit bepaalde woorden de lading kunnen halen.
Ook aan de manier van vragen die je hier gesteld hebt, kun je de opmerkelijkste en meest geladen woorden eruit op pikken en daar ligt vaak het antwoord in. Niet perse wat je schrijft, maar de woorden die het meest opmerkelijk zijn.

Dit zal ik eens gaan doen.

Citaat
En dat je schrijft als kind had ik al een soort van moeite. Dit vind ik ook een opmerkelijke bewoording. Niet dat hij niet normaal is, maar wel eruit springend als zijnde daar is iets mee.
Ik snap helemaal dat je dat een opmerkelijke bewoording vind, maar ik kon het op dat moment even niet anders verwoorden. Het is meer onverklaarbare spanning, afstandelijkheid en een ongemakkelijk gevoel dat ik als kind voelde bij mannen. Wat ik in de loop der jaren heb gemerkt is dat ik geen problemen met mannen ondervind als ze op afstand blijven, zodra er lichamelijk contact is (bijvoorbeeld fysiotherapie) dan komen er gevoelens (alweer angst en spanning) naar boven die van mij weg mogen blijven  ;)
Maar ik vind het fijn dat ik de oorzaak eindelijk weet.

Ik leg altijd een edelsteen onder mijn hoofdkussen, een rozekwarts, bergkristal, amethist, tijgeroog of labradoriet. Net wat ik op dat moment denk nodig te hebben  :) Alleen overdag draag ik geen edelsteen, maar ik zal er eens een gaan uitzoeken.
Gelogd

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #18 Gepost op: april 10, 2018, 09:17:18 pm »

Ik bedoelde niet zozeer dat jouw bewoordingen opmerkelijk zijn. Maar meer dat je uit ieders schrijven, of het nu een brief aan iemand is, of wat dan ook, je vaak bepaalde punten kunt halen, die er uit springen, en opvallen, en waar dan vaak onbewust een verhaal in ligt.

Als ik jouw verhaal in eerste instantie lees, zou ik denken er is je in een ander leven geweld aan gedaan door een man, of er is iets verschrikkers gebeurt als vermoed door een man, misbruikt door een man waardoor je nu bang bent voor aanraking.
Maar de woorden die ik eruit pik uit je schrijven die me meteen opvallen, niet omdat ze raar zijn, of raar verwoord, maar gewoon omdat ze opvallen zouden juist ook kunnen zeggen dat je een dierbaar iemand verloren bent in een ander leven, een man, en dat je daardoor moeite met mannen hebt. Bijvoorbeeld vanuit een soort schuldgevoel of wat anders.
Je zou ook in de oorlog gevochten kunnen hebben, en daar nog een ongemakkelijk gevoel aan over gehouden kunnen hebben.
Kortom er zijn heel veel redenen en door je schrijven te lezen, en kort te denken welke woorden vallen me het meest op, kun je soms al een heel eind komen. Het zijn soms juist de kleine woordjes die bijzaak lijken te zijn die een heel onbewust verhaal in zich dragen.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #19 Gepost op: april 10, 2018, 11:12:57 pm »

Hoi Pilar,

Ja dat is gebeurd. Daar heeft ze een trauma aan over gehouden, zoals ik in eerdere reacties ook al schreef.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #20 Gepost op: april 11, 2018, 03:49:35 pm »

Citaat
Ik bedoelde niet zozeer dat jouw bewoordingen opmerkelijk zijn. Maar meer dat je uit ieders schrijven, of het nu een brief aan iemand is, of wat dan ook, je vaak bepaalde punten kunt halen, die er uit springen, en opvallen, en waar dan vaak onbewust een verhaal in ligt.

Ik had je bericht al een paar keer doorgelezen, maar op de een of andere manier kwam hij bij mij anders over dan je bedoelde. Nu is het helemaal duidelijk   :)
« Laatst bewerkt op: april 11, 2018, 03:52:52 pm door B1986 »
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #21 Gepost op: april 27, 2018, 08:40:43 pm »

Ik heb vorig jaar iets heftigs meegemaakt. Het staat denk ik in verband met het trauma.

Ik had een ontsteking in een van mijn voeten en moest naar de fysiotherapeut. Dat was heel moeilijk voor me en gaf heel veel spanningen, was ontzettend vaak ziek. Ik ben er ook lang overstuur van geweest, toen kwam voor het eerst mijn angst voor lichamelijk contact naar boven. Doordat ik ook andere lichamelijk klachten heb (ze zijn er nog steeds) heeft hij onder andere ook mijn rug en bekken/heupen behandeld. In het begin heb ik daar heel veel moeite mee gehad, het is zelfs gebeurd dat ik helemaal verstijfde en heel kort buiten bewustzijn ben geraakt. Ook heeft hij meerdere keren mijn been gepakt, omdat ik pijn in de lies had, om alles los te maken en de eerste keer werd ik zo ontzettend bang.

Hoe komt het dat dit is gebeurd, heeft het zo moeten zijn of komt het door die fysiotherapeut (heeft geen verkeerde bedoelingen)?
Ik heb op het moment ergens anders fysio voor en een andere therapeut en bij hem voel ik me veel meer op mijn gemak. Komt dat doordat ik zo geconfronteerd ben met mijn angsten en dat het nu doordat ik dat heb meegemaakt beter gaat? Ben ik sterker geworden?

« Laatst bewerkt op: mei 03, 2018, 02:47:52 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #22 Gepost op: april 27, 2018, 09:40:22 pm »

Iedereen is anders, en daarom kan het zo zijn dat sommige mensen een trauma sterker triggeren dan anderen. Met name als je je op je gemak voelt bij iemand zal een trauma minder snel triggeren. Andersom kan natuurlijk ook. Je trauma kan ervoor zorgen dat je je minder op je gemak voelt bij iemand.

Omdat je er nu wat meer mee bezig bent zal het makkelijker zijn om situaties te vinden waarin je minder met dit trauma geconfronteerd wordt. Dit wil niet zeggen dat je daardoor je trauma verwerkt, maar dat je deze enkel weet te omzeilen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #23 Gepost op: april 28, 2018, 08:35:23 pm »

Heel erg bedankt voor je antwoord, dit is fijn om te weten  :)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #24 Gepost op: april 28, 2018, 08:38:44 pm »

Graag gedaan. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #25 Gepost op: mei 07, 2018, 08:32:47 pm »

LPChip, ik heb nog een vraag na aanleiding van het eerste bericht en je zei hierop het volgende:
Citaat
Mijn gidsen geven aan dat ze in een veranderingsproces zit die heel ingrijpend is voor haar. Mijn gidsen achten de kans klein dat het contact tot stand blijft.

Dit heeft meer met haar veranderingsproces te maken dan met haar wil om het te verbreken. Het hangt af van hoe haar proces verloopt en welke keuzes ze hier in maakt of dit voor jullie dit contact in stand zullen houden.

In elk geval zal ze veranderen, en dat zal richting jou ook veranderingen brengen.

Nu is het zo dat er weer contact is geweest en we hebben zelfs afgesproken, ik heb haar zaterdag gezien. We hebben veel gepraat en het voelde weer als vanouds, ik was in het begin wat gespannen, maar dat was achteraf nergens voor nodig.
Ik maak me alleen echt heel erg zorgen om haar, ze heeft veel last van angst en paniekaanvallen door verschrikkelijke dingen die in het verleden zijn gebeurd (trauma's).
Ze heeft al een tijdje gesprekken met een psycholoog en ze voelt zich heel gespannen bij haar en vertrouwd haar niet. Ze zegt ook dat ze het moeilijk vind om zich open te stellen naar de therapeut en een (vertrouwens)band op te bouwen.
Heeft ze iets aan deze therapie/therapeut? Of komt er misschien een ander soort therapie of andere therapeut?
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2018, 08:35:59 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #26 Gepost op: mei 07, 2018, 08:47:00 pm »

De therapeut die ze nu heeft zal haar kunnen helpen, maar ik verwacht niet dat ze zich open kan stellen. Iemand waar ze zich op haar gemak voelt zal haar veel beter kunnen helpen.

Mijn gidsen achten de kans groot dat ze door een andere therapeut geholpen zal worden. De stap zal door haarzelf genomen moeten worden om eventueel te switchen.

Als je haar wil helpen, geef dan aan dat ze bij het zoeken van een andere therapeut op haar gevoel kan vertrouwen. De uitstraling van een kantoor of omgeving kan haar al genoeg informatie geven of ze zich daar wel/niet open kan stellen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #27 Gepost op: mei 08, 2018, 08:38:32 pm »

Ik wil haar heel graag helpen, het is moeilijk voor me om hier mee om te gaan. Als het juiste moment komt zal ik het er nog eens met haar over hebben, want ik wil niets liever dan dat zij eindelijk hulp krijgt en beter in haar vel komt te zitten.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #28 Gepost op: mei 08, 2018, 08:50:53 pm »

Vergeet niet dat zij haar eigen proces doormoet. Jij bent er niet om haar problemen op te lossen, dus dat moet je ook niet willen forceren. Laat haar zelf ermee worstelen, en pas als ze het vraagt, dan pas kom je met oplossingen.

Als je dat niet doet, los je haar probleem niet op, maar verleg je het enkel.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re:Kaartlegging
« Reactie #29 Gepost op: mei 09, 2018, 03:01:23 pm »

Je had me geen beter advies kunnen geven, dankjewel  :)
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2018, 05:40:16 pm door B1986 »
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.108 seconden met 23 queries.