Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Vraag voor een kaartlegging?  (gelezen 6547 keer)

Poeh

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Vraag voor een kaartlegging?
« Gepost op: januari 18, 2018, 09:38:42 pm »

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb dit forum net pas ontdekt. Dus het is misschien een beetje een vrijpostige vraag. Maar ik zit even met een  lastige kwestie, waarin ik een steuntje in de rug zoek.   Wil er liever niet op voorhand zo veel over zeggen. Dit omdat ik het antwoord niet wil beinvloeden. In grote lijnen gaat het erom dat ik tot nog toe aan discussies heb deelgenomen op een bepaald terrein. Daarbij zijn mij een aantal dingen opgevallen en nu is het mij zo enorm gaan tegenstaan dat ik mij heb teruggetrokken.  Nu staat alleen een bepaald levensbeschouwelijk spiritueel beeld op losse schroeven, cq is aan het veranderen. Ik bedoel niet dat dat erg is, maar ik ben heel erg benieuwd of iemand met een of meer kaarten hier iets over zou willen zeggen.

Ik hoop dat iemand dit wil oppakken en voor mij een kaartje wil trekken of leggen. Alvast veel dank!

Liefs,
Poehbeer (= een dame van 46 jaar jong)

« Laatst bewerkt op: januari 18, 2018, 09:50:08 pm door Poeh »
Gelogd
Easy does it.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #1 Gepost op: januari 18, 2018, 10:39:48 pm »

Hoi Poehbeer,

Welkom op Armina.

Ik vrees dat een kaartlegging hier niet bij gaat helpen.

In eerste instantie zijn kaartleggingen over het algemeen meestal positief bewoord en worden er enigszins algemene woorden gebruikt. Het idee achter de kaartlegging is dat sommige woorden je meer raken dan andere woorden, en op die manier kan degene die de kaart krijgt vaak bevestigd krijgen wat deze wil weten.

De tweede reden is de communicatie.

Wanneer jij om een kaart vraagt, dan zullen mijn gidsen met jouw gidsen in contact komen. Jouw gidsen geven dan antwoord op de vraag en mijn gidsen geven op basis daarvan weer aan welke kaart ik mag trekken.

Alleen in dit geval stel je geen concrete vraag. Als mijn gidsen dan bij jouw gidsen om een antwoord vragen, is de kans groot dat mijn gidsen een heel ander antwoord terug krijgen dan jij in eerste instantie bedoelde. De kaart klopt dan wel, maar lijkt niet de goede te zijn omdat jij een ander antwoord verwacht.

Mijn gidsen voegen daaraan toe: stel je vragen in een of meerdere losse topics, en laat ons deze beantwoorden zodat je weet dat het goed zit. Hier hoeft een kaartlegging niet.

Mocht je echt heel graag toch een kaart willen, kun je dan in ieder geval een vraag geven die mijn gidsen aan jouw gidsen kunnen stellen waar een algemeen antwoord op mogelijk is? (geen ja/nee vraag)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #2 Gepost op: januari 18, 2018, 11:24:21 pm »

Dankjewel voor je antwoord en welkom.  :)

Iets concreter:  Waar wil dit voorval mij in spirituele zin op wijzen?

Je kunt trouwens helemaal niets verkeerds doen hoor. Het is geen prestatiekwestie.  Het maakt helemaal niets uit als jouw kaart iets anders zou zeggen dan ik in gedachten heb.  Daar stel ik de vraag immers voor, om eventuele andere invalshoeken ook in beschouwing te nemen.

Als je geen kaart wilt of kunt nemen, geen enkel probleem en toch bedankt voor je eerdere antwoord.

Hoi Poeh,

Spiritualiteit is voor mijn geen prestatiekwestie, maar iets wat ik mag doen en waar ik goed in ben. Ik kan en mag anderen helpen en doe dat met liefde.

Ik wil zeker wel een kaart voor je trekken, maar als mijn gidsen aangeven dat ik je daar veel minder goed mee kan helpen, en dat ik je veel meer kan vertellen als je concrete vragen stelt, dan geef ik dat natuurlijk aan.

In jouw geval is het zo dat er heel veel gebeurd is, en een kaart kan op alles van deze reeks gebeurtenissen slaan. Eén kaart of één vraag beantwoorden helpt jouw niet echt verder.

Maar mijn gidsen geven aan: trek maar een kaart. Ik zit nu nog even te kijken welk van mijn decks ik het beste voor deze vraag kan gebruiken.

Hoewel ik twijfel geven mijn gidsen aan: Boodschappen van de Engelen. Ik twijfel dan meer omdat deze kaarten redelijk algemeen zijn, maar dat is je vraag in principe ook.

Enfin, hier komt ie.

Ik heb de kaart Zanna voor je getrokken. Nu achteraf snap ik dat mijn gidsen voor dit deck gekozen hebben. :)

Je bent beschermd tegen allerlei soorten van schade. Het ergste heb je achter de rug. Ik vraag je om jezelf te ontspannen en veilig te voelen.
Wat een ellende heb je meegemaakt, wat een schade liep je op. Weet dat dit ten einde komt en dat je vanaf nu voorlopig weer beschermd bent tegen allerlei soorten van schade.

Het ergste is nu achter de rug. Geniet van die rust, ontspan jezelf en probeer je zo veilig mogelijk te voelen. Het kan, want God en de engelen waken over jou en de situatie.


Liefs,
LPChip
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2018, 11:27:23 pm door LPChip »
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Poeh

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2018, 12:46:25 am »

Dankjewel voor je antwoord en welkom.  :)

Iets concreter:  Waar wil dit voorval mij in spirituele zin op wijzen?

Je kunt trouwens helemaal niets verkeerds doen hoor. Het is geen prestatiekwestie.  Het maakt helemaal niets uit als jouw kaart iets anders zou zeggen dan ik in gedachten heb.  Daar stel ik de vraag immers voor, om eventuele andere invalshoeken ook in beschouwing te nemen.

Als je geen kaart wilt of kunt nemen, geen enkel probleem en toch bedankt voor je eerdere antwoord.

Hoi Poeh,

Spiritualiteit is voor mijn geen prestatiekwestie, maar iets wat ik mag doen en waar ik goed in ben. Ik kan en mag anderen helpen en doe dat met liefde.

Ik wil zeker wel een kaart voor je trekken, maar als mijn gidsen aangeven dat ik je daar veel minder goed mee kan helpen, en dat ik je veel meer kan vertellen als je concrete vragen stelt, dan geef ik dat natuurlijk aan.

In jouw geval is het zo dat er heel veel gebeurd is, en een kaart kan op alles van deze reeks gebeurtenissen slaan. Eén kaart of één vraag beantwoorden helpt jouw niet echt verder.

Maar mijn gidsen geven aan: trek maar een kaart. Ik zit nu nog even te kijken welk van mijn decks ik het beste voor deze vraag kan gebruiken.

Hoewel ik twijfel geven mijn gidsen aan: Boodschappen van de Engelen. Ik twijfel dan meer omdat deze kaarten redelijk algemeen zijn, maar dat is je vraag in principe ook.

Enfin, hier komt ie.

Ik heb de kaart Zanna voor je getrokken. Nu achteraf snap ik dat mijn gidsen voor dit deck gekozen hebben. :)

Je bent beschermd tegen allerlei soorten van schade. Het ergste heb je achter de rug. Ik vraag je om jezelf te ontspannen en veilig te voelen.
Wat een ellende heb je meegemaakt, wat een schade liep je op. Weet dat dit ten einde komt en dat je vanaf nu voorlopig weer beschermd bent tegen allerlei soorten van schade.

Het ergste is nu achter de rug. Geniet van die rust, ontspan jezelf en probeer je zo veilig mogelijk te voelen. Het kan, want God en de engelen waken over jou en de situatie.


Liefs,
LPChip

Hartelijk dank, LPChip! Dit deck heb ik zelf ook (heb drie decks van de engelenkaarten) en die jij hebt gebruikt is mijn grootste favoriet.

Ik stelde de vraag hier, omdat ik het even door een ander dan mezelf wilde laten doen.  Morgen zal ik iets meer op je bericht antwoorden. Dan snap je denk ik wel waarom ik vaag bleef. Maar heel veel dank voor de genomen moeite en de kaart.

In andere topics vond ik de spirituele kwestie niet die onder mijn vraag ten grondslag ligt.  Althans niet op trefwoord via de zoekfunctie. Maar het is nu laat, tijd om te gaan slapen.  Nogmaals dank, het klopt met mijn eigen indrukken en het klopt ook dat je met een kaart niet op de onderliggende kwestie in kunt gaan. Morgen kom ik er nog even op terug.

Liefs,
Poehbeer
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2018, 12:48:24 am door Poeh »
Gelogd
Easy does it.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #4 Gepost op: januari 19, 2018, 08:42:09 am »

Hoi Poehbeer,

Prima, Ik zie je reactie graag tegemoet. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Poeh

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #5 Gepost op: januari 19, 2018, 01:47:27 pm »


Hoi Poeh,

Spiritualiteit is voor mijn geen prestatiekwestie, maar iets wat ik mag doen en waar ik goed in ben. Ik kan en mag anderen helpen en doe dat met liefde.

Dankjewel voor dit stukje uitleg en je onbaatzuchtige hulp. Sorry dat ik het verkeerd interpreteerde. Dat ik het interpreteerde als prestatiekwestie komt dus doordat ik me zo lang met de genoemde levensbeschouwelijke discussies heb beziggehouden, dat ik meteen uitging van ego in plaats van te beseffen dat er ook mensen zijn die zich door liefde laten leiden.  

Citaat van: LPChip
Ik wil zeker wel een kaart voor je trekken, maar als mijn gidsen aangeven dat ik je daar veel minder goed mee kan helpen, en dat ik je veel meer kan vertellen als je concrete vragen stelt, dan geef ik dat natuurlijk aan.

Je gidsen hebben gelijk. Ik ben toch blij dat je die kaart wel gaf, daar kan ik wel heel veel mee, het heeft mij echt geholpen, maar het klopt dat er ook een onderliggende spirituele vraag is, die niet met een kaart besproken kunnen worden. Onderaan dit bericht zal ik het uit de doeken doen, en misschien weet jij wel een topic of een boek waarin ik er verder iets over kan lezen.  Overigens dankzij jouw kaart kreeg ik de inspiratie om er zelf ook een uit dat deck te trekken ter aanvulling. Meestal springen ze er dan vanzelf uit. Dat gebeurde gisteravond ook. Het was een zeer heldere aanvulling op jouw kaart en ik heb die kaart nog nooit eerder gezien. Het was Omega.

Citaat van: LPChip
In jouw geval is het zo dat er heel veel gebeurd is, en een kaart kan op alles van deze reeks gebeurtenissen slaan. Eén kaart of één vraag beantwoorden helpt jouw niet echt verder.

Klopt hoor, maar het heeft mij wel verder geholpen, en ik kan zelf goed onderscheiden wat waarop slaat. Je kaart bevat inderdaad heel veel en het klopt wel allemaal.  

Citaat van: LPChip
Maar mijn gidsen geven aan: trek maar een kaart. Ik zit nu nog even te kijken welk van mijn decks ik het beste voor deze vraag kan gebruiken.

Hoewel ik twijfel geven mijn gidsen aan: Boodschappen van de Engelen. Ik twijfel dan meer omdat deze kaarten redelijk algemeen zijn, maar dat is je vraag in principe ook.

Het kan geen toeval zijn dat dit mijn favoriete deck is. Ik heb zelf drie pakjes engelenkaarten. Die gebruik ik overigens alleen voor mezelf.

Citaat van: LPChip
Enfin, hier komt ie.

Ik heb de kaart Zanna voor je getrokken. Nu achteraf snap ik dat mijn gidsen voor dit deck gekozen hebben. :)

Mooi he. Maar het is ook zo dat door je deckkeuze bij mij het "ijs" gebroken is, omdat ik zelf heel veel van juist die kaarten houd. Als je strakjes mijn verhaal onderaan leest begrijp je waarschijnlijk nog beter waarom het goed en juist was om dat deck te nemen.

Citaat van: LPChip
Je bent beschermd tegen allerlei soorten van schade. Het ergste heb je achter de rug. Ik vraag je om jezelf te ontspannen en veilig te voelen.
Wat een ellende heb je meegemaakt, wat een schade liep je op. Weet dat dit ten einde komt en dat je vanaf nu voorlopig weer beschermd bent tegen allerlei soorten van schade.

Dit klopt allemaal. Het ligt wel grotendeels in het verleden, maar sommige schade is blijvend en niets aan te doen. Zo kan ik bijzonder slecht tegen spanningen.  

Citaat van: LPChip
Het ergste is nu achter de rug. Geniet van die rust, ontspan jezelf en probeer je zo veilig mogelijk te voelen. Het kan, want God en de engelen waken over jou en de situatie. [/i]

Liefs,
LPChip

Mooi. Dankjewel hoor LPChip, voor de moeite en je tijd.

Nu de onderliggende kwestie. Ik ben (was) van kind af aan paranormaal begaafd en hooggevoelig.  Dit heeft erin geresulteerd dat ik vanaf mijn 29e tot en met mijn 35e (gratis) paranormale consultatie gaf. (Vanaf mijn 35e acuut mee gestopt door de omstandigheden). Op mijn 32e had ik een meest bijzondere ervaring (Christusverschijning). Op mijn 35e werd mijn levenspad op zijn kop gezet, na veel ellende en onrecht op werkgebied.  Mijn leven en werkleven stortten in, maar tegelijkertijd ervoer ik dat God met mij was en dichterbij dan ooit.  Mijn paranormale ervaringen kregen er een dimensie bij, gingen dieper. En wat ik waarnam bleek allemaal letterlijk in de bijbel te staan, met name in Openbaring. Ik had tot die tijd geen bijbelkennis en kom uit een atheistisch gezin.  Door mijn ervaringen ben ik mij gaan verdiepen in theologie en het christendom (voor alle duidelijkheid: ik ben geen lid van een kerk en zal dat ook niet worden, ik ben een spiritueel mens en dat ten diepste ook altijd gebleven)  en daar heb ik veel aan gehad.  Ik kwam op christelijke fora (helaas niet aan te raden voor lieve spirituele en hooggevoelige mensen) en daar heb ik veel van geleerd. Maar er ook veel narigheid meegemaakt.  

Dan nu de onderliggende kwestie: op gegeven moment ging mij opvallen dat het mannelijke zo hevig overheerst in die kringen, dat discussies alleen nog maar op haantjesgekukel gingen lijken.  Het leek wel of ze allemaal tegen elkaar op kukelden.  En toen schoot door mij heen (mijn eigen gedachten in dit geval hoor): God is een vrouw, kan niet anders.

Voor de duidelijkheid: natuurlijk weet ik dat het mannelijke en het vrouwelijke allebei goddelijk zijn en beide  in alle mensen aanwezig zijn. Maar het vrouwelijke is in de meeste christelijke mannen (ook in orthodoxe atheisten trouwens)  ver te zoeken, lijkt wel. Het zijn platte verstandsgelovigen, en niet het geloof maar wel de religie houdt hen in  mijn ogen tegen in hun geestelijke ontwikkeling. Christus begint in mijn ervaring en optiek waar religie ophoudt.  In de bijbel staat nota bene (maar ook daar lezen er veel overheen) dat Gods Liefde álle kennis (dus ook bijbelkennis) overstijgt. Maar velen gaan daaraan voorbij en veroordelen er op los. Zij (een deel van de gelovigen hoor, lang niet meer allemaal) denken alles te weten en God in hun eigen achterzak te hebben, en iedereen die niet exáct hetzelfde gelooft als zij is een paria, en andersgelovigen zijn in hun ogen voor altijd verdoemd. 

Afijn.....dit masculine gekukel heeft mij terug "geschopt" naar waar ik vandaan kwam: het spirituele pad (de Omega, die de Alpha is, bij mij begon alles met zuivere spiritualiteit en daar ligt kennelijk ook het einde).

Nu zou ik graag meer lezen over het vrouwelijke van God.
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2018, 01:52:12 pm door Poeh »
Gelogd
Easy does it.

Poeh

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #6 Gepost op: januari 19, 2018, 01:59:41 pm »

Overigens liep ik van de week op een winkelcentrum en werd ik een heel stuk ineens gevolgd door een spierwitte duif. Heel grappig, hij liep een eindje met me mee als een hondje.  Vanmorgen werd ik wakker van gekrijs van buiten. Toen ik ging kijken bleken er twee spierwitte duiven te lopen. Ze hadden waarschijnlijk honger want hun gekrijs klonk vreselijk zielig en wanhopig en ze renden met zij  tweeen grote rondjes. Normaliter mag je duiven niet voeren, maar ik heb ze in stukjes een broodje gevoerd, waar ze meteen op af stormden en het opaten. Totdat er grote grijze duiven aankwamen, toen ben ik gestopt met voeren (ik woon in een flat, dus moet ik oppassen dat ik ook andere mensen daarmee geen overlast bezorg, normaliter voer ik ze nooit, maar deze wanhoopskreten gingen door merg en been).  Maar wel frappant. Van die week die ene witte duif. En nu die twee van vanmorgen.
Gelogd
Easy does it.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #7 Gepost op: januari 19, 2018, 04:20:48 pm »

Hoi Poehbeer,

Ikzelf ben christelijk opgevoed, althans, kom uit een christelijk gezin en heb op een christelijke school gezeten. Wij gingen verder niet naar de kerk, alleen een enkele keer om bijzondere redenen. Voorbeeld: mijn tante, ook christelijk opgevoed ging wel soms naar de kerk, en als we dan bijvoorbeeld met Pasen bij hun logeerden, dan gingen we met z'n allen zo'n dienst bijwonen.

Op zich best leuk. Maar ik ben verder vrij opgevoed en heb niet gekozen om iets met een kerk te willen of te hoeven.

Mijn vader is gelovig, altijd geweest en heeft daar lange tijd weinig mee gedaan tot hij is hertrouwd en door een gelijkwaardige toestand als jou het geloof is ingestapt en helemaal omgegaan is.

Ik heb dus wel een dienst bijgewoond maar ik zie zo veel dingen die niet kloppen dat ik het bijna jammer vind voor al die mensen die gelovig zijn.

De kerk is net als de overheid een instantie die andere mensen verteld wat ze wel en niet moeten doen. Het gaat hier niet meer zo zeer om wat God wil, maar wat hun denken dat God wil, en ja, dat hebben ze niet altijd 100% goed.

Het ergste is dat er mensen zijn geweest die het geloof hebben op gedrongen aan anderen en dat is overgewaaid naar anderen.

Dit is overigens iets wat in alle geloofovertuigingen terug komt.

Om een voorbeeld te geven: De Islam zien sommigen als een extreem geloof, maar in elk geloof komt het op hetzelfde neer, misinterpretatie van de bijbel, koran, etc.

Het voorbeeld van de Islam: Er staat in de Koran dat varkensvlees onrein vlees is, en dat je het niet mag eten.

Maar er staat niet waarom. Vroeger, zo'n 1000 jaar geleden, was er een ziekte die heerste onder varkens, en mensen werden er ziek van. Om mensen te behoeden moest vastgelegd worden in een regelstelsel dat mensen geen varkensvlees meer moesten eten. Dat is dus in de Koran terecht gekomen. (terecht overigens).

Prima. Alleen is op gegeven moment het probleem met de varkens opgelost, maar het is nooit uit de Koran gehaald. In plaats daarvan werd het gebruikt om mensen te besturen. Maar ook simpelweg omdat mensen gewoon niet weten hoe of waarom. Het staat in de Koran, dus het zal wel kloppen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #8 Gepost op: januari 21, 2018, 02:00:15 pm »

Nu zou ik graag meer lezen over het vrouwelijke van God.

Ik ben hier ook mee bezig geweest. Ik heb me altijd afgevraagd waarom er überhaupt zo'n splitsing wordt gehandhaafd. Het mannelijke en vrouwelijk stroomt door iedereen, volgens mij is het gelijk. Wel voel ik mee met een gevoel van onderdrukking van bepaalde energie. Voor mij als vrouw het ik het gevoel dat zowel mijn mannelijke als vrouwelijke energie wordt onderdrukt / miskent / genegeerd. Dat bracht mij vervolgens op de vraag wat ís dan die vrouwelijke energie waar mensen het soms over hebben. En ook ik voel dat er disbalans is in de maatschappij tussen wat wij zien als vrouwelijke waarden en mannelijke waarden. Maar uiteindelijk kwam ik erop uit dat ik beter de vraag kon stellen wat er niet tot uitdrukking komt i.p.v. onderscheid te maken tussen het vrouwelijke en mannelijke.

Ik merk dat ik het heel moeilijk vind om woorden te geven aan wat ik denk omdat dit stukje eigenlijk voorbij de dualiteit gaat en dat ik daardoor een deel van de woorden verlies die ik nodig heb om uit te leggen wat ik bedoel. Ik heb al een paar keer een verhaal getypt maar kom steeds weer tot de conclusie dat er heel veel niveaus van vrouwelijke energie zijn die niet goed tot uiting komen of zelfs onderdrukt worden. Ik ervaar namelijk ook dat mannelijke energie in een vrouwelijk jasje wordt onderdrukt. Dan heb je het dus weer over de mannelijke energie die enkel geweigerd wordt omdat deze door een vrouw uitgedragen wordt. Dat maakt het verhaal ingewikkeld, dat er zoveel niveaus zijn waarin dit werkzaam is en dat juist de splitsing het probleem veroorzaakt. Zelf heb ik veel gehad aan het lezen over Lilith. De symboliek strekt zich zo ver dat ik regelmatig zonder woorden kom te zitten maar ik ga toch een poging wagen. Volgens de verhalen was zij eerste vrouw van Adam die is gevlucht is omdat haar eigen autoriteit niet werd erkend door Adam. Er staat veel onzin over Lilith op internet maar heb wel een paar beschrijvende teksten gevonden die voor mijn gevoel redelijk goed overeenkomen met mijn gevoel van waarheid. In dit verhaal gaat het in ieder geval over gelijkwaardig willen zijn als (fysiek) vrouw zijnde en dat een deel van de vrouwelijke energie (lilith) niet erkend werd en een ander deel (eva) wel.

De overeenkomst met wat er in veel geloven ook gebeurd is dat ook daar de eigen autoriteit niet erkend wordt of geweigerd wordt. Wat je beschrijft over het voorschrijvende / veroordelende stuk van het christelijk geloof heeft volgens mij weinig met het mannelijke of vrouwelijke te maken maar alles met een gebrek aan vertrouwen (dat vertrouwen wordt dan weer wel vaak als vrouwelijk gezien, de afwezigheid van vorm). En juist vertrouwen staat, voor mij in ieder geval, gelijk aan geloof. Het vertrouwen dat ieder mens een spiritueel wezen is en een kanaal op zich. En dat ieder mens op zijn eigen kanaal / energie mag gaan vertrouwen. Ieder heeft zijn eigen blauwdruk en eigen wijze waarop de universele energie doorstroomt. Gevolg is dus ook dat ieder zijn eigen unieke inbreng heeft, je kunt in mijn ogen geen geloof opzetten waarin de regels of expressie voor het iedereen hetzelfde is. Dat staat gelijk op onderdrukking, juist omdat ieder uniek is.

Als ik dan weer terugga naar de symboliek van Lilith dan gaat het voor mij over het onderdrukken over de eigen kracht en energie. Een deel van de vrouwelijke energie stroomt niet goed meer en verliest aan kracht. Omdat Lilith het idee had dat haar zelfstandigheid / haar eigen kracht niet geaccepteerd werd kwam zij ook niet tot een verbinding. Dit kan in mijn optiek de disbalans verklaren die we nu zien in de maatschappij.

Voor mij persoonlijk is het heel voelbaar omdat Lilith heel prominent aanwezig is in mijn horoscoop. Mijn blauwdruk lijkt er als het ware op afgestemd te zijn. Maar ook ik ervaar maar een deel van de puzzel. Wat ik zelf ervaar is dat mijn helderwetendheid en heldervoelendheid niet geaccepteerd wordt bij gebrek aan bewijs (voorbij de vorm dus), dat de gevoeligheid van mijn lijf ook niet geaccepteerd wordt bij gebrek aan bewijs, eigenlijk überhaupt het kunnen maken van onzichtbare verbindingen met alles om me heen (natuur, dieren, mensen, materialen en andere zijde), maar ook de eigen innerlijke kracht. Mensen vinden het vaak eng als je ergens heel zeker over bent, als je energie heel sterk is, als je niet afhankelijk van hen bent, etc. ze gaan dat dan demoniseren (zie de vele vreemde verhalen over lilith op internet).
Hier kun je er meer over lezen, als je wilt:

https://www.nieuwetijdskind.com/lilith-sleutel-voor-de-vrije-mens-2/
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2018, 03:19:18 pm door Rainbow »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #9 Gepost op: januari 21, 2018, 03:05:43 pm »

Toen ik mijn vorige reactie schreef, deed ik dat op mijn werk. Het werd op gegeven moment echter ineens heel druk en toen ik een aantal uur later terug kwam bij het stuk wat ik aan het typen was, was ik jammer genoeg kwijt wat ik wilde typen, dus heb het nagelezen en gepost.

Dankzij het stukje van Rainbow weet ik nu weer wat ik verder wilde typen. :)

Poehbeer vroeg of God niet vrouwelijk was. Nee. Maar God is ook niet mannelijk. God heeft geen gender nodig en is gender neutraal. God is de hoogste vorm van zijn.

Wanneer je spiritueel heel ver komt, zul je op gegeven moment zo in balans zijn dat jouw mannelijke en vrouwelijke in je zo in harmonie zijn dat ze beide op hetzelfde moment aanwezig zijn. Als je zo ver bent, heb je alle lessen op aarde allang geleefd en kun je ervoor kiezen om een mannelijk, vrouwelijk of ander uiterlijk aan te nemen. Je hebt in ieder geval geen dominerende mannelijke of vrouwelijke energie meer en kan jezelf als gender neutraal beschouwen.

Iedereen heeft deze goddelijke energie en mogelijkheden in zich, maar vanwege de leerschool die Aarde heet, is deze tijdelijk buiten je kunnen geplaatst. Dit is nodig omdat je anders je lessen niet kan leren.

Rainbow vraagt, wat is eigenlijk mannelijke en vrouwelijke energie?

Het meest makkelijke om dit te omschrijven is als volgt:
- Mannelijke energie is je ratio / denkvermogen.
- Vrouwelijke energie is je emotie/gevoel en inlevingsvermogen.

Het grote verschil op aarde is dat mannen voornamelijk hun mannelijke energie gebruiken en vrouwen hun vrouwelijke energie gebruiken. Zowel mannen als vrouwen hebben de energie van het andere geslacht ook in hun, maar vanaf onze geboorte wordt ons geleerd wat voor gender we hebben, en hoe we ons moeten gedragen. Een man die voornamelijk in de omgeving van vrouwen opgroeit zal dan ook veel vrouwelijker zijn dan andere mannen, en vrouwen die opgroeien in de omgeving van mannen zal veel mannelijker zijn.

Een man blijft een man en een vrouw blijft een vrouw, maar de energie balans veranderd.

Om een goed voorbeeld te geven hoe verschillend deze energieen zijn, zal ik een kort verhaaltje schrijven, eerst uit de beleving van de vrouw, daarna uit die van de man. Let op, ik dik het extra aan omdat het een voorbeeld is.

De persoon loopt in een doolhof. Het doolhof wordt beschouwd als een van de moeilijkste en grootste doolhoven in de wereld. De persoon is overgehaald om het doolhof te proberen. Na een half uur in het doolhof rond te lopen komt er een punt waar de persoon al een tijdje geen andere mensen meer heeft gezien. De persoon loopt gangen in die doodlopen tot de persoon op gegeven moment weet dat deze verdwaald is.

Als de persoon een vrouw is, dan zal de vrouw het gebrek aan andere mensen enorm missen en realiseren dat ze er alleen voor staat. Ze zal angst voelen omdat ze niet weet waar ze is, en of ze er ooit nog wel uit komt. Ze raakt mogelijk zelfs in paniek wat overweldigend kan zijn, en ze kan in huilen uitbarsten. In de staat van paniek zal ze doelloos rond gaan lopen in de hoop dat ze geluk heeft en of iemand anders tegen komt, danwel de uitgang of ingang vindt.

Als de persoon een man is zal deze stil gaan staan op de plek waar deze is en zichzelf afvragen: zijn er dingen die ik kan doen om uit het doolhof te komen?

De man zal een afweging maken of deze liever teruggaat naar het begin of toch proberen om door te gaan naar het einde. Als de man kiest om terug te gaan naar het begin, zal deze proberen te herinneren welke richtingen hij opgelopen heeft en dit in omgedraaide volgorde uit te voeren. Hij zal hierbij alle informatie die hij heeft gebruiken om dichterbij zijn doel te komen. Als hij bijvoorbeeld mensen hoort, zal hij keuzes maken om dichterbij deze mensen te komen.

Een andere optie die de man kan doen, is systematisch alleen maar naar rechts te gaan, en niet meer naar links. Een doolhof kan daarme 20x zo lang duren, maar garandeert wel dat men de uitgang uiteindelijk vind.

De man raakt daardoor niet in paniek maar gebruikt logisch denken om de emoties die hij voelt te transformeren in een plan van aanpak. Nadat de man een beslissing heeft gemaakt heeft hij geen reden meer tot paniek, want de situatie is onder controle en hij is niet machteloos.

Ik hoop dat dit jullie helpt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #10 Gepost op: januari 21, 2018, 03:24:43 pm »


Rainbow vraagt, wat is eigenlijk mannelijke en vrouwelijke energie?

Het meest makkelijke om dit te omschrijven is als volgt:
- Mannelijke energie is je ratio / denkvermogen.
- Vrouwelijke energie is je emotie/gevoel en inlevingsvermogen.

Ja zo ver was ik ook wel maar ik probeerde het wat breder te omschrijven, omdat het meer is dan deze omschrijving. Maar dat is dan kennelijk niet zo goed gelukt  :).
Ik had het idee dat Poeh tegen de disbalans aanliep en zich afvroeg wat er ontbrak, vandaar mijn stukje.
Gelogd

Poeh

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #11 Gepost op: januari 26, 2018, 01:43:05 pm »

Hoi Poehbeer,

Ikzelf ben christelijk opgevoed, althans, kom uit een christelijk gezin en heb op een christelijke school gezeten. Wij gingen verder niet naar de kerk, alleen een enkele keer om bijzondere redenen. Voorbeeld: mijn tante, ook christelijk opgevoed ging wel soms naar de kerk, en als we dan bijvoorbeeld met Pasen bij hun logeerden, dan gingen we met z'n allen zo'n dienst bijwonen.

Op zich best leuk. Maar ik ben verder vrij opgevoed en heb niet gekozen om iets met een kerk te willen of te hoeven.

Mijn vader is gelovig, altijd geweest en heeft daar lange tijd weinig mee gedaan tot hij is hertrouwd en door een gelijkwaardige toestand als jou het geloof is ingestapt en helemaal omgegaan is.

Ik heb dus wel een dienst bijgewoond maar ik zie zo veel dingen die niet kloppen dat ik het bijna jammer vind voor al die mensen die gelovig zijn

Bedankt voor het delen van een stukje van jouw biografie. Ik vind het altijd leuk om te lezen "waar" mensen "vandaan" komen.   Persoonlijk kom ik uit een atheistisch gezin, mijn vader was strikt ongelovig maar geen christendombestrijder. God en geloof waren gewoon geen onderwerpen thuis.  Mijn moeder komt uit een katholieke familie, maar haar moeder (mijn oma dus) was al niet meer kerkgaand. Zij was wel een diep spiritueel gelovige vrouw, die zelf ook paranormaal begaafd was.  Als de pastoor haar met de nodige kritiek thuis kwam opzoeken omdat ze niet meer naar de kerk ging, dan las ze meneer pastoor eens flink de les.  :D

Citaat van: LPChip
De kerk is net als de overheid een instantie die andere mensen verteld wat ze wel en niet moeten doen. Het gaat hier niet meer zo zeer om wat God wil, maar wat hun denken dat God wil, en ja, dat hebben ze niet altijd 100% goed.

Het ergste is dat er mensen zijn geweest die het geloof hebben op gedrongen aan anderen en dat is overgewaaid naar anderen.

Dit is overigens iets wat in alle geloofovertuigingen terug komt.

Dit ben ik met je eens. Persoonlijk ben ik helemaal niet van "de kerk", maar ik deel wel de geloofszekerheid met een deel van de mensen die wel kerkelijk meelevend zijn.   Christus Jezus zei dat hij de weg, de waarheid en het leven is.  Kerkelijk meelevende mensen maken daar vaak van dat Jezus de enige weg is. Maar dat heeft hij nooit gezegd. Hij heeft gezegd dat hij dé weg is.   Iemand die dus bijvoorbeeld langs het spirituele pad, of bijvoorbeeld het pad van de yogis (ik heb zelf bijvoorbeeld veel affiniteit met de yogilijn van Yogananda - Kriyananda - Nayaswami Asha ) tot geloof kwam  (dat is in mijn optiek het zichzeld bewust zijn van God, waarbij God eindeloos bewustzijn is), die is "de" weg gegaan, of beter gezegd, "de" weg is met die persoon over het pad van spiritualiteit  gegaan.
 
Citaat van: LPChip
Om een voorbeeld te geven: De Islam zien sommigen als een extreem geloof, maar in elk geloof komt het op hetzelfde neer, misinterpretatie van de bijbel, koran, etc.

Het voorbeeld van de Islam: Er staat in de Koran dat varkensvlees onrein vlees is, en dat je het niet mag eten.

Maar er staat niet waarom. Vroeger, zo'n 1000 jaar geleden, was er een ziekte die heerste onder varkens, en mensen werden er ziek van. Om mensen te behoeden moest vastgelegd worden in een regelstelsel dat mensen geen varkensvlees meer moesten eten. Dat is dus in de Koran terecht gekomen. (terecht overigens).

Prima. Alleen is op gegeven moment het probleem met de varkens opgelost, maar het is nooit uit de Koran gehaald. In plaats daarvan werd het gebruikt om mensen te besturen. Maar ook simpelweg omdat mensen gewoon niet weten hoe of waarom. Het staat in de Koran, dus het zal wel kloppen.

Je voorbeelden over het eten van varkensvlees e.d. kloppen inderdaad.  Maar de islam is verder niet met het christendom te vergelijken.  Doch er bevinden zich ook binnen de islam een aantal goede en zachtmoedige mensen, dus dit onderwerp laat ik zelf hier liever rusten.

Liefs,
Poehbeer.
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2018, 01:46:36 pm door Poeh »
Gelogd
Easy does it.

Poeh

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #12 Gepost op: januari 26, 2018, 01:45:34 pm »


Rainbow vraagt, wat is eigenlijk mannelijke en vrouwelijke energie?

Het meest makkelijke om dit te omschrijven is als volgt:
- Mannelijke energie is je ratio / denkvermogen.
- Vrouwelijke energie is je emotie/gevoel en inlevingsvermogen.

Ja zo ver was ik ook wel maar ik probeerde het wat breder te omschrijven, omdat het meer is dan deze omschrijving. Maar dat is dan kennelijk niet zo goed gelukt  :).
Ik had het idee dat Poeh tegen de disbalans aanliep en zich afvroeg wat er ontbrak, vandaar mijn stukje.

Rainbow, het is je juist heel erg goed gelukt.  Je hebt met jouw visie en beschouwing van het onderwerp een paar puzzelstukjes op zijn plek gelegd. Hartelijk dank voor jouw bericht.  Ik kom vandaag of anders morgen nog op je bericht  terug. Moet nu even boodschappen gaan doen.

Liefs,
Poehbeer.
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2018, 01:48:00 pm door Poeh »
Gelogd
Easy does it.

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Vraag voor een kaartlegging?
« Reactie #13 Gepost op: januari 29, 2018, 06:33:19 pm »

Ok fijn om te horen  :)
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.195 seconden met 30 queries.