Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Vraag over hsp en alcohol  (gelezen 17090 keer)

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Vraag over hsp en alcohol
« Gepost op: januari 16, 2018, 03:49:46 pm »

Is het zo dat mensen met hsp gevoeliger zijn voor alcohol? In de zin van verslaving gevoelig? Ik heb zo nu en dan momenten dat ik best veel kan drinken. ( Ik lust dan ook alles van bier tot wijn tot sterkere drank.) Ik drink nooit als ik de volgende dag moet werken, of er vroeg uit moet, of als ik ergens ben en nog naar huis moet. Ik drink ook nooit overdag, dus in die zin zal het wel meevallen. Maar ik merk toch dat ik er alert op moet zijn, en er om moet denken. Ik heb er nog nooit problemen van ondervonden, maar ik heb toch zelf zoiets het moet af en toe even minder.
Ik vraag me af of  je met hsp sneller verslaafd zou kunnen raken? En of het langer dan iemand die geen hsp heeft blijft hangen, qua vermoeidheid naderhand en aanslag op het lijf?

Ook vraag ik me wel eens af waar het dan vandaan komt, in de familie heb ik veel mensen die bijna niets drinken. Het zal dus niet echt een erfelijke aanleg zijn.
Misschien heeft het te maken met toch een soort prikkelverwerking, dat er op die manier sneller prikkels en emoties afvloeien?
Of kan het ook nog vanuit een vorig leven komen? Ik weet nog dat ik nog nooit genever had gehad, maar ik nam een slok en het kwam me heel bekend voor....misschien ben ik wel een oude kroegbaas geweest?

Wat is jullie ervaring met drankgebruik? Of zien jullie andere verslaving gevoeligheden bij jezelf terug?




Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Vraag over hsp en alcohol
« Reactie #1 Gepost op: januari 16, 2018, 05:34:10 pm »

Hoi Pilar,

Je hebt je eigen vraag beantwoord. :)

Het is zo dat mensen die HSP zijn, dan wel anders gevoeliger dan anderen, juist sneller last hebben van de gevolgenv an o.a. alcohol, en het daarom sneller vermijden. Dit soort mensen zullen dus sneller dronken/aangeschoten zijn, ervaren dat eerder als vervelend, en zullen daarom sneller kiezen voor iets anders.

Er is dus zeker geen sprake van snellere verslaving, althans, je zal wel sneller de gevolgen van alcohol merken, maar dat is normaal gesproken een trigger om het juist te laten. Deze intolerantie kun je echter opbouwen (geldt voor iedereen) en zo kun je ervoor zorgen dat het meer drank kost voordat je de gevolgen ervan merkt.

Jouw de-ja vu met drank is wat het er bij jou voor zorgt dat het een probleem is. Ik verwacht dat het vanuit een vorig leven komt en dat je nog karma met je mee draagt wat je mag verwerken.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Vraag over hsp en alcohol
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2018, 06:46:47 pm »

Toen ik nog op de vlucht was voor de gevoeligheid van mijn lijf rookte ik heel veel. Had vooral het doel om mezelf af te leiden van alles wat ik voelde. Als je je lijf belast met gifstoffen heeft het minder ruimte voor andere prikkels. Het kan dus een vlucht zijn voor gevoeligheid, niet dat dat bij jou zo hoeft te zijn want je zegt ook prima een langere periode zonder alcohol te kunnen doen.

Nu ik wat meer in het reine ben gekomen met mijn gevoeligheid drink ik bijna geen alcohol meer. Roken sowieso niet meer en is mijn hele voedingspatroon helemaal veranderd. Nog maar weinig dierlijke producten, geen parfum meer, draag meer natuurlijke materialen etc. Het strekt best wel ver, meestal voel ik al weerstand in mijn lijf als ik alleen al denk aan alcohol of andere minder gezonde producten.

Wat LP chip zegt kan ik me in vinden. Het lijkt het bij jou meer een patroon te zijn, het kan een behoefte vervullen of dat heeft het ooit gedaan. 


Gelogd

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Vraag over hsp en alcohol
« Reactie #3 Gepost op: januari 16, 2018, 07:19:00 pm »

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb er iets aan!
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.193 seconden met 22 queries.