Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Vraag over reïncarnatie  (gelezen 6615 keer)

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Vraag over reïncarnatie
« Reactie #15 Gepost op: januari 30, 2018, 11:22:12 pm »

Ik hou van informatie, maar ik zal luisteren naar jouw Gidsen :)

Ik heb soms wel een beetje het idee dat dit meer een leer leven is, zo een leven van even de balans opmaken, alles samenvoegen, een soort tussenjaar.
Maar waarom ik dat dan denk geen idee, want ik maak evengoed wel dingen mee, maar die zie ik niet als zodanig wat moet ik ermee?
Ik zie heel veel van wat me gebeurt ook als boodschappen, spiegels van wat is geweest.
Gelogd

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Vraag over reïncarnatie
« Reactie #16 Gepost op: januari 30, 2018, 11:38:25 pm »

Maar dan nog weer een vraag, ( Erg he? al die vragen)
In die levens zie ik mezelf dan wel op verschillende plekken in verschillende landen. Soms lijkt het ver van me af te staan. Maar merendeel voelt het toch wel aan als dezelfde persoonlijkheid. In andere tijden was ik wel wat gereserveerder dan ik nu ben, en had ik een andere houding omdat dat normaal was in der tijd, 1 leven was ik best wel van rijke komaf, en woonde ook op stand, ik had andere houdingsaspecten dan nu, en ging anders met bijvoorbeeld mannen om, dat hoorde in die tijd, maar toch voel ik mijn eigen persoonlijkheid er wel in. Het zachtaardige en positieve dat ik nu ook heb, en ook wel in andere levens herken.

Hoe zit dit? Zijn we niet elke keer compleet een ander karakter? Of komt het omdat ik er nu door mijn eigen ogen naar kijk en er daardoor toch iets van mijn eigen persoontje aan toevoeg?

Welk gegeven hoort er nu bij je ziel? En welke bij je karakter en persoonlijkheid?
Een ziel leert elke keer bij, het zou voor een vreemde toch onmogelijk zijn om elke keer dezelfde ziel in al die levens te herkennen als dat zou kunnen? Je bent de ene keer dader, de andere keer slachtoffer, maar in die levens die ik dan merendeel krijg, zie ik toch wel elke keer iets terug van mijn zijn nu.

Met andere woorden, als je een ziel hebt, en je hebt 100 levens om uit te kiezen waar die van die ziel inzitten en die van anderen, die allen totaal verschillend zijn, zou je dan de levens van die ziel eruit pakken omdat ze toch iets eigens bevatten?
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2018, 11:40:50 pm door Pilar »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Vraag over reïncarnatie
« Reactie #17 Gepost op: januari 30, 2018, 11:59:49 pm »

De herinneringen die je hebt zijn recente levens. Het verschil met hoe je nu bent en hoe je toen was is niet heel verschillend. Je hebt waarschijnlijk duizenden levens hiervoor gehad die je niet meer herinnert.

Daarnaast is het inderdaad zo dat je gaat vergelijken met hoe je nu bent en daardoor pik je veel van dat terug op. Hetzelfde geldt met bijvoorbeeld een kaartlegging. Deze kunnen heel algemeen zijn, maar juist de bewoording geeft jou antwoord op jouw vraag terwijl iemand die niet in een kaartlegging gelooft zal denken: alles is van toepassing als je de kaart leest. En zo is dat ook met jouw vorige levens.

Je herkent jezelf in jezelf van hoe je toen was en hoe je nu bent.

Natuurlijk ben je veranderd, en natuurlijk ben je ook voor een groot deel hetzelfde gebleven.

Vergeet niet, je ziel groeit met elk leven maar je ziel blijft je ware ik. Je ziel bestuurt je aardse lichaam en hoewel het moeilijk is om kennis te krijgen vanuit je ziel, is die kennis er wel, het is alleen versluierd.

Je lijkt te leven vanuit je aardse lichaam, maar je ziel is dus wat je bewegingen aanstuurt. Het is alleen dat je vanuit je perspectief (aardse lichaam) niet de andere kant op kan kijken en dus naar je ziel kan gaan. Dan zou de hele leerschool ook niet werken.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.069 seconden met 23 queries.