Nederlands > Nieuwetijdsmensen en hun eigenschappen

Hoogsensitiviteitspersonen (hsp's)

<< < (2/2)

Kai Gong:
Enkele dagen geleden sprak ik met een vriendin over dit onderwerp. Zij is een hoogsensitief persoon en ze vertelde me dat uit onderzoeken is gebleken dat deze mensen een gevoeliger zenuwstelsel hebben dan een gemiddeld persoon en dat hsp's aangeboren en genetisch bepaald is.

Zij is gevoelig voor geluiden en geuren en neemt meer indrukken op. Ze heeft het lang als een last beschouwd maar leerde ermee leven.

Nima:
Hoi Kai Gong,

Ik ervaar het niet langer als een last maar als een gave. Sinds ik weet wat ik "mankeer" gaat alles veel beter. Het gaat om bewustwording! Dat is het. Het tegenhouden van alle prikkels wil ik nog niet, totdat ik weet wat alles betekend en hoe het exact voelt. Daarna moet ik beginnen met selecteren. Wat laat ik wel toe en wat niet. Ik weet dat ik dit kan.
Vooralsnog leef ik in blijdschap. Wetende wat er met mij aan de hand is. En wetende dat ik hier mensen mee kan gaan helpen.

Blij om jullie ontmoet te hebben!

Dank voor de steun en het begrip!

Liefs Nima

LPChip:
Het doet me deugd om te lezen dat het zo goed met je gaat, Nima!

Goedzo! :)

Ik denk dat je op ten duur niet eens meer hoeft te selecteren, want zoals jij ermee om gaat is zelfs nog beter. Het is niet langer overweldigend meer, en dat is eigenlijk de enige reden om het te blokkeren. :)

Kai Gong:

--- Citaat van: Nima op maart 06, 2012, 11:14:15 am ---Ik ervaar het niet langer als een last maar als een gave. Sinds ik weet wat ik "mankeer" gaat alles veel beter...

--- Einde van citaat ---
Fijn om te lezen dat alles nu beter gaat.

LPChip:
Nima heeft een reactie geplaatst. Dit heb ik omgezet naar een nieuw topic welke nu in Levensvragen staat. (om het makkelijker en overzichtelijker te houden. :))

Zie: link

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie