Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Bijzondere ontmoeting  (gelezen 2154 keer)

Guacamaya

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Bijzondere ontmoeting
« Gepost op: mei 01, 2020, 11:57:19 pm »

Hallo iedereen,

Ik ben Stijn en ben 38 jaar oud. Ik richt me tot jullie omdat ik zelf weinig tot geen ervaring heb met het spirituele maar onlangs een zeer vreemde ervaring heb beleefd. Een paar maanden geleden ben ik op vraag van een vriendin meegegaan naar een spirituele beurs. 'Waarom niet?' dacht ik toen ze het me vroeg. Ik ben van nature nieuwsgierig en stel mezelf ook graag open voor nieuwe indrukken of ervaringen. Toen we al een paar uur op de beurs hadden rondgewandeld kwamen we aan een kraampje met boeken, stenen, sprays, kaarten.. Het viel me plots op dat de man van het kraampje mij aanstaarde. Toen hij zag dat ik terugkeek kwam hij naar me toe en zei: 'jij bent een heel gevoelig persoon, is het niet?' Ik vond het zeer vreemd dat die man dat kon raden terwijl we nog geen woord gewisseld hadden. 'Jij hebt iets met natuur hé?' Ook dat klopt als een bus.. 'Jij hebt een groot licht in jou en dat is heel bijzonder. Ik zag zonet bij jou een gouden schat die verankerd is in de grond. Jij bent echt een heel bijzonder persoon.' Ik stond aan de grond genageld en kon amper nog een woord uitbrengen. Ik bijzonder? Helemaal niet! Hij vervolgde: 'Jij bent een oude ziel, en ik weet dat omdat ik ook een oude ziel ben, en dit is wat er gebeurt als twee oude zielen elkaar ontmoeten. Het opgedrongen leven is niets voor ons. Wij hebben de vrijheid nodig om onze eigen dingen te creëren vanuit de ziel. Ik denk dat jij het moeilijk hebt met je job.' Dat klopt ja.. 'Dat is je eigen fout omdat je niet naar jezelf luistert.' lk was totaal overdonderd door wat de man zei maar tegelijk voelde ik ook een soort van innige verbondenheid. Ik kreeg kippenvel van kop tot teen en had totaal onverwacht de tranen in mijn ogen. Hoe kon hij dit allemaal weten zonder dat we elkaar ooit zijn tegengekomen, laat staan iets tegen elkaar gezegd hebben?

Bij thuiskomt spookte die ontmoeting nog dagenlang door mijn hoofd. Ik heb mezelf nooit als speciaal of bijzonder gezien, maar tegelijk deed dit me wel erg nadenken over wie ik ben. Het klopt heel erg dat ik op mijn 38 heel andere keuzes maak dan mijn leeftijdsgenoten. Ik kan niet zeggen dat ik al deze keuzes rationeel heb gemaakt maar eerder vanuit een zeker intuïtief gevoel dat ik altijd al heb gehad. Zo ben ik op mijn 23 gestopt met vlees te eten, gaf ik op mijn 30 mijn job op om een jaar door de wilde natuur te gaan reizen met de tent en rugzak, en verkocht ik 2 jaar geleden mijn auto om voortaan een trager leven te gaan leiden met mijn fiets als beste vriend. Beslissingen die vanuit mijn gevoel en het diepste respect voor de natuur leken te komen, waarover ik nooit heb moeten nadenken.

Na de ontmoeting op de beurs ben ik wat dingen gaan opzoeken en dat bracht me bij boeken over lichtwerkers en hoog sensitieve personen. Ik heb er intussen enkele gelezen en heel veel dingen zijn zo herkenbaar op mezelf. Het is plots allemaal zoveel duidelijker. Alleen vraag ik me af of er nog mensen zijn die zichzelf hier in herkennen? En wat doen jullie daar dan mee? Voelen jullie zich ook soms eenzaam binnen jullie familie of vriendenkring en verlangen jullie ook soms naar een diepere verbondenheid met elkaar in plaats van onze oppervlakkige wereld?

Heel erg bedankt voor jullie antwoord,
Warme groet,
Stijn










Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Bijzondere ontmoeting
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2020, 01:37:45 pm »

Hoi Stijn,

Welkom op Armina. Ik ben zo vrij geweest om je topic te verplaatsen naar levensvragen, want hoewel je jezelf inderdaad voorstelt, de vraag erna is veel diepgaander, en verdient daarom de aandacht die het mag hebben. Dat zal het niet krijgen in het "Ik stel mezelf voor" forum.

Ik verwacht dat vele van onze bezoekers eenzelfde ervaring hebben gehad. Wel wetende dat je speciaal bent maar pas echt de ogen geopent wordt als anderen het tegen je zeggen.

Ik heb ook een oude ziel en mijn ogen zijn geopend door een gebeurtenis op jonge leeftijd waardoor ik mijn hele leven al wel weet dat ik heel anders ben dan anderen en mij wel eenzaam heb gevoeld in sommige aspecten, maar pas op latere leeftijd ook de puntjes op de i heb kunnen zetten en dingen ben gaan snappen.

Ik heb gelukkig een familie die enigszins spiritueel is, maar mijn niveau niet kunnen evenaren. Is dat erg? Nee. Wat ik kan en heb is heel speciaal, en voor maar heel weinig mensen weggelegd. Zou ik familieleden hebben die dat ook hebben, dan is de kans groot dat ik niet eens had geweten dat wat ik heb heel speciaal is.

En dat geldt voor jou ook.

Gelukkig dat ik zo af en toe mensen op mijn pad krijg die een hoger niveau hebben zodat ik een klein beetje ontlading kan krijgen van dat opgekropte gemis. Maar de belangrijkste les is toch altijd, je bent één met jezelf en je kan zoveel uit jezelf en de natuur halen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Guacamaya

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Bijzondere ontmoeting
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2020, 11:01:48 pm »

Beste LPChip,

Vanuit mijn hart dank ik je voor je antwoord op mijn bericht. Je hebt me een paar inzichten gegeven waar ik niet eerder heb bij stil gestaan.
Mag ik je vragen wat er is gebeurd op jongere leeftijd waardoor je bent gaan beseffen dat je anders bent? Je hebt het geluk een familie te hebben die je daar enigszins in bijtreedt. Dat lijkt me een geweldig gevoel. Mijn familie is met totaal andere dingen bezig en dat is natuurlijk ook helemaal ok. Ook al leidt mijn spirituele zoektocht naar vereenzaming; het heeft me al zoveel puurheid, rust, wijsheid en kracht gegeven. En dat zou ik nooit hebben mogen ervaren in mijn dagelijkse, eerder oppervlakkige contacten met mensen. Hoe pas jij spiritualiteit toe in je dagelijkse leven?
Warme groet,
Stijn
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Bijzondere ontmoeting
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2020, 11:51:22 am »

Hoi Stijn,

Ik ben geboren met een hartafwijking en heb hier een operatie voor ondergaan vlak na m'n geboorte, en dat ging niet vlekkeloos om het maar zo te zeggen. Ik pas spiritualiteit toe op momenten dat ik rustig kan zijn. Dat is meestal als ik thuis ben, of even een momentje rust op m'n werk heb. Ik heb mijn levenswijze aangepast zodat ik optimaler kan leven, maar merk dat ik ook maar een mens ben en soms als gewoonte dingen nog op onhandige manieren doe. Mijn lichaam gaat dan klagen, en daar geef ik dan weer gehoor aan.

Daarnaast helpt het om een forum als deze te runnen zodat je meer met gelijkgestemden in contact komt, en af en toe een chat via whatsapp etc met andere spirituele mensen helpt ook enorm. ;)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Guacamaya

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Bijzondere ontmoeting
« Reactie #4 Gepost op: mei 10, 2020, 09:27:03 pm »

Dag LPChip,

Is er de mogelijkheid om mijn gsm nummer ergens te plaatsen? Ik hoop zo in contact te komen met gelijkgestemden via whatsapp. Alvast hartelijk dank hiervoor.
Van hart tot hart,
Stijn
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Bijzondere ontmoeting
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2020, 09:59:15 pm »

Hoi Stijn,

Dat raadt ik ten strengste af. Dit is een publiek forum waar ook de zoekmachines komen. Door het plaatsen van je 06 nummer zul je lastig gevallen worden door verkopers enzo.

Men kan natuurlijk altijd via private message met elkaar praten, en daar kun je natuurlijk indien de ander dat ook wil, elkaars 06 nummer uitwisselen.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Guacamaya

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Bijzondere ontmoeting
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2020, 10:20:54 pm »

Goeienavond LPChip,

Ik begrijp het. Bedankt voor je tips :) Ik ga het forum eens rustig doornemen en lezen waar andere forum gebruikers mee bezig zijn.

Warme groet,
Stijn
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.206 seconden met 23 queries.