Nederlands > Levensvragen

Vraag over ervaring nieuwe baan

<< < (2/7) > >>

LPChip:
Alles wat er in je leven gebeurd is gestuurd.

Maar het belangrijkste is dat het goed voelt. Je hebt mijn hulp hier niet bij nodig. Vertrouw op je gevoel. Deze geeft al aan dat het goed zit, dus vertrouw dat het ook zo is.

Liefs,
LPChip

B1986:
Je hebt helemaal gelijk en dat ga ik ook doen. 

B1986:
Zoals je weet heb ik inmiddels een tijdje een nieuwe baan, waardoor ik veel (vooral oudere) mensen zie en spreek. Sommige een of een paar keer, anderen voor langere tijd.
Maar met dit werk werk ik alleen (bewust voor gekozen) en in mijn privéleven heb ik geen sociale contacten. Via het werk leer ik ook geen mensen kennen, want mijn collega's zie ik maar een paar keer per jaar. Dan is het maar even, oppervlakkig en werk gericht.
Vraag me af wanneer het 'tijd' is voor nieuwe sociale contacten en uiteindelijk vriendschappen? Wanneer komen ze op mijn pad, of hoe kan ik ervoor zorgen dat er mensen en de juiste (leuke) mensen op mijn pad komen?

Dan heb ik nog een vraag over een cliënt, ik werk daar een tijdje totdat een collega hersteld is van een gebroken been (open botbreuk).
Dit is een echtpaar, meneer trekt zich terug als ik er ben, geen idee waarom en mevrouw vind het gezellig om te kletsen. Ik heb het gevoel dat ik een klik met deze mevrouw heb, anders / meer dan met de andere cliënten (waar ik over het algemeen toch ook best goed mee overweg kan). Ze is heel aardig en heb het gevoel dat dit een persoon is die zichzelf is. Dus 'echt' en niet 'gemaakt'. En wij kunnen erg goed overleggen over wat en hoe er iets gedaan wordt in huis, samenwerken (ze werkt een beetje mee) en respecteren elkaar. Het lijkt net of deze persoon op een bepaalde manier dingen aanvoelt en alsof ik dingen van mezelf herken in haar. Haar karakter en manier van doen en denken.
Wat zegt je gevoel hierover?

Alvast bedankt voor je reactie!  :)

LPChip:

--- Citaat van: B1986 op augustus 01, 2019, 06:12:33 pm ---Zoals je weet heb ik inmiddels een tijdje een nieuwe baan, waardoor ik veel (vooral oudere) mensen zie en spreek. Sommige een of een paar keer, anderen voor langere tijd.
Maar met dit werk werk ik alleen (bewust voor gekozen) en in mijn privéleven heb ik geen sociale contacten. Via het werk leer ik ook geen mensen kennen, want mijn collega's zie ik maar een paar keer per jaar. Dan is het maar even, oppervlakkig en werk gericht.
Vraag me af wanneer het 'tijd' is voor nieuwe sociale contacten en uiteindelijk vriendschappen? Wanneer komen ze op mijn pad, of hoe kan ik ervoor zorgen dat er mensen en de juiste (leuke) mensen op mijn pad komen?

--- Einde van citaat ---
Het is tijd wanneer jij ervoor open wil staan. Je hebt nu een situatie gecreëerd waarin deze contacten niet snel zullen komen. Dit heb je nodig gehad zodat je je kon focussen op het hier en nu. Je wil nu een stapje verder. Dat kan. Om sociale contacten op te doen zul je ook daadwerkelijk stappen moeten ondernemen. Deze kun je doen in je vrije tijd, maar daarvoor zul je dus ergens naartoe moeten gaan waar mensen zijn. Hoe socialer de plek, des te groter de kans dat je met mensen in contact komt. Een sport is sociaal, een teamsport des ter meer. Je snapt wel wat ik bedoel denk ik. Het zal niet vanzelf op je pad komen anders dan een enkele keer, en dan zijn die contacten gewoon te weinig om iets te laten groeien. Je zal echt ergens naartoe moeten gaan om deze contacten op te bouwen.


--- Citaat van: B1986 op augustus 01, 2019, 06:12:33 pm ---Dan heb ik nog een vraag over een cliënt, ik werk daar een tijdje totdat een collega hersteld is van een gebroken been (open botbreuk).
Dit is een echtpaar, meneer trekt zich terug als ik er ben, geen idee waarom en mevrouw vind het gezellig om te kletsen.

--- Einde van citaat ---
Niet iedereen is sociaal. Deze meneer trekt zich terug omdat hij simpel weg geen behoefte heeft aan contact en enigszins mensenschuw is. Van hem hoeft het niet zo. Daarom is hij ook bij haar. Om de balans in het leven te hebben.


--- Citaat van: B1986 op augustus 01, 2019, 06:12:33 pm ---Ik heb het gevoel dat ik een klik met deze mevrouw heb, anders / meer dan met de andere cliënten (waar ik over het algemeen toch ook best goed mee overweg kan). Ze is heel aardig en heb het gevoel dat dit een persoon is die zichzelf is. Dus 'echt' en niet 'gemaakt'. En wij kunnen erg goed overleggen over wat en hoe er iets gedaan wordt in huis, samenwerken (ze werkt een beetje mee) en respecteren elkaar. Het lijkt net of deze persoon op een bepaalde manier dingen aanvoelt en alsof ik dingen van mezelf herken in haar. Haar karakter en manier van doen en denken.
Wat zegt je gevoel hierover?

Alvast bedankt voor je reactie!  :)


--- Einde van citaat ---

Dat komt omdat dat ook zo is. Deze mevrouw heeft veel eigenschappen die jij ook hebt, je herkent jezelf in haar, en zij in jou, en dat heeft een band gevormd.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Liefs,
LPChip

B1986:

--- Citaat ---Het is tijd wanneer jij ervoor open wil staan. Je hebt nu een situatie gecreëerd waarin deze contacten niet snel zullen komen. Dit heb je nodig gehad zodat je je kon focussen op het hier en nu. Je wil nu een stapje verder. Dat kan. Om sociale contacten op te doen zul je ook daadwerkelijk stappen moeten ondernemen. Deze kun je doen in je vrije tijd, maar daarvoor zul je dus ergens naartoe moeten gaan waar mensen zijn. Hoe socialer de plek, des te groter de kans dat je met mensen in contact komt. Een sport is sociaal, een teamsport des ter meer. Je snapt wel wat ik bedoel denk ik. Het zal niet vanzelf op je pad komen anders dan een enkele keer, en dan zijn die contacten gewoon te weinig om iets te laten groeien. Je zal echt ergens naartoe moeten gaan om deze contacten op te bouwen.
--- Einde van citaat ---

Dankjewel voor dit inzicht, ik weet ook wel dat mensen niet vanzelf op mijn pad komen, maar alles stapje voor stapje.


--- Citaat ---Dat komt omdat dat ook zo is. Deze mevrouw heeft veel eigenschappen die jij ook hebt, je herkent jezelf in haar, en zij in jou, en dat heeft een band gevormd.
--- Einde van citaat ---

Dit vind ik echt heel mooi en positief en mijn gevoel is weer goed :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie