Nederlands > Stel jezelf voor

ik ben ruathavril

<< < (2/3) > >>

Ruathavril:
Ik snap helemaal wat je zegt. Lastig (voor mij) want twijfel in enigerlei vorm, zit als het ware in mij ingebakken. Mijn ervaring is namelijk dat zaken altijd net anders in elkaar steken dan ik denk. Mijn intelligentie,, breed genomen, is bovengemiddeld. Toch maak ik veel fouten. Naar achteraf steeds weer blijkt omdat ik een of meer factoren of over het hoofd zie of vergeet mee te nemen in de logica. Ik kan daardoor niet op mezelf, logica of waarneming, vertrouwen. Zonder dat, je voelt 'm al aankomen, vertrouw ik mijn ingevingen dus ook niet. En dat is er door enkele medische oorzaken die mijn geheugen en cognitieve vermogens negatief beïnvloeden niet beter op geworden.

Een andere factor die mee kan spelen in mijn 'doofheid' kan het volgende zijn. In mijn kindertijd had ik wel eens tot regelmatig dat ik in mijn hoofd wilde dat mensen in mijn nabijheid iets voor mij zouden doen. Iets aan mij geven bijvoorbeeld. Zonder dat ik de gedachte uit sprak, ik had er wel een sterk gevoel bij, deed de persvaoon in kwestie dat dan voor mij. Ik was heel bescheiden toen en hield niet van manipuleren, nog steeds niet, maar het voelde zo. Dus wilde ik dat niet meer. Het zou me niets verbazen als dit ook een rol speelt.

Arme gidsen...zo door mij miskend... 😕

LPChip:
Je gidsen wisten van te voren wat voor iemand je zou zijn en hebben toch besloten je te begeleiden.

En als je dit leven niet kiest om met je gidsen te kunnen/willen communiceren, dan is dat nog steeds niet erg. Het belangrijkste is dat je je levenslessen leert.

Liefs,
LPChip

Ruathavril:
Het is niet dat ik niet wil. Misschien komt het nog. Ik heb geleerd in het leven dat niets voor niets gebeurt. We zullen zien.  :)

LPChip:
Dat is nog de oude gedachte.

Het is niet zo dat je dingen voor niets krijgt, maar de betaling gaat vaak op een andere manier dan je denkt.

Als jij vriendelijk naar anderen bent en je verwacht er niets voor terug, dan komt deze vriendelijkheid uiteindelijk weer bij je terug.

Liefs,
LPChip

Ruathavril:
Op een andere manier niets voor niets  :).  Ik bedoel niets gebeurt zonder reden. Snap je?  :)

Edit: ik probeer altijd aardig te zijn voor anderen. Ik wil er wel wat voor terug: dat ze aardig zijn voor de volgende die ze tegen komen  ;D
Ik hoop zo een kettingreactie van vriendelijkheid te veroorzaken  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie