Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Achtervolging.  (gelezen 5822 keer)

Lene

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Achtervolging.
« Gepost op: november 19, 2016, 12:18:57 pm »


Hallo

Afgelopen nacht een droom, ik was op een andere plek in een ander land, met aan mijn zijde een klein ventje , een leeftijd van een jaar of zeven,
we werden achtervolgd, ik zag een duidelijk beeld van een vreemd uitziende man, we liepen door straten en steegjes, en telkens die achtervolging, tot een bepaald moment, een oude hoge woning, ik zeg naar het ventje, we gaan dit huis binnen , hier kunnen we ons verbergen, neen zegt het ventje hier is geen uitweg , dan kan de man ons vatten, ik spoorde aan om binnen te gaan ,we liepen talrijke trappen, op hoger gelegen gebied, uiteindelijk een open ruimte naar de vrijheid, een bergachtig gebied met veel groen.

Heeft iemand een verklaring?

Lieve groet.

Lene
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Achtervolging.
« Reactie #1 Gepost op: november 20, 2016, 06:07:06 pm »

Achtervolgd worden is een veel voorkomend droomverschijnsel. Het vindt zijn oorsprong meestal in angsten uit het dagelijks leven. Achtervolgingsdromen geven mogelijkerwijs aan hoe je met angst en stress omgaat. (Weg)rennen is een instinctieve reactie wanneer er gevaar dreigt. Een typisch scenario van een achtervolgingsdroom is dat iemand je volgt die je kwaad wil doen, of je zelfs wil vermoorden. Je rent dus weg, je verstopt je of je probeert de achtervolger te slim af te zijn. Vraag jezelf eens af wie degene is die je achtervolgt, zodat je inzicht krijgt in de bron van je stress of angst.

De achtervolger kan heel goed een deel van jezelf vertegenwoordigen. Je eigen gevoel van boosheid, jaloezie, angst (en zelfs liefde) kan zich voordoen als een dreigend figuur. Je bent dan je eigen gevoelens aan het projecteren op de onbekende achtervolger. Als je een volgende keer weer achtervolgd wordt in je droom, draai dan eens om een confronteer de achtervolger. vraag ze desnoods waarom ze je achtervolgen.

Een voorbeeld van een dreiging die vanuit jezelf komt, en zich manifesteert als een achtervolger zou kunnen zijn wanneer je teveel drinkt. Je wordt bedreigd door je eigen drankzucht, wat je relatie en werk in gevaar zou kunnen brengen. Je onderbewuste geeft je middels een achtervolgingsdroom aan dat je dit negatieve gedrag moet herzien.

Een meer directe uitleg van een achtervolgingsdroom is de angst om aangevallen te worden. Zulke dromen zijn meer gebruikelijk onder vrouwen dan mannen, omdat ze zich fysiek kwetsbaarder voelen. Deze dromen worden ingegeven door angst voor (sexueeel) geweld.

» Bron: Droominfo.nl


Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Lene

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re:Achtervolging.
« Reactie #2 Gepost op: november 20, 2016, 10:06:54 pm »


Lieve LPChip

Eerst wil ik jou danken voor jou wijze uitleg, en idd , het klopt zoals altijd, heb inmiddels een site gecontacteerd met eventuele betekenis en jou uitleg klopt.

Deze droom kwam telkens weer, ook in wakkere toestand, en mijn gevoel vertelde me dat, niet ik het gevoel had van achtervolging, maar dat ik het opnam voor dat kleine ventje, het was de bedoeling om hem te beschermen denk ik, hij was eerder op de vlucht dan ik zelf.
Ik trek jou verklaring niet in twijfel hoor, het besef had ik later pas, kan het zijn dat ik echt op een andere plek zat , en echt in deze bepaalde  situatie?

Wens jou veel liefde en licht.
 
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Achtervolging.
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2016, 08:34:31 am »

Kan het zijn, dat dit kleine ventje een evenbeeld is van hoe jij vroeger was?

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Lene

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re:Achtervolging.
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2016, 08:53:33 am »


LpChipke  :)

Hm ,reflectie?
Tja , daar vernoem je zoiets ,ja idd in mijn jeugdige jaren regelmatig in zo een situatie , altijd heel veel geluk gehad ,wist meteen of het goed zat, wist altijd te ontkomen ,maar vreemd toch ,waarom geen kleine meid die me vertegenwoordigd?

Liefs en fijne dag !

Lene
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Achtervolging.
« Reactie #5 Gepost op: november 21, 2016, 12:27:37 pm »

Wij hebben allemaal een mannelijke en vrouwelijke helft. De man staat voor het denken, en de vrouw staat voor het gevoel.

In dit geval, staat het kleine vendje voor jouw denken van toen je klein was.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.1 seconden met 22 queries.