Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Jaloerze vriendin ivm mijn groei  (gelezen 6188 keer)

Nima

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Gevoelens hebben kleuren
    • Bekijk profiel
Jaloerze vriendin ivm mijn groei
« Gepost op: maart 10, 2012, 01:39:51 pm »

Waar ik op dit moment tegen aan loop is het feit dat de mensen om mij heen vreemd kunnen reageren als ik hun vertel waar ik op dit moment mee bezig ben. Helaas heb ik deze week een nogal jaloerse reactie van één van mijn hartsvriendinnen gekregen. Wij kennen elkaar al ongeveer 20 jaar. Het was duidelijk dat zij dit gevoel en mijn blijdschap ook wilde hebben. En zij heeft daarom mijn uitleg omgedraaid naar "het is een fase in je leven, gaat vanzelf wel weer over".

Jammer, en het kwetste me. Meer dan ik in de gaten had, want 2 dagen later begon ik ook te denken van misschien heeft ze wel gelijk en gaat dit over!!!
Maar nee, ik weet nu gelukkig beter.

Dankzij jullie onder andere weet ik nu beter.

Ik moet dus mensen selecteren en niet gevoelens. Ach, dat komt vanzelf wel goed, weet ik toch ;).

Liefs!
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Jaloerze vriendin ivm mijn groei
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2012, 02:03:09 pm »

Dit is inderdaad een fase in je leven, maar anders dan ze denkt.

Het is heel normaal dat, wanneer je je ogen hebt geopend, en je daadwerkelijk een nieuwe weg inslaat, dat je oude wegen afbrokkelen, en daarmee ook de bruggen die jouw leven met anderen delen kunnen afbrokkelen. Dit is niet erg. Sterker nog, dit is iets wat onvermijdelijk is, en daarom altijd gebeurd. In plaats daarvan bouw je nieuwe bruggen (relaties) met gelijkstemmenden zodat deze nieuwe mensen in je leven je weer kunnen helpen om nog verder te groeien.

Kort bovenste uitgelegd:
Je hebt een draai gemaakt in je leven en weet nu dat je anders bent en bent bezig om in deze richting te groeien. Je vriendin doet dit niet en daarom groeien jullie uit elkaar. De relatie die zich vormt als een brug komt onder spanning te staan en houdt jullie nu nog enigszins bij elkaar. Dit zorgt er ook voor dat je ten opzichte van haar niet kunt groeien tenzij je zo hard je best doet dat uiteindelijk de brug onder de druk kapot gaat. Je groeit dan uit elkaar en jij kan verder groeien. Het is natuurlijk mogelijk dat door de kracht die jij hebt en de sterke brug die er tussen jullie is, dat je vriendin in jouw richting mee begint te groeien. Gezien de reactie die ik hier lees van haar en de gevoelens die ik bij haar voel, kan ik je vertellen dat dit niet zal gebeuren en de brug zal springen.

Zie dit als de kans om nieuwe mensen in je leven te krijgen. Je zal merken dat er meer bruggen zullen verdwijen en daarvoor in de plaats zullen er nieuwe paden langs die van jouw komen waar nieuwe bruggen gebouwd gaan worden. Wanneer dat is gebeud zal je leven een heel stuk mooier zijn. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Hans.

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re:Jaloerze vriendin ivm mijn groei
« Reactie #2 Gepost op: maart 11, 2012, 08:17:04 am »

Hoi Nima.

Als ik zo je verhaal lees, lijkt het mij dat je er een taak bij hebt gekregen en dat jou vriendin jaloers is omdat zij het niet heeft, maar wel wil anders was zij niet jaloers geworden.
Blijf er met haar voorzichtig over praten wat jou blij heeft gemaakt en waarom.
Ieder mens heeft een aanloop periode nodig als er iets nieuws op hun pad komt, dat had ik ook, als ze naar je luisteren wil en vragen heeft, probeer die dan te beantwoorden, maar dring niets op.
Ze heeft jou verhaal niet verdraaid, maar te kennen geven dat het voor haar moeilijk was om het te geloven en dat hoeft niet zo te blijven.

Groeten en veel liefs.

H@ns.
Gelogd

Nima

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Gevoelens hebben kleuren
    • Bekijk profiel
Re:Jaloerze vriendin ivm mijn groei
« Reactie #3 Gepost op: maart 13, 2012, 02:54:00 pm »

Helaas, na 20 jaar weet ik hoe mijn vriendin in elkaar steekt, en ze zal haar standpunt vasthouden als een pitbull. Haar uitleg was onder andere: je hebt altijd al een groot empathisch gevoel gehad. Alleen besef je dit nu. Dat en haar opmerking "gaat wel weer over" zegt mij genoeg En ze heeft niets gevraagd. Niet van wat voel je nu of wat denk je hiermee te doen. Helemaal niets! Dus uitleggen heeft geen enkele zin.
Ik moet het helaas met LPChip eens zijn. De brug heeft inderdaad flinke scheuren, en het duurt niet lang voor hij breekt.

Geeft niks ik leer genoeg andere mensen kennen waarbij ik gewoon mezelf kan zijn zonder commentaar.

Het afgelopen jaar heb ik van vele mensen te horen gekregen: je bent altijd zo zorgzaam voor anderen, denk je wel aan jezelf?
Nou , nee toen nog niet. Nu dus wel.

Het voelt nog steeds enorm goed. Ik dacht gister nog, klopt dit wel? Je voelt je nu al een hele tijd lekker rustig en blij. Dat gevoel van tevredenheid en bewustwording heeft me zo goed gedaan. Maar ik had dus niet in gedachten dat het zou doorgaan.

Na die vervelende opmerking van mijn vriendin was ik toch even van slag. Maar dit heeft zich na 2 dagen toch hersteld en is de blijheid teruggekeerd.

Ik heb een mooi fijn zonnetje in mijn lijf, en die gaat echt niet meer weg!

Liefs
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.157 seconden met 22 queries.